Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Petr Svěcený nenávidí tuningáře

  14:45aktualizováno  14:45
Petr Svěcený nechce mít doma dvě škodovky, i když proti této značce nic nemá. A dospěl do stadia, kdy potřebuje kombíka - kvůli kočárku a golfovému setu. Sportovní redaktor a fotbalový komentátor České televize Petr Svěcený teprve pár měsíců jezdí v novém Opelu Astra Caravan. Předchozí auto ale neprodal. „Škoda Octavia zůstala v rodině. Teď s ní jezdí manželka,“ říká.

Nedávno jste koupil nové auto. Proč právě Opel Astra Caravan?
Už jsem se dostal do životního období, kdy si pořizuji kombíky. Určitě se na tom podepsaly potřeby rodiny. Přitom mě tahle kategorie aut vůbec neoslovovala.

Ještě v době výběru nového auta jsem přemýšlel spíš o tom, že starší octavii nahradím novým modelem. Jenže pak mi došlo, že věčně vozím golfové hole, je potřeba pohodlně odvézt kočárek... 

A proč jste si tedy nekoupil Octavii combi?
Nakonec jsem se rozhodl, že zkusím něco jiného. Škodovku „zdědila“ manželka a já nechtěl mít doma dvě podobná auta. To však neznamená, že bych se škodovkou nebyl spokojený. Je možné, že se k domácí značce časem vrátím. 

Jiné auto než opel vás tedy nezaujalo?
Já mám výběr zúžený. Nechci francouzskou nebo italskou značku. Víc věřím německým vozům. Nejsem na auta machr, ale co slýchám, u německých značek máte větší záruku, že auto bude jezdit bez problémů. 

Pokaždé si kupujete nové auto?
Nové auto jsem si koupil jen dvakrát. Jedno bylo ojeté po tchánovi a jedno také mírně jeté, ale s jeho doporučením. Sám bych do bazaru v žádném případě nešel. 

Kdy jste začal řídit?
Papíry jsem si udělal hned po dokončení gymnázia. Předtím jsem jezdil maximálně na babetě. Motorky mi ale k srdci nepřirostly. Sice rád rychle a nebezpečně jezdím na lyžích, ale už na té babetě jsem neměl dobrý pocit. Líp se cítím v autě. 

Rychle lyžujete. Rychle jezdíte i v autě?
Dřív možná ano, ale tím, jak člověk stárne, jezdí opatrněji. 

Jaké bylo vaše první auto?
To byla Škoda Felicia, kterou jsem si koupil ve dvaadvaceti letech. Po ní následovala další Felicia, Škoda Octavia a teď Opel Astra Caravan.

Máte nějakou oblíbenou značku?
Když odhlédnu od financí, tak musím říct Volvo. Hodně se mi líbí velký model XC 90. Ale tohle auto není na ježdění po Praze. 

Jako fotbalový komentátor se stýkáte s fotbalisty. Co si myslíte o těch, kteří si kupují auta za miliony korun?
K jejich životnímu stylu to patří. Jsou to mladí kluci, kteří ve své branži něco znamenají, a proto vydělávají dost peněz. Tak proč by si neudělali radost? 

Pravidelně komentujete fotbalová utkání v zahraničí. Kam jezdíte nejraději?
Dobře se jezdí směrem na Paříž, případně do Nizozemska - v Německu najedete na dálnici, po které dojedete skoro až ke stadionům. Jenže se na tu německou dálnici musíte dostat, a to je na našem území pořád ještě problém. 

Dlouhé cesty za volantem auta vám tedy problém nedělají?
Když mám komentovat utkání Ligy mistrů a nehraje se zrovna v Anglii nebo Španělsku, před cestou letadlem preferuji jízdu autem. 

Co říkáte na amatérské úpravy aut?
To úplně nenávidím. Nechci odsuzovat všechny tuningáře, ale mám pocit, že naprostá většina z nich jezdí v dost tragických autech, která navíc často nezvládají. Občas z nich ta agresivita přímo sálá.

Úplně „nejradši“ mám řidiče ve starém opráskaném BMW s černými skly, kteří jsou schopní na vás naběhnout s baseballovou pálkou, protože jste jim včas neuhnul z cesty. Nedej bože, když si dovolíte na ně třeba zatroubi.

 

RADĚJI NOVÉ Petr Svěcený přiznává, že autům po technické stránce příliš nerozumí. Proto by si ojetý vůz v bazaru nikdy nekoupil.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.