Peugeot 307 Break: užitečný a k tomu pohledný

Poučku, že úspěch je třeba živit a živit, plní Peugeot mírou vrchovatou. Z minulosti osvědčený design mají i modely 307 Sport Wagon a Break. Druhý z nich prošel redakčním testem. Potěšil všestranností, ale porouchalo se mu turbo.

Peugeot 307 Break je zvenčí pěkné auto. Podle nedávno zveřejněného průzkumu kupuje pozoruhodně podstatná část lidí vůz právě podle toho, jak moc se mu zvenčí zalíbí. Třistasedmička v tomto bodu vychází svým potenciálním majitelům velmi vstříc. Zešikmená světla vpředu a boční prolisy jsou jako odznak příslušnosti k řadě plně zachovány. A kombi úprava tohoto druhu peugeotu nebudí dojem jakési těžkopádnosti díky zeštíhlení karoserie směrem k zádi. Prostorný vnitřek hodně preferuje přední místa - pohodlím i komfortem. Sedadla mají schopnost obejmout celá záda, a to je řidiči milé.

Může se hodit

Předváděcí, referenční, skladové, nové i ojeté vozy Peugeot 307
Velký výběr za výhodné ceny!
www.automodul.cz

Méně nadšeni byli během týdne redakční zkušenosti spolujezdci. Na krátké trase nikdo nic nenamítal, ale při delší jízdě se spolujezdec ošíval, neboť opěradlo do značné míry určovalo jedinou polohu uložení těla a jakákoliv snaha alespoň se pootočit znamenala mírné nepohodlí. Velký zavazadlový prostor je výborně přístupný. Pro víkendové sportovce, kteří během pěti minut bez jakéhokoliv problému sklopí zadní sedadla a uloží sem pohodlně dvě horská kola, stejně jako pro podnikatele s krabicemi zboží.

Hodně praktická je jednoduchá upínací síť na podlaze. Jako nešikovné se naopak projevily plastové panty horní krycí tapety zavazadlového prostoru - stačilo zadní kufrovou roletu dvakrát třikrát vyndat a zase vrátit na místo, při čtvrtém úkonu už na roletě nedržely. Panty jsou totiž jen zastrčeny do látkového tunýlku a dost snadno vypadnou. Ztráta je pak jen otázkou nepozornosti a času. Spotřeba se pohybovala přes osm a půl litru.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Karoserie a interiér

Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 8
Výhled z vozu 9

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 7
Brzdy 8

Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Prognóza odhadce
Peugeot rozšířil řadu 307 o atraktivní karoserii typu kombi. Můžeme tedy očekávat ještě větší zájem o Automobil roku, který je v současnosti nejprodávanějším zahraničním modelem nižší střední třídy na našem trhu. Osvědčená kombinace kombi + kvalitní diesel má v podání Peugeotu velmi dobrý zvuk a řadu příznivců, zejména rodiny s dětmi. Vyváženost vlastností technických i vzhledových vytváří dobré podmínky pro amortizaci na trhu ojetých vozidel, kdy i přes vyšší pořizovací cenu můžeme očekávat nízký pokles hodnoty v závislosti na čase a ujetých kilometrech. Poptávka po 307 Break "z druhé ruky" bude převyšovat nabídku a ceny budou v následujících třech letech velmi stabilní. Po pětiletém provozu a zhruba 100 000 kilometrech klesne hodnota asi na 264 tisíc Kč.
TOMÁŠ MAJER, MOBILDATA

Pružnost motoru 8
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7


Témata: jízdné, Peugeot