Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bachraté kombi balí kufr, na jaře dorazí úplně nový Peugeot 308 SW

  13:34aktualizováno  13:34
Peugeot 308 je jedním z největších překvapení loňského roku. Na Slovensku ho dokonce zvolili autem roku. Má sice jméno předchůdce, ale je to úplně nové auto, teď i s pořádným kufrem. Právě se představuje nový kombík.

Peugeot 308 SW | foto: Peugeot

Kombíkové peugeoty vozí v posledních generacích označení SW. Nová 308 SW se protáhla o 32 centimetrů na 4,58 metru a do kufru pobere 610 litrů, tedy stejně jako Octavia Combi. Ke koupi bude od jara, premiéra je naplánována na autosalon do Ženevy začátkem března.

Peugeot 308 SW

Fotogalerie

Oproti hatchbacku, který už se prodává, tedy pobere do kufru o 140 litrů více. Vnitřek navazuje na hatchbackové provedení. Peugeot slibuje intuitivní systém sklápění sedadel a rovnou ložnou plochu, která pak vznikne. Výrobce však zatím neprozradil, zda i nová generace zachová možnost vyjímat jednotlivá sedadla druhé řady a také nabídku sedmimístného provedení, což patřilo k největším lákadlům předchůdce. Bachratý a relativně vysoký kombík totiž díky variabilitě interiéru uměl převzít roli MPV.

Až v Ženevě se také ukáže, zda délkové centimetry přibývaly jen v zadním převisu, nebo také mezi nápravami. Málo místa pro nohy v zadní řadě sedadel je totiž největší bolestí nové třistaosmičky. Jak jezdí čtěte zde.

Peugeot 308 SW

Nová modulární platforma ušetřila oproti předchůdci, který Peugeot výhodně doprodává, 140 kilogramů hmotnosti. Přibral naopak na kráse. Předchůdce disproporčními tvary k ozdobě parkovišť nepatřil, kupce lákal hlavně prostorem a cenovkou.

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW

Předchozí generace Peugeotu 308 SW zrovna mezi automobilové krasavce nepatřila.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a líbí se vám Peugeot? Vyberte si z široké nabídky vozů této značky na Automodul.cz.

Nabídka motorů pro nové SW bude kopírovat hatchback: benzinový tříválec 1.2 VTi (82 k), dvě verze čtyřválce 1.6 THP (125 k a 155 k) a diesely 1.6 HDI (92 k) a e-HDI (115 k). Letos má ještě dorazit provedení BlueHDi, které se bude chlubit nízkou úrovní emisí, čímž se vejde no nové normy Euro 6. Diesely na to motoráři vyzbrojili systémem odlučování oxidů dusíku pomocí močoviny (SCR).

Kombík bude Peugeot vyrábět společně s hatchbackem ve francouzském Sochaux.

Autor:




Nejčtenější

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.