Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bachraté kombi balí kufr, na jaře dorazí úplně nový Peugeot 308 SW

  13:34aktualizováno  13:34
Peugeot 308 je jedním z největších překvapení loňského roku. Na Slovensku ho dokonce zvolili autem roku. Má sice jméno předchůdce, ale je to úplně nové auto, teď i s pořádným kufrem. Právě se představuje nový kombík.

Peugeot 308 SW | foto: Peugeot

Kombíkové peugeoty vozí v posledních generacích označení SW. Nová 308 SW se protáhla o 32 centimetrů na 4,58 metru a do kufru pobere 610 litrů, tedy stejně jako Octavia Combi. Ke koupi bude od jara, premiéra je naplánována na autosalon do Ženevy začátkem března.

Peugeot 308 SW

Fotogalerie

Oproti hatchbacku, který už se prodává, tedy pobere do kufru o 140 litrů více. Vnitřek navazuje na hatchbackové provedení. Peugeot slibuje intuitivní systém sklápění sedadel a rovnou ložnou plochu, která pak vznikne. Výrobce však zatím neprozradil, zda i nová generace zachová možnost vyjímat jednotlivá sedadla druhé řady a také nabídku sedmimístného provedení, což patřilo k největším lákadlům předchůdce. Bachratý a relativně vysoký kombík totiž díky variabilitě interiéru uměl převzít roli MPV.

Až v Ženevě se také ukáže, zda délkové centimetry přibývaly jen v zadním převisu, nebo také mezi nápravami. Málo místa pro nohy v zadní řadě sedadel je totiž největší bolestí nové třistaosmičky. Jak jezdí čtěte zde.

Peugeot 308 SW

Nová modulární platforma ušetřila oproti předchůdci, který Peugeot výhodně doprodává, 140 kilogramů hmotnosti. Přibral naopak na kráse. Předchůdce disproporčními tvary k ozdobě parkovišť nepatřil, kupce lákal hlavně prostorem a cenovkou.

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW

Předchozí generace Peugeotu 308 SW zrovna mezi automobilové krasavce nepatřila.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a líbí se vám Peugeot? Vyberte si z široké nabídky vozů této značky na Automodul.cz.

Nabídka motorů pro nové SW bude kopírovat hatchback: benzinový tříválec 1.2 VTi (82 k), dvě verze čtyřválce 1.6 THP (125 k a 155 k) a diesely 1.6 HDI (92 k) a e-HDI (115 k). Letos má ještě dorazit provedení BlueHDi, které se bude chlubit nízkou úrovní emisí, čímž se vejde no nové normy Euro 6. Diesely na to motoráři vyzbrojili systémem odlučování oxidů dusíku pomocí močoviny (SCR).

Kombík bude Peugeot vyrábět společně s hatchbackem ve francouzském Sochaux.

Autor:


Témata: Peugeot




Nejčtenější

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Díky dnu bez aut se lidé mohli projít i po slavném pařížském bulváru Champs...
Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.