Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 306 obstál v těžké konkurenci

  12:47aktualizováno  12:47
28. 4. 1999 - "Třistašestka", kterou Peugeot vyslal do těžké konkurence automobilové nižší střední třídy v roce 1993, nezklamala. Na nejednom evropském trhu se úspěšně popasovala i s Volkswagenem Golf a v tuzemsku je žádaná natolik, že si jako ojetina udržuje lepší ceny než hlavní konkurenti Ford Escort a Opel Astra.
Peugeot 306

Peugeot 306 | foto: AAA Auto Praha

Nejstarší kusy ze zahájení výroby tak jsou k mání za částky kolem 150 tisíc korun, auta z poloviny devadesátých let stojí méně než dvě stě tisíc korun. O deset až dvacet tisíc korun jsou dražší vozy ročníků 1996 a 1997 s tím, že zmíněné sumy platí pro nejrozšířenější pětidveřové verze s průměrnými 1,4 či 1,6litrovými benzinovými motory. Za úsporný a pověstně trvanlivý 1,9litrový diesel s turbem či bez se připlácí patnáct až dvacet tisíc korun. Naopak třídveřové verze na průměrné ceně pět až deset tisíc korun ztrácejí, což mnohdy nezmění ani naftový pohon. Je to dáno i tím, že vůz zmíněné třídy v Česku lidé kupují jako jediné auto pro rodinu, a jestli má třídveřová karoserie skalní příznivce, tak jsou z řad mladých a dynamicky založených řidičů, kteří o diesel zpravidla nestojí.
Následník oblíbeného Peugeotu 309 má řadu předností: velmi dobré jízdní vlastnosti, výbornou ovladatelnost, pohodlnou karoserii, ve které se na předních místech dobře sedí i lidem velkého vzrůstu. Mezi klady patří i variabilní zavazadlový prostor, solidní antikorozní ochrana a trvanlivé motory, které bez větších problémů najedou 250 000 až 300 000 kilometrů. Jejich pestrá nabídka patří k dalším kladům, stejně jako výběr karosářských variant (třídveřová, pětidveřová, sedan, kombi i kabriolet).
Nevýhody spatřují obchodníci s ojetinami především v málo trvanlivé přední nápravě, zvlášť v případě, jsou-li auta vybavena těžšími dieselovými motory. Jinými slovy - to, co ve Francii či ve Švýcarsku nečiní problémy, na zdejších rozbitých silnicích trpí. Ve 100 000 až 120 000 kilometrech tak Peugeot 306 žádá na přední ose a zvláště na řízení větší či menší zásahy. Závady lze očekávat na synchronech převodovky a v elektroinstalaci; kupříkladu zlobívají palivoměry a předčasně "odcházejí" startéry a akumulátory. Někdy škube spojka.
Německý TÜV, obdoba zdejší STK, řadí Peugeota 306 v kategorii vozů do tří let lehce pod průměr, ale mezi pětiletými už vykázal při technických prohlídkách lepší než průměrné výsledky. Odborníci oceňují stabilní zavěšení kol a kvalitní brzdové vedení, naopak kritiku si kromě defektů řízení vysloužily nadprůměrně časté úniky oleje z motoru a převodovky.
Oficiální dealeři nabízejí pro Peugeot 306 náhradní díly v následujících cenách - přední blatník: 3700 až 4000 korun podle typu, přední nárazník: 8000 korun, přední světlomet: 2900 korun, alternátor: 13 6
Autor:




Nejčtenější

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.