Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot má koupit Opel, radí vláda. Značka zatím chystá auto s boulí

  13:53aktualizováno  13:53
Do městské džungle vyráží další kříženec. Takzvané městské SUV, kterým se už dnes říká spíš crossover, představil Peugeot v ochutnávce na autosalonu jako koncept. Teď shodil zářící žlutý lak a je z něj model 2008.

Peugeot 2008 | foto: Peugeot

Malý, jen 416 centimetrů dlouhý peugeot míří do stále oblíbenější kategorie SUV. Peugeot 2008 tak navazuje na nečekaně úspěšný model 3008. Dnes už s auty, která vznikla jako vyšňořenější a méně ortodoxní příbuzní offroadů, nikdo do terénu nejezdí. Kdo takové auto kupuje, chce mít dobrý nadhled nad střechy ostatních aut, nechce se při nastupování krčit do nízkého auta a nemusí tolik brzdit před retardéry. A obejde se i bez pohonu všech kol.

SUVčka a crossovery tak dnes nahrazují z nabídce značek klasicky střižená auta. Vždyť novinka je jen o pár centimetrů (přesně 13) delší než Peugeot 207, což byl předchůdce malého modelu 208. Nové SUV má v tomto případě přebrat roli kombiverze loňské novinky. S klasickým kombíkem se pro dvěstěosmičku už nepočítá, v podání dvěstěsedmičky se stále ještě doprodává

Auto s boulí

Na tvary dvěstěosmičky se design novinky, která bude k osahání na autosalonu v Ženevě, navazuje.

Karoserii dávají charakter výrazné grafické prvky, zaujmou vykousnutá přední i zadní světla, výrazný prolis ve víku kufru a hodně placatá kapota. Designéři vedení Gillesem Vidalem si hráli s různými křivkami a zlomy, které mají bachraté tělo Peugeotu 2008 ozvláštnit. Všímavé zaujme hlavně boule nad zadními dveřmi, kde se střecha zvedne, asi aby přidala místo pro hlavu na zadních sedadlech. Ve změti křivek linie střechy si jí na první pohled ani nevšimnete.

Peugeot 2008

Na tak malé auto jsou sedmnáctipalcové ráfky, které má nový peugeot dostat, až moc, ale na menších bude vypadat divně, to už tak u moderních mohutných aut bývá.

Co má přichystáno pod kapotu zatím Peugeot neprozradil, potvrdil jen, že v nabídce motorů bude nový benzinový tříválec a diesel e-HDi. Dvatisíceosmička i přes svůj dobrodružný vzhled nemá dostat pohon všech kol. Vystačit bude muset s přední poháněnou nápravou a sofistikovaným stabilizačním systémem, který pomáhá zdolávat lehčí terén už řidičům Peugeotu 3008

Peugeot 2008 je prvním vozem značky, na jejímž vývoji se od počátku podílely současně designérské týmy z různých částí světa: v Paříži, Šanghaji a Sao Paulu. Vůz totiž hodlá zaujmout zákazníky nejen v Evropě, ale i v Číně a Jižní Americe. Do prodeje má dorazit letos na jaře.

Model se bude vyrábět co nejblíže k trhům, pro které je určen: ve Francii (Mulhouse), v Číně (Wuhan) a v Brazílii (Porto Real).

Opel do rukou Francouzů

"Model 2008 symbolizuje druhý pilíř strategie PSA Peugeot Citroën, tedy přesun směrem k luxusnějším výrobkům," popisuje francouzský koncern, který je druhým největším výrobcem aut v Evropě.

Podíl vozů kategorie Premium dnes představuje 18 % celkových prodejů skupiny. Ta se možná ještě rozšíří.

Francouzská vláda tlačí domácího výrobce automobilů PSA Peugeot Citroën k převzetí německého konkurenta Opel. Informoval o tom francouzský list Le Monde. Oba podniky se nyní potýkají se slabou poptávkou na evropském trhu.
 
Opel je součástí největší americké automobilky General Motors. Ta loni s firmou PSA uzavřela dohodu o vytvoření globální strategické aliance. V tisku se po oznámení dohody objevily spekulace o tom, že by se značka Opel mohla spojit s automobilovými aktivitami PSA.

Fotogalerie

Podle listu Le Monde se GM ke spojení aktivit nechá přesvědčit pouze v případě, že PSA automobilku Opel přímo koupí. Otázkou však je, jakým způsobem by ztrátová PSA takovouto akvizici financovala, upozorňují odborníci. PSA a Opel jsou totiž dnes nejproblematičtější výrobci aut v Evropě. A PSA má možná ještě prázdnější kasu než Opel.

PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. Firma působí také v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.

Opel se v uplynulých letech dostal do existenčních problémů a GM chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Opel tak uzavřel továrnu v belgických Antverpách a minulý měsíc potvrdil, že v roce 2016 ukončí výrobu ve svém německém závodě v Bochumi. Právě v těchto dnech uvádí německý výrobce na trh přímého konkurenta Peugeotu 2008, jmenuje se Opel Mokka.

Už teď jsou v plánu čtyři společné platformy

GM a PSA už loni na podzim vybraly čtyři modelové projekty, na kterých budou spolupracovat.

Mají vzniknout platformy společné pro značky obou koncernů:

  • MPV značek Opel/Vauxhall a kompaktní SUV-crossover značky Peugeot
  • Malé (MPV) pro značky Opel/Vauxhall a Citroën
  • Platforma malého automobilu pro budoucí generaci malých modelů Opel/Vauxhall a PSA určených pro Evropu i další regiony světa
  • Společný program modelů střední třídy značek Opel/Vauxhall, Peugeot a Citroën

Aliance plánuje uvést první modely, vyvinuté v rámci tohoto společného programu, na trh už koncem roku 2016.
 
Jako další krok partneři aliance plánují vytvoření společné nákupní organizace, což má zvýhodnit jejich vyjednávací pozici a ušetřit.

PSA a Opel (GM) čekají, že tak ušetří dvě miliardy dolarů ročně. Této úspory by mělo být podle plánů firem dosaženo v horizontu pěti let.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.