Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crashtest: Ze psa je při bouračce hroch. Zvíře musí být uvázané

  16:53aktualizováno  16:53
Při nehodě v rychlosti 40 kilometrů za hodinu vyvine německý ovčák o hmotnosti 35 kilogramů sílu hrocha s hmotností až 1 400 kg. Jízda s nezabezpečeným zvířetem tak může mít tragické následky pro všechny cestující.

Pes by měl být v autě uvázaný. | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Allianz centrum pro technologie představilo psí crash test, který poukazuje na nebezpečí způsobené nepřipoutáním zvířete ve vozidle.

Když dojde k nehodě, moderní ochranné prvky pomáhají cestujícím vyváznout s co nejmenšími zraněními. Situace se však může zdramatizovat, pokud s sebou vzorně připoutaní pasažéři vezou také nezajištěného psa. Je to podobná situace, jako když vezete nepřipoutaného pasažéra.

„Náš experiment ukazuje, že vezete-li na zadních sedadlech nezajištěného středně velkého psa, může při čelním nárazu i v poměrně nízké rychlosti dojít k naprosté devastaci předních sedadel,“ popisuje Carsten Reinkemeyer, odborník na automobilové strojírenství a dopravní bezpečnost Allianz.

Odborníci z Allianzu naměřili, že při havárii v rychlosti 40 km/h může domácí mazlíček vyvinout sílu odpovídající až 40násobku jeho hmotnosti. Pes vážící 35 kg tak rázem chová jako 1 400kg zvíře, tedy jako průměrně velký hroch. Při nárazu pak může ohrozit vše, na co v kabině narazí, včetně řidiče.

Umělý dvojník 35kg německého ovčáka byl během crashtestu v Mnichově při čelním nárazu vymrštěn ze zadních sedadel do přední části auta, kde rozbil celou palubní desku, zlomil řadicí páku a ohrozil pasažéry v přední části vozu.

Řádné zajištění psa je proto pro bezpečnou jízdu autem naprosto nezbytné. Carsten Reinkemeyer doporučuje psy do 12 kilogramů zabezpečit speciálním postrojem, jenž se připne k bezpečnostnímu pásu. Větší psi by měli cestovat v přepravních boxech či klecích v zavazadlovém prostoru.

„Kromě minimalizování rizika při samotné nehodě je to vhodné i v okamžicích následujících těsně po ní, kdy vyděšená zvířata často vybíhají z aut a ohrožují už tak narušený provoz,“ dodává mluvčí českého zastoupení Allianz pojišťovny Václav Bálek.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.