Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 3008: pohon všech kol dorazí až s elektřinou

aktualizováno 
Dvě nuly v názvu značí u Peugeotu něco zvláštního. Po velké 4007 tedy míří mimo silnici nově i menší 3008. Novinka, spojující kvality SUV a MPV, vyrazí do prodeje v první polovině letošního roku.

Peugeot 3008 | foto: Peugeot

Podobu nového modelu naznačil už koncept PROLOGUE HYmotion4, který byl k vidění v říjnu loňského roku na autosalonu v Paříži. Bachraté auto se všemi poznávacími znaky moderních peugeotů je v sériové verzi pouze chudší o hybridní pohon, prozatím.

Peugeot 3008

4 365 milimetrů dlouhá, 1 837 široká a 1 639 mm vysoká novinka přerůstá klasický hatchback 308 o devět centimetrů do délky a 14 cm do výšky. Rozvor nového SUVčka je 2 613 mm a do kufru naložíte minimálně 432 a nejvíc 1 241 litrů.

O roztáčení předních kol se postarají dva benzinové a dva naftové motory. Zážehové jedna šestky: atmosferická s 88 kilowatty výkonu a přeplňovaná 110kilowattová. Slabší nafťák se stejným objemem je k mání ve verzi s 80 kilowatty, dvoulitrové HDičko jich má 110 (když ovšem zvolíte verzi se šestistupňovým automatem, dostanete o 10 kW více).

Peugeot 3008

V roce 2011 se 3008 jako vůbec první peugeot dočká hybridní verze, která také přinese pohon všech kol. K předním kolům, která bude roztáčet spalovací motor, se přidá elektromotor na zadní nápravě. Auto bude také schopné jezdit jen na elektrony a uspoří až třetinu paliva.

Z MPVček si 3008 vypůjčila variabilní interiér. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 19 cm a podlahu kufru je možné polohovat. Řidiči se bude zamlouvat head-up displej, který zobrazuje důležité provozní údaje do jeho zorného pole, nebo systém varující nepozorného šoféra v případě, že se příliš přiblíží k autu pomalu jedoucímu před ním.

Peugeot 3008

Zadní náprava s vlečnými rameny je vybavena tlumiči, které omezují náklony karoserie. Tento systém dostanou verze se silnějšími motory. Za příplatek bude stabilizační systém ESP nabízející různé jízdní režimy: (normal, sníh, nezpevněný povrch, terénní).

Peugeot 3008 v číslech
1,6 VTI 1,6 THP 1,6 HDi 2,0 HDi
převodovka 5 st. man. 6 st. man 6 st. man/automatizovaná 6 st. man/automatická
objem (ccm) 1 598 1 598 1 560 1 997
max. výkon (kW/k) 88/120 110/150 80/110 110/150 (120/163 s autom.)
max. toč. moment (Nm) 160 240 240-260 (oversboost) 340
max. rychlost (km/h) 185 201 180 195
zrychlení 0-100 km/h (s) 11,8 8,9 12,2 9,7
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 7,1 7,4 5,1 (4,9 automat) 5,6 (6,7 automat)
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4 965 x 1 837 x 1 639 x 2 613
objem kufru (l) 432-1241
pneumatiky 215/60 R16 - 225/50 R17 - 235/45 R18

Peugeot 3008

Autor:






Nejčtenější

Výrobní linka automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu.
Korejci dál dusí VW za dieselgate. Rekordně pokutovali klamavou reklamu

Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů, v přepočtu zhruba 800 milionů korun, za...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Díky dnu bez aut se lidé mohli projít i po slavném pařížském bulváru Champs...
Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.