Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 307 CC – lev salónů

  8:46aktualizováno  8:46
Na sklonku loňského roku uvedla automobilka se lvem ve znaku na náš trh čtvrtou karosářskou variantu oblíbeného modelu 307. Po bok hatchbacku, kombíku a luxusního kombi SW se zařadil kupé-kabriolet.Z 307 CC je odvozen i rallye speciál pro seriál mistrovství světa.
Peugeot 307 CC

Peugeot 307 CC - Vnitřní prostor „cecéčka“, převzatý z hatchbacku 307, je u CC koncipovaný jako čtyřmístný a přizpůsobený sportovnímu naturelu vozu. | foto: Peugeot

Originální design s výraznou přídí, klenutou střechou a mohutnou zádí ctí současné trendy tohoto francouzského výrobce. Snížená silueta zvýrazňuje sportovní charakter vozu, zároveň však působí velmi elegantním a ladným dojmem.

Čelní partie jsou poplatné svým sourozencům z rodiny 307. Rozvor vozu je identický s hatchbackem, na jehož platformě je postaven. Struktura karoserie byla přizpůsobena nárokům kladeným na bezpečnost vozů této kategorie.

Protáhlé zadní části dominují mohutné koncové světlomety, vybavené moderní LED technologií.

Vnitřní prostor „cecéčka“, převzatý z hatchbacku 307, je u CC koncipovaný jako čtyřmístný a přizpůsobený sportovnímu naturelu vozu. Ergonomické rozmístění ovládacích prvků zůstalo zachováno stejně jako tvar, přehlednost a elegance přístrojové desky. V interiéru přibylo hliníkových prvků, které ještě umocňují sportovní charakter.

Model CC má oproti ostatním verzím o 40 mm snížená a sportovně střižená přední sedadla, tříramenný volant s metalickým dekorem, ciferníky přístrojů s bílým pozadím a chromovaným okružím, v neposlední řadě i pedály a hlavici řadící páky v kovovém provedení.

Přeměnu kupé na kabriolet zajišťuje moderní elektrohydraulický mechanismus. Po

Zajímavým technickým příspěvkem je i funkce nazvaná „short drop“. V okamžiku zasunutí ruky do úchytu kliky dveří se skla bočních oken o několik milimetrů stáhnou a uvolní se tak od těsnícího lemu. Za zmínku stojí též možnost manipulace se střechou při pomalé jízdě do 10 km/h.
stisknutí tlačítka, umístěného mezi sedadly, se střecha během 25 vteřin zcela automaticky složí do zavazadlového prostoru. Na rozdíl od konkurence i sourozence 206 CC zde tedy odpadá tolik nepopulární ruční odjišťování střechy.

Nabídka pohonných jednotek v současné době zahrnuje tři zážehové čtyřválce se čtyřventilovou technikou. Šestnáctistovku s výkonem 80 kW a dva dvoulitrové agregáty s výkonem 100, respektive 130 kW.

Všechny motorizace jsou standardně spojeny s manuální pětistupňovou převodovkou, slabší dvoulitr může být spřažen i se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou systému Porsche Tiptronic.

Standardní bezpečnostní výbava "CéCéčka" zahrnuje protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém ASR, elektronický systém jízdní stability ESP, dvojici čelních a dvojici bočních airbagů, vystřelovací ochranné oblouky za zadními sedadly a přední mlhové světlomety. Bohatý je rovněž výčet prvků luxusní výbavy. K sériovým prvkům provedení Dynamic patří dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních i zadních oken, tříramenný volant (nastavitelný ve dvou osách), automatická klimatizace s pylovým filtrem, palubní počítač, autorádio s přehrávačem CD ovládáním na volantu a šesti reproduktory a šestipaprskové ráfky o rozměru šestnáct palců.

Délka (mm) 4349
Šířka (mm) 1759
Výška (mm) 1423
Rozvor (mm) 2605
Rozchod vpředu (mm) 1497
Rozchod vzadu (mm) 1506
Objem zavazadelníku
kupé/kabrio (l)
350/204
Špičkové provedení Sport obsahuje navíc alarm s funkcí superzamykání, parkovací senzory, automatické stěrače, funkci samočinné aktivace světlometů, reflexní čelní sklo, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, měnič pro 5 CD, v neposlední řadě sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

V nabídce individuálních doplňků a příplatkové výbavy stojí za pozornost kožené čalounění sedadel, výplní dveří a přístrojové desky, vyhřívání sedadel a trysek ostřikovačů světlometů, navigační systém s monochromatickým či barevným zobrazovačem, autotelefon, tempomat, a metalický nebo speciální lak.

Peugeot 307 CC je na českém trhu k dispozici v deseti odstínech laku, z nichž čtyři jsou v nabídce zcela nové. Rozsáhlá je i možnost individualizace vnitřního prostoru vozu. Kromě dvou odstínů textilního čalounění (verze Dynamic) a jednoho kombinovaného (verze Sport) lze vybírat mezi čtyřmi odstíny koženého čalounění a to buď v klasickém provedení, nebo ve verzi Integral, která zahrnuje i kožené polstrování přístrojové desky.

Základní cena modelu 307 CC 1.6 16V Dynamic byla stanovena na 692 000 Kč, špičkové provedení Sport s nejvýkonnějším motorem 2.0 16V 180k přijde na 850 000 Kč.

Motor

1,6 16V

2,0 16V

2,0 16V (BVA)

2,0 16V SPORT

Zdvihový objem (ccm)

1587

1997

1997

1997

Max. výkon (kW/k) při ot/min

80/110 při 5800

100/138 při 6000

100/138 při 6000

130/177 při 7000

Max.kroutící moment (Nm) při ot/min

147 při 4000

190 při 4100

190 při 4100

202 při 4750

Převodovka

5 stupňová manuální

5 stupňová manuální

4 stupňová automatická

5 stupňová manuální

Max. rychlost (km/h)

191

207

204

225

Zrychlení 0-100 km/h (s)

12,7

10,3

12,0

9,4

Spotřeba ve městě (l/100 km)

10,2

11,5

13,1

12,4

Spotřeba mimo město (l/100 km)

6,2

6,2

6,4

6,8

Spotřeba kombinovaná (l/100 km)

7,6

8,2

8,9

8,8

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.