Při prvním pohledu se sice zdá, že na kombík je třistasedmička trochu masivnější, ale v době, kdy místa v autosalonech stále více dobývají auta s nafukovanými interiéry, to není důvod ztráty zájmu. Dobře působí plynule zkosená příď, na níž ve stále odvážném úhlu navazuje i velké čelní sklo. Opravdu bohaté prosvětlení korunuje velké panoramatické střešní okno přes dobré dvě třetiny střechy. Není sice možné v teplých dnech odsunout také sklo, ale elektricky rychle odstranitelné obložení odkryje nebe nad hlavou posádky. Zážitek tak nabízí například průjezd noční bouřkou.
Může se hoditOnline nabídka nových i ojetých automobilů Peugeot na serveru www.automodul.cz |
Interiér Peugeotu 307 SW má skutečně dostatek prostoru. Už samotné nasednutí dá poznat, že v tomto automobilu se nikdo tlačit nebude. I sedadlo řidiče je výš nad vozovku, takže pocity při jízdě se přiblíží cestování v minivanu. K dispozici je pohodlné množství odkládacích kapes. Pohodlí a prostor mají i ostatní sedadla spolujezdců. Tedy první a druhá řada tento vůz umožňuje přidat ještě dvě sedadla třetí řady. V takovém případě poměrně snadná montáž na západky a jednoduše sklopitelná záda jednoho sedadla prostřední řady při nastupování dělá skutečně z kombíka minivan. Nutno dodat, že plnohodnotnost prostoru šestého a sedmého sedadla odpovídá usazení dvou lidí ve velkém kufru velkého kombíku. Dvě místa tu ale skutečně jsou.
A to včetně samonavíjecích bezpečnostních pásů. Do redakčního testu zapůjčil Peugeot vůz s motorem 2.0 HDI. Agregát zaujal všechny testéry bez výjimky velmi klidným a kultivovaným chodem a ochotou zabírat i od nižších otáček. Přeplňovaný diesel udával vozu dostatečnou dynamiku, i když na rozjezdu bylo patrné, že oproti jiným kombíkům má vyšší hmotnost. Jízdní vlastnosti nového 307 SW podtrhují snahu Peugeotu nabídnout sympatický vůz, který pojme lidi i náklad a cestou je nevytřese. Hodně tlumivé odpružení a hlubší sedačky k delší jízdě vysloveně zvaly. Vyšší posazení navíc nabízí výhodu většího rozhledu, zároveň dává také více zapůsobit subjektivnímu zkreslení vnímání rychlosti vozu.
Hodnocení MF DNES
MOTOR A PŘEVODOVKA
Pružnost motoru
8
Převodovka
8
Spotřeba v testu
8
KAROSERIE A INTERIÉR
Prostor na př. sedadlech
9
Prostor na zad. sedadlech
9
Využití kufru
10
Výhled z vozu
9
PODVOZEK
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů
Jízdní vlastnosti
9
Řízení a ovladatelnost
8
Tlumení nerovností
8
Brzdy
8
Prognóza odhadce
Automobil je úspěšný v prodeji (na našem trhu je nejprodávanějším zahraničním modelem v nižší střední třídě). Pořizovací cena je na první pohled vyšší, ale odpovídá konkurenčním vozům. Vyváženost vlastností vytváří dobré podmínky na trhu ojetých vozidel. Majitele může potěšit, že pokles hodnoty bude mírný a při případném prodeji obdrží nadprůměrnou částku, po pětiletém provozu zhruba 360 000,-.
Tomáš Majer (Mobildata)