Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 207 je připraven na odhalení

  13:45aktualizováno  13:45
Přestože se z peugeotů stále nejvíce prodává již stárnoucí model 206, automobilka už dokončuje modernějšího a prostornějšího nástupce 207. Konstruktéři se inspirovali na modelech 307 a 407, ale neopustili líbivý a mladistvý vzhled předchozí dvěstěšestky. Nahradit by ji chtěli v roce 2006.

Vycházející hvězda automobilky Peugeot nazývaná "Super 206" by se měla světu ukázat již na podzim.

Oficiální premiéra se sice očekává až na ženevském autosalonu v březnu 2006, ale Francouzi mají rádi překvapení, takže by se předsériová verze modelu mohla objevit už na autosalonu ve Frankfurtu.

Základní cena modelu by se měla pohybovat kolem 12 tisíc eur (zhruba 348 tisíc korun).

Designéři Peugotu vzali za své filozofii Renaultu Clio III v prodlužování a ze současných 3,84 se "malá" dvěstěsedmička se čtyřmi metry na délku přiblížila 307.

DALŠÍ FOTKY PEUGEOTU 207

Na šířku se zvětšila o čtyři centimetry. Celkově tak nabízí více prostoru pro nohy i ramena.

Většími rozměry dosáhl vůz také lepších deformačních zón a tím i výhled na úspěch v crash-testech EuroNCAP, ve kterých chce získat plných pět hvězdiček.

I přes prodlužovací inspiraci renaultem však zůstává styl v duchu peugeotů (francouzský magazín Auto Moto hovoří o l'esprit Peugeot) s dynamickými liniemi. Chybět nebude ani větší nasávací otvor v nárazníku, jen lehce pozměněný od modelu 407. Světlomety ovšem opět zasahují až do kapoty a chybí také klasická mřížka chladiče.

Naopak model 207 CC bude více připomínat 307 CC, převážně svou oblejší zádí. Střecha bude stejně jako nyní samozřejmě plechová a ovládaná elektricky.

Třídveřový a pětidveřový model časem doplní také verze kombi, která nahradí stávající 206 SW. Novinkou by měla být velkoprostorová verze (MPV), ta by měla konkurovat vozům typu Fiat Idea a Renault Modus.

Dvěstěsedmička se bude vyrábět ve verzi 1,1 litru s výkonem 60 koní (44 kW) a nově také 1,6 litru s nabídkou 115 či 143 koní (85 a 105 kW). V dieselových motorech není žádná změna: 1,4 HDi s výkonem 70 koní (51 kW), 1,6 litru s 90 či 110 (66 a 81 kW) a později se také přidá 2,0 se 136 koňmi (100 kW).

Peugeot 206 je nesmrtelný, nově i jako sedan

Šarmantní Francouz je ve výrobě sedmým rokem, světlo světa spatřil v pěti milionech exemplářů. Na sklonku kariéry přijíždí ve verzi sedan. Tříprostorová 206, která se stylingem zádě inspirovala největším z francouzských lvů - Peugeotem 607, začne brzo vyjíždět z továrny v Íránu.

Evropa miluje hatchbacky, praktičtěji zaměření řidiči sahají po kombících. Nepsané pravidlo na méně rozvinutých trzích ale říká, že dospělé auto musí mít tříprostorovou karoserii.

Peugeot 206 sedan je oproti verzím s lichým počtem dveří delší o 35 centimetrů, celkově má 4,2 metru. Je dokonce o 17 centimetrů delší než kombiverze SW. Ostatní rozměry, rozvor nevyjímaje, zůstaly zachovány. Kufr, nalepený na záď vozu, pojme 384 litrů zavazadel.

Nabídka motorů zahrnuje prozatím pouze dva zážehové čtyřválce. Slabší 1,4 nabídne 55 kW výkonu (75 koní), silnější 1,6 80 kilowattů (109 k).

Malý sedan zamíří v průběhu příštího roku na asijské, severoafrické a východoevropské trhy. Podle posledních informací ale do českých autosalonů Peugeotu nezabloudí.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.