Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pětkrát a dost! Pagani Zonda Cinque

aktualizováno 
Auta značky Pagani patří k tomu nejvzácnějšímu, co můžeme na silnicích potkat. Zonda Cinque je ale ještě o kus dál. Kolik jich vznikne, prozrazuje už samotné jméno. Cinque totiž znamená italsky pět.

Pagani Zonda Cinque | foto: Pagani

Jeho původ je v okruhovém speciálu Zonda R, který se původně vůbec neměl dostat mezi obyčejná auta do běžného provozu. Horacio Pagani a jeho tým se ale rozhodli tenhle supersport zhomologovat i pro běžné ježdění, pokud se tak dá o jízdě třistapadesátkou mluvit.

Přesvědčil ho o tom dealer Pagani z Hongkongu, jehož klientům je obyčejná zonda asi málo...

Za zády dvoučlenné posádky burácí 7,3litrový motor od Mercedesu, který u AMG vyšlechtili na 678 koní a 780 newtonmetrů kroutícího momentu. Při dovádění na okruhu čekejte boční zrychlení až 1,45 G.

Oproti Zondě F zhubla verze cinque na 1 210 kilo, na stovku vystřelí za 3,4 sekundy, na dvoustovce je za 9,6 sekund a ručka tachometru se podívá k třistapadesátce.

Nový "tryskosport" využívá u Paganiho vůbec poprvé sekvenční šestistupňovou převodovku. Řadí se buď páčkami pod volantem, nebo pákou na místě, kde jsme zvyklí.

Cinque rozeznáte od obyčejné zondy podle červené linky, která půlí celé auto, navíc jsou na střeše speciální nádechy, které přivádějí vzduch pro chlazení zadních brzd. Inženýři přes aerodynamiku přemodelovali přední nárazník, nový tvar má také křídlo na zádi.

Samozřejmostí je plochá podlaha šlechtící aerodynamiku, při třístovce tlačí nejzuřivější zondu k zemi 750 kilo.

Celá karoserie je postavená výhradně z uhlíkových vláken, najdeme je ale také na rámu, volantu, sedačkách...

Materiálovým odborníkům byl ale obyčejný uhlík málo, použili speciální, vylepšený titanem. Tento materiál, vyvinutý speciálně pro Pagani, najdeme na zondách od příštího roku.

Nechybí čtyřbodové pásy. Dvacetipalcová kola se přimontovávají jedinou maticí, vpředu obouvají salámy rozměru 255/35, vzadu jsou 335/30.

Šestipístkové třmeny se zahryzávají do karbokeramických kotoučů brzd o průměru 380 milimetrů. Ze stovky zabrzdí na nulu za 2,1 sekundy, z dvoustovky to trvá 4,3 sekundy.

Pokud už není na zaslání objednávky do Modeny pozdě, čekejte, že po vás budou žádat pořádně kulatou sumičku: rovný milion euro. Bez daně, samozřejmě. Prý je ale celá série rozprodaná. V Hongkongu se mají na co těšit...

Autor:


Témata: Mercedes-Benz, Pagani


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.