Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 3008: stěhovák chce do terénu

aktualizováno 
Tváří se jako vůz, který zvládne i jízdu v terénu, ale chybí mu pohon všech kol. Nový mohutný Peugeot 3008 se chystá na české asfaltky i mimo ně.

Peugeot 3008 | foto: Peugeot

Strašně dlouho jsem se nemohl zbavit dojmu, že Peugeot 3008 je auto s pohonem všech kol, které vás bez mrknutí oka protáhne bahnem i zasněženou cestou. Ale kdepak. Tenhle peugeot jen s přední poháněnou nápravou jen dokonale mate tělem.

Peugeot 3008

Zvenku působí masivně, řidič je uvnitř obklopen palubní deskou a hlavně středovým tunelem, takže se cítí jako v bojovém autě americké armády. Když přidáte naznačení ochrany podvozku typické pro terénní auta, můžete začít bouchat lahve sektu na oslavu toho, jak se vám podařilo zmást sousedy, kteří budou koukat, jakého to máte praktického teréňáka.

To před vámi není zaměřovač

Stejně nabubřele jako vnější design na mě působí i vnitřek. Ale pozor, nemyslím to vůbec špatně. Když si sednete za volant, díky obložení hmotou plastů a zvláštním tvarům tlačítek si připadáte jako v kokpitu letadla. Už zbývá jen vyměnit volant za knipl.

Vrcholem pak je vysouvací head-up displej na palubní desce před řidičem přímo v jeho zorném poli. Není na něm zaměřovací kříž, ale promítá se na něm okamžitá rychlost. A můžu vám garantovat, že když si na něj připlatíte, na klasický tachometr už koukat nebudete.

Peugeot 3008

Prostornost interiéru odpovídá tomu, že auto je postaveno na základu Peugeotu 308. Vpředu bez problémů, vzadu je místa pro nohy tak akorát, ale extrémně hodně místa nečekejte. Díky vysoké karoserii pak nehrozí, že by měl někdo z posádky pocit, že má málo místa nad hlavou. Jediný větší problém mám s odkládací schránkou před spolujezdcem, která je opravdu malá.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Peugeot 308          Za skvělé ceny jen u nás! www.automodul.cz

Z prakticky zaměřených rodinných aut čerpá Peugeot 3008 při řešení kufru, který má objem 432 litrů. Vyjímatelnou deskou ho lze různě dělit, po sklopení sedadla vznikne rovná plocha a třeba při přezouvání z gumáků po výpravě na houby se dá použít výklopná část víka kufru jako sedátko.

Čtyřkolku nahrazuje technika

Peugeot 3008 sice čtyřkolka není, ale kdo zatouží mít oproti běžnému autu větší jistotu při jízdě v horších podmínkách, úplně mimo hru nebude. Jen si připlatí přibližně pět až šest tisíc korun za systém hlídající prokluz předních kol tak, aby si auto poradilo i v nepříznivých situacích.

Volit lze z režimů standard, sníh, bláto a písek. Na každý z nich je chování protiprokluzu nastaveno jinak. Jízdu v kopci navíc usnadní další systém, který při rozjezdu do svahu auto podrží zabrzděné dvě
sekundy poté, co řidič sundá nohu z brzd.

Peugeot 3008

Kdo by přece jen toužil po opravdovém pohonu obou náprav, musí si počkat do roku 2011, kdy se začne vyrábět hybridní čtyřkolka.

Nešvary jsou pryč

U peugeotu už skončila éra, kdy řazení bylo nepřesné a podvozky měkké a houpavé. S ničím takovým jsem se u 3008 nesetkal.

Nejdřív jsem dostal klíčky od verze s motorem o objemu 1.6 litru se 150 koňmi pod kapotou. Auto je svižné, tiché a průměrná spotřeba se během asi 250 kilometrů dlouhé trasy v kopcovitém terénu držela na sedmi a půl litrech benzinu.

Šestistupňová převodovka řadila naprosto hladce a především přesně. Až nefrancouzsky tvrdě byl nastaven i podvozek. To však neznamená, že by jízda byla nepohodlná. Technici trefili ideální stav. Druhý den jsem asi na padesát kilometrů dostal i naftový motor 1.6 HDi s výkonem 100 koní. Až na horší zvukový projev ani tomuto motoru není co vytknout. Obzvlášť, když jezdíte za pět a půl litru nafty na 100 kilometrů.

Peugeot 3008

Kam vlastně patří?

Peugeot 3008 je těžké někam zařadit. Není to městský teréňák označovaný zkratkou SUV, není to ani typické rodinné auto označované písmeny MPV. Je to něco mezi tím. Módní automobilový výstřelek odpovídající momentálnímu vkusu evropských motoristů. Auta, která vypadají, že zvládnou vyjet mimo pevný asfalt, zkrátka frčí. A je jedno, jestli to opravdu umějí, nebo  ne. Hlavní je, že tak vypadají, protože většina řidičů stejně možnosti pohonu všech kol a vyšší podvozek ani nevyužije.

Nečekám, že by Peugeot 3008 v budoucnu vytvořil historickou řadu jako Peugeot 308 a jeho předchůdci. Ale na to se asi nehraje. Lidé dnes auto kupují hlavně proto, že se jim líbí, za čtyři pět let si koupí jiné, a to už automobilová móda bude někde jinde.

Peugeot 3008 v číslech
základní motor 1.6, benzin
max. výkon (kW/koní) 88/120
zrychlení 0–100 km/h  (s) 11,8
max. rychlost (km/h) 185
prům. spotřeba (l/100 km) 7,1
délka/šířka/výška (mm) 4 365/1 837/1 639
objem kufru (l) 432
zákl. cena nebyla zveřejněna





Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.