Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 306: Česko mu tleská, v Německu hraje páté housle

aktualizováno 
Kdo ze zásady nechce Škodu Felicia a přitom nemíní připlácet za kvalitu a hlavně pověst Volkswagenu Golf, ten má na trhu ojetin mezi auty oblíbené nižší střední třídy řadu evropských i asijských možností. A jestli z nich mnohému zájemci vyjde jako volba z nejpřijatelnějších nenápadný, leč pohledný Peugeot 306, je to také výsledek dobrého jména, které značce v Česku udělaly hlavně velmi rozšířené modely 205, 309 a 405. Pro svoji popularitu však od premiéry v roce 1993 udělal hodně i sám Peugeot 306.
Peugeot 306 - modernizovaného provedení

Peugeot 306 - modernizovaného provedení | foto: AAA Auto Praha

Je k mání v bohaté karosářské škále, která zahrnuje nabídku od třía pětidveřového řešení přes čtyřdveřový sedan až po kombi a kabriolet, má rovněž pestrou motorovou nabídku od nejobyčejnějšího 1.1 s výkonem 40 kilowattů (54 koní) až po špičkový 2.0 se 120 kilowatty (163 koní).

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot 306 
můžete koupit na www.automodul.cz


Za nejobvyklejší základ se přitom považuje benzinová verze 1.4, snem mnohého motoristy je pověstně trvanlivý a úsporný 1.9 diesel a zvláště 1.9 turbodiesel. Je-li turbodiesel v karoserii kombi, představuje takový vůz na trhu ojetin opravdový hit, který rychle nachází kupce i za cenu o 50 až 70 tisíc korun vyšší než obyčejné benzinové pětidveřové provedení. V Česku si Peugeot 306 vydobyl pozici nejlepšího ze srovnatelných francouzských krajanů značek Renault a Citroën, mnozí motoristé ho upřednostňují i před německou konkurencí opel i ford stejně jako před italskými fiaty... Zato Němci jsou modelem 306 nadšeni daleko méně a v pětici největších konkurentů mu přiřkli (podle časopisu TÜV Auto Report) až poslední, páté housle - za Volkswagenem Golf, Oplem Astra, Fordem Escort a Renaultem 19. Vedou je k tomu také žebříčky TÜV, v nichž je Peugeot 306 v kategorii tříletých vozů v lehkém a mezi pětiletými auty dokonce v těžkém podprůměru. Dostal se tam zásluhou nedostatků, které při technických kontrolách vykázal v řízení, v účinnosti brzd, na brzdových destičkách, v osvětlení a v únicích oleje z motoru. TÜV naopak ocenil kvalitní antikorozní ochranu, solidní zavěšení kol a spolehlivé brzdové vedení i s hadičkami. Zdejší obchodníci s ojetinami považují za největší slabosti Peugeotu 306 potíže s méně trvanlivými převodovkami, v nichž odcházejí synchrony, a horší výrobní zpracování, které se hlásí různými pazvuky, klepáním i skřípáním dveří a interiéru. Připomínají také poměrně časté závady v elektronice a elektrice vozu. Podvozek je hlučnější než u konkurence, byť na druhé straně garantuje jednu z rozhodujících předností modelu - velmi dobré jízdní vlastnosti. A zatímco na předních místech Peugeotu 306 je prostoru dost, sklízí naopak kritiku stísněné sezení vzadu. Starší motory jsou hlučnější, ale ve službě se drží, horší je ovládání laciných aut bez posilovače řízení. Závady se nadprůměrně objevují v centrálním zamykání, imobilizéru a v těsnosti chladicí soustavy.

MINUSY
- horší výrobní zpracování
- méně trvanlivé převodovky, škrtající synchrony
- hlučný, ale jinak kvalitní podvozek
- k rychlejšímu opotřebení náchylné přední tlumiče, zvlášt u vozů s těžšími naftovými motory
- pazvuky, skřípání, vrzání
- lacině vyhlížející plasty v interiéru
- úniky oleje z motoru a převodovky
- rezervy v účinnosti brzd
- závady v elektronice a elektrice vozu
- netěsnosti chladicí soustavy
- málo místa na zadních sedadlech

PLUSY
- výborné jízdní vlastnosti a ovladatelnost
- nenápadný a přitom zajímavý design z Pininfarinovy dílny
- úsporné a trvanlivé dieselové motory
- bohatá nabídka karosářských i motorových variant
- variabilní zavazadlový prostor
- dobré jméno, zájem na trhu ojetin
- solidní antikorozní ochrana
- kvalitní brzdové vedení a hadičky

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Pětidveřový Peugeot 306 1.4 v základní výbavě a ročníku výroby 1995 stojí zhruba 155 tisíc korun a největší konkurenci mu tvoří stejně staré a rovněž pětidveřové automobily Opel Astra 1.4 za 150 tisíc, Volkswagen Golf 1.4 za 165 tisíc, Citroën ZX 1.4 za 120 tisíc, Fiat Brava 1.4 za 165 tisíc, Ford Escort 1.4 za 150 tisíc, Nissan Almera 1.4 za 155 tisíc, Renault Mégane 1.6 za 170 tisíc, Seat Cordoba 1.4 za 145 tisíc. Toyota Corolla 1.3 za 150 tisíc a Škoda Felicia 1.3 za 120 tisíc korun. "Kdo uvažuje ryze prakticky, ten by měl z dané nabídky zvolit technicky nejjednodušší felicii s nejlevnějšími náhradními díly i servisem," říká Aleš Kužel, šéf nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. Potvrzuje, že z uvedených vozů je nejbytelnější Volkswagen Golf, ovšem jeho tradičně vyšší cena mnohé zájemce o vůz nižší střední třídy odrazuje. "Francouzská a italská auta dané kategorie jsou na můj vkus výrobně hůř zpracovaná. Osobně mám rád technicky pokroková japonská auta a ze zmíněných možností bych zřejmě zvolil kvalitní, spolehlivou a sympaticky nenápadnou Toyotu Corollu."

Základní ceny starších Peugeotů 306 v pětidveřové verzi a s motorem 1.4:

ročník cena (Kč)
1993 130 000
1994 140 000
1995 155 000
1996 170 000
1997 190 000
1998 220 000
1999 250 000


Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.