Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 207: Chystá se nové GTI

  17:29aktualizováno  25. listopadu 10:44
Peugeotu se dosud nepodařilo ani přiblížit zopakování úspěchu fenomenálního hot-hatche 205 GTi a obě bezzubé sportovní verze dvěstěšestky na tom nic nezměnily. Další pokus už neponechá nic náhodě a ve jménu obnovení slavných tradic si vypůjčil to nejlepší – techniku z budoucí generace MINI. Nové GTi tedy budou přeplňovat dvě turbodmychadla!
Peugeot 207 GTI

Peugeot 207 GTI - První informace o novém Peugeotu 207 GTI přinesl britský magazín AutoExpress

.

Špionážní fotky Peugeotu 207 ZDE

Základ dobrý…
Pohonná jednotka patří do modulární řady čtyřválců, vzešlých z joint-venture mezi BMW a PSA.

Kromě budoucího MINI jejich služeb využívají i všechny menší výrobní řady BMW, technický základ příští šestnáctistovky tedy vyjde ze stávajícího modelu 116i.

Ovšem konvenční atmosférická šestnáctistovka už dnes vezme za srdce málokoho, takže pro obě supermini povolá do zbraně přímé vstřikování a zejména dvoustupňové přeplňování.

Přeplňování a zdvihový objem kolem 1,6 l, to už si Peugeot dokonale vyzkoušel v kevlarovém modelu T16, jehož čtyři kola poháněl před zadní nápravou umístěný čtyřválec biturbo o výkonu 164 kW, v závodním nasazení však až třikrát vyšším.
Peugeot 205 GTi - Pohotovostní hmotnost 900 kg a výkon přes 100 koní, později až 130, k tomu sportovní podvozek a sedačky - to v osmdesátých letech znamenalo zrod legendy a dostupné nářadí k autosportu. Golf GTI byl poprvé poražen.
Výsledek je předem jasný – brizantní zátah v širokém spektru otáček, přesně tak, jak horkokrevní junioři vyžadují a jak jejich otcové zažívali s lehkou dvěstěpětkou před dvaceti lety. 133 kW, podepřené solidním kroutícím momentem a krátce poskládanou šestistupňovou převodovkou, postačí nejen k odpolednímu vybití adrenalinu, ale také ke zrychlení na stovku kolem sedmi vteřin a nejvyšší rychlosti 225 km/h.

…všechno dobré
To vše se opře o podvozek se širším rozchodem proti předchůdci se sníženým a přitvrzeným pérováním. Chybět nebudou ani výkonné brzdy a nejnovější generace stabilizačního a trakčního systému, kterou – doufejme – už bude možné za pohybu vozu trvale deaktivovat. O jízdní vlastnosti tedy bude postaráno odpovídajícím způsobem.

Uvnitř nebude chybět obvyklá paleta „rychlých“ doplňků – skořepinové sedačky s nápadnými potahy, hlavice řadící páky a vrtané pedály z aluminia a specifická grafika přístrojové desky.

Po opuštění závodní dráhy horké hlavy ochladí standardní klimatizace a posléze uklidní tóny z CD-přehrávače s měničem na 6 disků a reprodukcí mp3.

Ambicemi tedy Peugeot, jehož vynikající úspěchy ve WRC tolik kontrastují s rozpaky ze stávajících sportovních modelů, přímo hýří. Nový nositel slavné zkratky si ovšem zaslouží to nejlepší, takže se v září 2006 v Paříži a brzy nato v praxi těšíme na první dotyky s „francouzským MINI“.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí nabídka ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.