Peugeot 307 CC

Peugeot 307 CC - Vnitřní prostor „cecéčka“, převzatý z hatchbacku 307, je u CC koncipovaný jako čtyřmístný a přizpůsobený sportovnímu naturelu vozu. | foto: Peugeot

Peugeot 307 CC – lev salónů

  • 32
Na sklonku loňského roku uvedla automobilka se lvem ve znaku na náš trh čtvrtou karosářskou variantu oblíbeného modelu 307. Po bok hatchbacku, kombíku a luxusního kombi SW se zařadil kupé-kabriolet.Z 307 CC je odvozen i rallye speciál pro seriál mistrovství světa.

Originální design s výraznou přídí, klenutou střechou a mohutnou zádí ctí současné trendy tohoto francouzského výrobce. Snížená silueta zvýrazňuje sportovní charakter vozu, zároveň však působí velmi elegantním a ladným dojmem.

Čelní partie jsou poplatné svým sourozencům z rodiny 307. Rozvor vozu je identický s hatchbackem, na jehož platformě je postaven. Struktura karoserie byla přizpůsobena nárokům kladeným na bezpečnost vozů této kategorie.

Protáhlé zadní části dominují mohutné koncové světlomety, vybavené moderní LED technologií.

Vnitřní prostor „cecéčka“, převzatý z hatchbacku 307, je u CC koncipovaný jako čtyřmístný a přizpůsobený sportovnímu naturelu vozu. Ergonomické rozmístění ovládacích prvků zůstalo zachováno stejně jako tvar, přehlednost a elegance přístrojové desky. V interiéru přibylo hliníkových prvků, které ještě umocňují sportovní charakter.

Model CC má oproti ostatním verzím o 40 mm snížená a sportovně střižená přední sedadla, tříramenný volant s metalickým dekorem, ciferníky přístrojů s bílým pozadím a chromovaným okružím, v neposlední řadě i pedály a hlavici řadící páky v kovovém provedení.

Přeměnu kupé na kabriolet zajišťuje moderní elektrohydraulický mechanismus. Po

Zajímavým technickým příspěvkem je i funkce nazvaná „short drop“. V okamžiku zasunutí ruky do úchytu kliky dveří se skla bočních oken o několik milimetrů stáhnou a uvolní se tak od těsnícího lemu. Za zmínku stojí též možnost manipulace se střechou při pomalé jízdě do 10 km/h.
stisknutí tlačítka, umístěného mezi sedadly, se střecha během 25 vteřin zcela automaticky složí do zavazadlového prostoru. Na rozdíl od konkurence i sourozence 206 CC zde tedy odpadá tolik nepopulární ruční odjišťování střechy.

Nabídka pohonných jednotek v současné době zahrnuje tři zážehové čtyřválce se čtyřventilovou technikou. Šestnáctistovku s výkonem 80 kW a dva dvoulitrové agregáty s výkonem 100, respektive 130 kW.

Všechny motorizace jsou standardně spojeny s manuální pětistupňovou převodovkou, slabší dvoulitr může být spřažen i se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou systému Porsche Tiptronic.

Standardní bezpečnostní výbava "CéCéčka" zahrnuje protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém ASR, elektronický systém jízdní stability ESP, dvojici čelních a dvojici bočních airbagů, vystřelovací ochranné oblouky za zadními sedadly a přední mlhové světlomety. Bohatý je rovněž výčet prvků luxusní výbavy. K sériovým prvkům provedení Dynamic patří dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních i zadních oken, tříramenný volant (nastavitelný ve dvou osách), automatická klimatizace s pylovým filtrem, palubní počítač, autorádio s přehrávačem CD ovládáním na volantu a šesti reproduktory a šestipaprskové ráfky o rozměru šestnáct palců.

Délka (mm) 4349
Šířka (mm) 1759
Výška (mm) 1423
Rozvor (mm) 2605
Rozchod vpředu (mm) 1497
Rozchod vzadu (mm) 1506
Objem zavazadelníku
kupé/kabrio (l)
350/204
Špičkové provedení Sport obsahuje navíc alarm s funkcí superzamykání, parkovací senzory, automatické stěrače, funkci samočinné aktivace světlometů, reflexní čelní sklo, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, měnič pro 5 CD, v neposlední řadě sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

V nabídce individuálních doplňků a příplatkové výbavy stojí za pozornost kožené čalounění sedadel, výplní dveří a přístrojové desky, vyhřívání sedadel a trysek ostřikovačů světlometů, navigační systém s monochromatickým či barevným zobrazovačem, autotelefon, tempomat, a metalický nebo speciální lak.

Peugeot 307 CC je na českém trhu k dispozici v deseti odstínech laku, z nichž čtyři jsou v nabídce zcela nové. Rozsáhlá je i možnost individualizace vnitřního prostoru vozu. Kromě dvou odstínů textilního čalounění (verze Dynamic) a jednoho kombinovaného (verze Sport) lze vybírat mezi čtyřmi odstíny koženého čalounění a to buď v klasickém provedení, nebo ve verzi Integral, která zahrnuje i kožené polstrování přístrojové desky.

Základní cena modelu 307 CC 1.6 16V Dynamic byla stanovena na 692 000 Kč, špičkové provedení Sport s nejvýkonnějším motorem 2.0 16V 180k přijde na 850 000 Kč.

Motor

1,6 16V

2,0 16V

2,0 16V (BVA)

2,0 16V SPORT

Zdvihový objem (ccm)

1587

1997

1997

1997

Max. výkon (kW/k) při ot/min

80/110 při 5800

100/138 při 6000

100/138 při 6000

130/177 při 7000

Max.kroutící moment (Nm) při ot/min

147 při 4000

190 při 4100

190 při 4100

202 při 4750

Převodovka

5 stupňová manuální

5 stupňová manuální

4 stupňová automatická

5 stupňová manuální

Max. rychlost (km/h)

191

207

204

225

Zrychlení 0-100 km/h (s)

12,7

10,3

12,0

9,4

Spotřeba ve městě (l/100 km)

10,2

11,5

13,1

12,4

Spotřeba mimo město (l/100 km)

6,2

6,2

6,4

6,8

Spotřeba kombinovaná (l/100 km)

7,6

8,2

8,9

8,8

,