Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 308 CC: první fotky nového kupé-kabrioletu

aktualizováno  10:33
V modelové řadě Peugeotu nesmí chybět kabriolet s plechovou střechou, vždyť tuhle karosářskou verzi před lety pro plážové hejsky znovuobjevil. K prakticky založeným pěti- a třídveřovým variantám modelu 308 přibude už brzy také CC. Zde jsou první obrázky.

Peugeot 308 CC | foto: Peugeot

Třistaosmičkové "CCčko" má na co navazovat, plechovou skládací střechu měly peugeoty už ve třicátých letech minulého století. V roce 1935 představila automobilka 402 Éclipse Décapotable, který měl střechu skládanou elektricky, rok nato se představila verze s ručně skládanou střechou.

Automobilka tuto myšlenku oživila před deseti lety na ženevském autosalonu, kde představila koncept 20♥, ze kterého pak vyšel kupé-kabriolet modelu 206. Za deset let vyrobil Peugeot 632 tisíc CC se jmény 206 CC, 207 CC a 307 CC.

V bílé barvě to nové otevřené 308 rozhodně sluší, z boku budou milovníci peugeotů obdivovat výrazný klínovitý profil s rychle stoupající horní hranou pontonu karoserie.

Čumák strašící ostatní auta obrovskou maskou chladiče a do nekonečna protaženýma kočičíma očima k téhle generaci lví značky prostě patří.

Designérům se podařilo šikovně zamaskovat velký zadek, do kterého se musí poskládat nařezaný plech střechy. Uvnitř zaujmou hodně výrazně tvarovaná mohutná sedadla. Ta přední jsou vybavená systémem Airwave, který žene ohřátý vzduch na krk řidiče a spolujezdce. Automobilka tvrdí, že 308 CC bude plnohodnotně čtyřmístné, dozadu by se tedy měli vejít dva dospěláci - u předchůdce 307 CC se tam vešli také, jen nebylo kam složit nohy. Praktickou drobností jsou dálkovým ovladačem uzamykatelné schránky v interiéru (přihrádka před spolujezdcem a v loketní opěrce).

Proměnu čtyřmístného kupé na kabriolet obstarají elektromotory za 20 sekund. Kufr naloží 226 až 403 litrů věcí.

Nabídka motorů bude vycházet z toho, co mají v motorárně na skladě pro hatchbacky a kombíky. S šestistupňovými převodovkami budou spřaženy buď benzinové přímovstřikové přeplňované 1,6 s výkonem 150 koní a nebo 140koňový turbodiesel 2,0 HDi.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.