Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 307 CC: pařížské překvapení

  12:16aktualizováno  12:16
Francouzský koncern PSA bere pařížskou automobilovou show doslova útokem. Poté, co Citroën částečně odhalil dva své hlavní trumfy, veselý pluriel a studii kupé C-Airdream, přichází sesterský Peugeot s ještě větším počtem překvapení. Hlavním z nich je bezesporu koncept vozu 307 CC, který realizuje stejný nápad, pomocí něhož si v Ženevě 1998 podmanil veřejnost menší Peugeot 206 CC. Zamilují se řidiči i do 307 CC?

Bezchybný kompromis - kupékabriolet Peugeot 307 CC

Konkurence se musí třást strachem. Designově povedený Peugeot 307 CC, jenž vychází z titulem "Auto roku 2002" oceněného modelu 307, si 26. září odbyde výstavní premiéru a příští rok se s největší pravděpodobností objeví v prodeji. Vůz, o kterém se v kuloárech motoristických časopisů horlivě diskutovalo, je na světě.

Novinka spojující výhody kupé a kabrioletu má nabídnout plnohodnotný standard cestování čtyřem cestujícím, čímž se odstraní hlavní nevýhoda menší "dvěstěšestky" - nedostatek prostoru na zadních sedadlech. Toto tvrdí i šéfdesignér projektu, Keith Ryder: "Ve voze je dostatek místa pro čtyři dospělé i jejich zavazadla." Čísla ale zatím nepřikládá, na ta si musíme ještě pár dní počkat. Model 307 CC ale jednoznačně z více jak 17 centimetrů delšího rozvoru vytěží.

Vysokou stylistickou úroveň nabízí i precizně vyhlížející interiér. Přijatelně barevné sladění jednotlivých prvků v kombinaci s červenou metalízou působí přitažlivě i kvalitně. Francouzi se nemají zač stydět.

Pokud by při jízdě s větrem ve vlasech začalo znenadání pršet, stihne posádka v otevřeném voze vše rychle ukrýt. Skládací střecha se stisknutím ovladače aktivuje a z kabrioletu je rázem kupé.

Dynamický vzhled vozu potvrzuje svým výkonem i motor. V konceptu 307 CC je zatím použit nový šestnáctiventilový čtyřválec o obsahu 2,0 litru, jenž pohání i sportovní novinku Peugeot 206 RC. Agregát dosahuje maximálního výkonu 130 kW (177 k) při 7000 ot/min a hodnota jeho točivého momentu vrcholí na 202 Nm při 4750 ot/min. Pokud by se tato sportovní jednotka objevila i v sériové verzi, bylo by svezení extravagantním Peugeotem opravdovou lahůdkou.

Tak daleko ale francouzská automobilka ještě není, neboť konečné rozhodnutí managementu o existenci 307 CC musí teprve přijít. Dle očekávaných pozitivních reakcí veřejnosti lze ale odhadovat, že se novinka na příštím významném autosalonu na jaře v Ženevě již objeví v sériové podobě. Rozšíří tak velice úspěšnou řadu "třistasedmiček", kterých ze závodů z francouzského Mulhouse a Sochaux vyjelo již více než půl miliónu.

Od futuristického minivanu až k hasičskému speciálu na vodík

Peugeot ale nezůstává pro domácí pařížský salon pouze u jednoho "taháku". Nových exponátů bude k vidění na 4 tisících metrech čtverečních více. Největší pozornost mladých jistě přitáhne sportovní "dvěstěšestka" nesoucí přídomek RC. Ta využívajíc stejného dvoulitrového motoru jako výše popsaný model 307 CC poskytne fandům rally možnost se alespoň částečně vtělit do pocitů Burnse či Gronholma při světových soutěžích. Peugeot 206 RC má již svou existenci jistou, na trzích by se měl objevit v první polovině příštího roku.

Méně nadějí na reálný život mají tři následující studie. První z nich byla nazvána Peugeot 607 Pescarolo, což je známá limuzína upravená ve stylu "Le Mans" s výkonem přesahujícím 400 koňských sil. Do budoucna zajímavým zamyšlením francouzských konstruktérů je ale spíše koncept 3,7 metru dlouhého minivanu sésame. U něho zaujmou kromě relativně prostorného interiéru především výsuvné boční dveře, které se otevírají pomocí zabudovaného elektromotorku.

Posledním výstřelkem stánku Peugeotu by měl být hasičský speciál na bázi Peugeotu 206. Tento koncept je vybaven velkou nádrží na vodu, nechybí ani naváděcí systém GPS. Peugeot však vychvaluje hlavně pohon, k jehož rozšíření jsme ale zatím skeptičtí. Auto jezdí na palivové články vyrábějící oxidací vodíku elektrický proud.

Kromě těchto studií představí automobilka se lvíčkem ve znaku v Paříži například i inovovaný model Peugeot Partner a některá další překvapení.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.