Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 307 Break: užitečný a k tomu pohledný

  18:31aktualizováno  18:31
Poučku, že úspěch je třeba živit a živit, plní Peugeot mírou vrchovatou. Z minulosti osvědčený design mají i modely 307 Sport Wagon a Break. Druhý z nich prošel redakčním testem. Potěšil všestranností, ale porouchalo se mu turbo.

Peugeot 307 Break je zvenčí pěkné auto. Podle nedávno zveřejněného průzkumu kupuje pozoruhodně podstatná část lidí vůz právě podle toho, jak moc se mu zvenčí zalíbí. Třistasedmička v tomto bodu vychází svým potenciálním majitelům velmi vstříc. Zešikmená světla vpředu a boční prolisy jsou jako odznak příslušnosti k řadě plně zachovány. A kombi úprava tohoto druhu peugeotu nebudí dojem jakési těžkopádnosti díky zeštíhlení karoserie směrem k zádi. Prostorný vnitřek hodně preferuje přední místa - pohodlím i komfortem. Sedadla mají schopnost obejmout celá záda, a to je řidiči milé.

Může se hodit

Předváděcí, referenční, skladové, nové i ojeté vozy Peugeot 307
Velký výběr za výhodné ceny!
www.automodul.cz

Méně nadšeni byli během týdne redakční zkušenosti spolujezdci. Na krátké trase nikdo nic nenamítal, ale při delší jízdě se spolujezdec ošíval, neboť opěradlo do značné míry určovalo jedinou polohu uložení těla a jakákoliv snaha alespoň se pootočit znamenala mírné nepohodlí. Velký zavazadlový prostor je výborně přístupný. Pro víkendové sportovce, kteří během pěti minut bez jakéhokoliv problému sklopí zadní sedadla a uloží sem pohodlně dvě horská kola, stejně jako pro podnikatele s krabicemi zboží.

Hodně praktická je jednoduchá upínací síť na podlaze. Jako nešikovné se naopak projevily plastové panty horní krycí tapety zavazadlového prostoru - stačilo zadní kufrovou roletu dvakrát třikrát vyndat a zase vrátit na místo, při čtvrtém úkonu už na roletě nedržely. Panty jsou totiž jen zastrčeny do látkového tunýlku a dost snadno vypadnou. Ztráta je pak jen otázkou nepozornosti a času. Spotřeba se pohybovala přes osm a půl litru.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Karoserie a interiér

Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 8
Výhled z vozu 9

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 7
Brzdy 8

Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Prognóza odhadce
Peugeot rozšířil řadu 307 o atraktivní karoserii typu kombi. Můžeme tedy očekávat ještě větší zájem o Automobil roku, který je v současnosti nejprodávanějším zahraničním modelem nižší střední třídy na našem trhu. Osvědčená kombinace kombi + kvalitní diesel má v podání Peugeotu velmi dobrý zvuk a řadu příznivců, zejména rodiny s dětmi. Vyváženost vlastností technických i vzhledových vytváří dobré podmínky pro amortizaci na trhu ojetých vozidel, kdy i přes vyšší pořizovací cenu můžeme očekávat nízký pokles hodnoty v závislosti na čase a ujetých kilometrech. Poptávka po 307 Break "z druhé ruky" bude převyšovat nabídku a ceny budou v následujících třech letech velmi stabilní. Po pětiletém provozu a zhruba 100 000 kilometrech klesne hodnota asi na 264 tisíc Kč.
TOMÁŠ MAJER, MOBILDATA

Pružnost motoru 8
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Autor:


Témata: jízdné, Peugeot


Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.