Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová kolíňata se šikují na start. Možná dorazí kabria, slibuje Peugeot

  16:08aktualizováno  16:08
Nový Peugeot 108, který se bude vyrábět v kolínské automobilce TPCA, by měl přijít na trh zřejmě v létě. "Na českém trhu by se pak mohl objevit nejpozději v září," prozradil obchodní ředitel českého zastoupení Peugeotu Marco Venturini.

Peugeot představil nejmenší model 107 v roce 2005, od té doby prošel několika úpravami vzhledu. Poslední facelift (na obrázku) je dva roky starý. | foto: Peugeot

Nástupce modelu 107, který se v TPCA vyrábí spolu s dalšími minivozy Toyotou Aygo a Citroënem C1 od roku 2005, si odbude světovou premiéru na ženevském autosalonu na začátku března. Podle Venturiniho bude mít nápaditější interiér než jeho předchůdce. Objevit by se mohla i verze s otevřenou střechou. Naopak s elektromobilem se spíše nepočítá.

Může se hodit

Potřebujete nové malé auto a líbilo by se vám některé vyráběné v Kolíně? Vyberte si ho na Automodul.cz v klidu domova.

Peugeot bude novou 108 uvádět na jednotlivé trhy postupně. Přednost asi dostanou klíčová odbytiště v západní a jižní Evropě. Na nové modely se kolínský závod připravil již loni na podzim, když automobilka do nových technologií investovala stovky milionů korun. V Ženevě se mají představit i další dva bratři "stoosmičky" se znaky Citroënu a Toyoty.

Kolíňata povyrostou

Auta by měla o něco povyrůst a vzhled přidá na dynamice. Toyota Aygo tak má být o kousek delší, nižší a díky delšímu rozvoru než u stávajícího provedení má být více místa v kabině. A díky moderním materiálům bude nová generace auta lehčí.

Podle svědků, kteří viděli i jeden z prototypů, prošel vůz velkou proměnou, ale zůstane i nadále v kategorii nejmenších aut. "Je tam spousta líbivých změn, chtějí s ním cílit hlavně na mladší zákazníky," popsal jeden z dodavatelů pro MF DNES.

Vozy tří značek se od sebe navíc mají lišit podstatně více než dosud, kdy až na logo na přední kapotě vypadají velmi podobně. Technika ovšem bude i nadále stejná, pod kapotou budou mít stále benzinový litrový tříválec, který trochu posílí.

TPCA počítá i nadále s výrobou zhruba 300 tisíc aut ročně, což je kapacita kolínského závodu.

Současné vozy se v Kolíně vyrábějí už od roku 2005 a dosud neprošly zásadnější proměnou. Podle informací iDNES.cz uvedení nové generace modelů zpozdil Peugeot, který odmítl investovat do vývoje, na kterém pracovala Toyota. Proto automobilky současné modely stále jen faceliftovaly.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.