Ford Capri v závodních barvách v boxech brněnského Masarykova okruhu

Ford Capri v závodních barvách v boxech brněnského Masarykova okruhu | foto: Penrite Classic Cup

Autofotka týdne: Legendární Ford Capri uzavírá sezonu v Brně

  • 7
V letech 1972 a 1973 vládly evropským okruhům ve třídě silných cestovních aut vozy Ford Capri, které s tovární podporou připravoval německý tým Ford Motorsport pod vedením Jochena Neeprasche v Kolíně nad Rýnem. Modrobílé Capri pilotované Dieterem Glemserem nenašlo přemožitele ani v závodě mistrovství Evropy na Masarykově okruhu v roce 1972.

Jako základ posloužil model Capri 2300GT poháněný šestiválcem o výkonu 125 koní. Tým vozy poprvé nasadil v sezoně 1970, jen mírně modifikované sériové motory ovšem nedokázaly soupeřům konkurovat. O rok později nasadil tým modifikovaný model RS2600, jehož výkon se v průběhu sezony vyšplhal až na 285 koní.

Ford Capri RS 2600

Sezona 1972 pak odstartovala krátkou zlatou éru Fordu Capri v evropském šampionátu korunovanou mistrovským titulem a mimo jiné i vítězstvím v brněnském deštivém závodě. Za prvním Glemserem skončilo BMW Angličana Fitzpatricka, třetí pak bylo opět Capri pilotované legendárním Jochenem Massem.

Právě Glemserovo vítězství inspirovalo brněnské nadšence ke stavbě přesné repliky továrního Capri. Vysloužilý závodní vůz dovezli už v roce 2002 a postupně jej renovovali přesně podle homologačních předpisů pro – z pohledu Fordu veleúspěšnou – sezonu 1972. V ní auta týmu Ford Motorsport vyhrála osm z devíti závodů – pětkrát zvítězil Mass, třikrát Glemser.

S renovovaným Ford Capri RS2600 LV dnes jezdí Karel Kostroň a Richard Walter, který na snímku z pit lane Masarykova okruhu elegantně nahlíží do motorového prostoru. Capri patří k ozdobám šampionátu klasických sportovních vozů Penrite Classic Cup. Ten se právě dnes loučí se sezonou 2016 tradičně na brněnském automotodromu.

Křišťálová Lupa 2016