Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová kolíňata se šikují na start. Možná dorazí kabria, slibuje Peugeot

  16:08aktualizováno  16:08
Nový Peugeot 108, který se bude vyrábět v kolínské automobilce TPCA, by měl přijít na trh zřejmě v létě. "Na českém trhu by se pak mohl objevit nejpozději v září," prozradil obchodní ředitel českého zastoupení Peugeotu Marco Venturini.

Peugeot představil nejmenší model 107 v roce 2005, od té doby prošel několika úpravami vzhledu. Poslední facelift (na obrázku) je dva roky starý. | foto: Peugeot

Nástupce modelu 107, který se v TPCA vyrábí spolu s dalšími minivozy Toyotou Aygo a Citroënem C1 od roku 2005, si odbude světovou premiéru na ženevském autosalonu na začátku března. Podle Venturiniho bude mít nápaditější interiér než jeho předchůdce. Objevit by se mohla i verze s otevřenou střechou. Naopak s elektromobilem se spíše nepočítá.

Může se hodit

Potřebujete nové malé auto a líbilo by se vám některé vyráběné v Kolíně? Vyberte si ho na Automodul.cz v klidu domova.

Peugeot bude novou 108 uvádět na jednotlivé trhy postupně. Přednost asi dostanou klíčová odbytiště v západní a jižní Evropě. Na nové modely se kolínský závod připravil již loni na podzim, když automobilka do nových technologií investovala stovky milionů korun. V Ženevě se mají představit i další dva bratři "stoosmičky" se znaky Citroënu a Toyoty.

Kolíňata povyrostou

Auta by měla o něco povyrůst a vzhled přidá na dynamice. Toyota Aygo tak má být o kousek delší, nižší a díky delšímu rozvoru než u stávajícího provedení má být více místa v kabině. A díky moderním materiálům bude nová generace auta lehčí.

Podle svědků, kteří viděli i jeden z prototypů, prošel vůz velkou proměnou, ale zůstane i nadále v kategorii nejmenších aut. "Je tam spousta líbivých změn, chtějí s ním cílit hlavně na mladší zákazníky," popsal jeden z dodavatelů pro MF DNES.

Vozy tří značek se od sebe navíc mají lišit podstatně více než dosud, kdy až na logo na přední kapotě vypadají velmi podobně. Technika ovšem bude i nadále stejná, pod kapotou budou mít stále benzinový litrový tříválec, který trochu posílí.

TPCA počítá i nadále s výrobou zhruba 300 tisíc aut ročně, což je kapacita kolínského závodu.

Současné vozy se v Kolíně vyrábějí už od roku 2005 a dosud neprošly zásadnější proměnou. Podle informací iDNES.cz uvedení nové generace modelů zpozdil Peugeot, který odmítl investovat do vývoje, na kterém pracovala Toyota. Proto automobilky současné modely stále jen faceliftovaly.

Autoři: ,




Nejčtenější

Motor 1,6 TDI
EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po...  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Hyundai i30
První jízda novinkou z Nošovic: Hyundai i30 dotírá na nejlepší

Z továrny ve slezských Nošovicích začala vyjíždět úplně nová třetí generace kompaktu Hyundai i30. Jako první Češi jsme s ní už jeli.  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.