Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Peugeot 205: na trhu ojetin pořád dobrý artikl

3. 11. 1999 - Peugeot 205 sice po třinácti letech skončil v sériové výrobě už v roce 1995, ovšem motoristy zajímá dodnes. Na trhu ojetin pořád patří k dobrému artiklu a současný pokles cen přiblížil tohoto v Česku nejrozšířenějšího z peugeotů kdekomu: mladíkům, starším lidem, ženám, skromnějším rodinám... V jeho prospěch hovoří výdrž a nevšední užitné vlastnosti, relativně levný provoz a bohaté servisní zázemí s dostupnými náhradními díly - to vše v případě nejstarších vozů s nejobyčejnější bílou třídveřovou karoserií, 1,1litrovým benzinovým motorem a čtyřstupňovými převody už za ceny kolem 30 tisíc korun.
Peugeot 205

Peugeot 205 | foto: AAA Auto Praha

Doporučovanější auta s pětirychlostní převodovkou a zvláště s vyhledávanou pětidveřovou karoserií však stojí víc kupříkladu v ročníku 1988 zhruba 50 tisíc a stejně starý 1,9litrový diesel je jakožto hit ještě asi o deset tisíc korun dražší. Peugeoty 205 z posledních dvou let před ukončením výroby se podle typu motoru a vybavení pohybují kolem stotisícové hranice. Střih kabátu, který byl v době vzniku Peugeotu 205 designérským hitem, je dodnes atraktivní - na rozdíl od mladšího a méně oblíbeného modelu 309. Paleta motorů uspokojí celé zákaznické spektrum, když zahrnuje od litru přes 1,1, 1,3, 1,4 a 1,6 až po devatenáctistovku s výkony od 31 do 94 kilowattů (42 až 128 koní). V nabídce jsou diesely 1,8 a 1,9, z nichž zvlášť ten druhý je v malém autě k neutahání a jezdí s ním se spotřebou kolem pěti litrů nafty na sto kilomerů. Vyznavači svižné jízdy mohou volit devatenáctistovky GTi s maximální rychlostí přesahující dvěstěkilometrovou mez a přitom s cenou zhruba o dvacet procent nižší než u GTI verze značky Volkswagen. Z benzinových provedení odborníci doporučují vždy kus s pětistupňovou převodovkou a aspoň 1,3 litru. Asi nejvhodnější je naftový vůz, který však zaslouží před koupí kvůli perspektivě prověrku v diesel-servisu. Minimálně stejně jako chvály je však nutné dát na váhy rozhodování o koupi Peugeotu 205 také soubor rizik. K zásadním patří nebezpečí špatných oprav aut dovezených po těžkých haváriích ze zahraničí. Poruchová je elektroinstalace a elektronika i v její řídící části, závady mívá vstřikování. Opravy často vyžadují závěsy kol, nepřesná je kulisa řazení. U nejstarších dieselů bez posilovačů je třeba počítat s obtížnějším ovládáním, naftové verze jsou do zahřátí hlučnější. Německý TÜV řadí Peugeota 205 do podprůměru svých statistik a přitom jako lepší než u srovnatelné konkurence oceňuje vlastně jen antikorozní ochranu karoserie. Naopak kritizuje vůle v řízení, úniky oleje z motoru i převodovky, předčasnou korozi výfuku, závady v osvětlení a problémy v účinnosti ručních i nožních brzd. Při zájmu o ojetinu zaslouží pozornost také brzdové vedení, hadičky a destičky. Veškerá rizika násobí fakt, že Peugeoty 205 stárnou a průměrný věk těchto vozů evidovaných v Česku přesahuje jedenáct roků. Náhradní díly pro typ jsou levnější než pro některou srovnatelnou konkurenci a oficiální prodejci je nabízejí v těchto cenách - čelní sklo: 5747, přední světlomet: 2095 až 2305, přední nárazník: 1404 vrchní část a 2779 spoiler, brzdové destičky: 842 až 1143, přední blatník: 2763 a alternátor: 8400 až 11 900 korun, hodina práce značkového servisu se pohybuje od 300 do 450 korun.

MINUSY
- věk vozu
- poruchová elektronika zvlášť u benzinových verzí
- závady na přední nápravě a brzdách
- předčasně korodující výfuky
- úniky oleje z motoru i převdovky
- horší ovládání u starých dieselů bez posilovače řízení
- častější závady v osvětlení
- horší výrobní zpracování izovací cena

PLUSY
- výborné užitné a jízdní vlastnosti
- široká nabídka motorů
- úsporný provoz zvláště u dieselů
- bohaté servisní zázemí a dostupné náhradní díly
- výborná antikorozní ochrana karoserie

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...