Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot má nové GTI. Má 270 koní, samosvor a dvě barvy

aktualizováno 
Peugeot 308 dostal pořádně ostrou verzi. Provedení GTi může mít výkon až 200 kw, tedy 270 koní a diferenciál s omezeným prokluzem Torsen. Podle výrobce má pro daný segment rekordní poměr hmotnost/výkon 4,46 kg/k.

Peugeot 308 GTi | foto: Peugeot

Nový hot hatch od Peugeotu se celým jménem jmenuje 308 GTi by Peugeot Sport. Právě divize Peugeot Sport stojí za vylepšením nové ostré verze modelu 308. Francouzská novinka bude konkurencí třeba pro Hondu Civic Type R, Seat Leon Cupra 280, Volkswagen Golf R nebo Renault Mégane RS.

Fotogalerie

Obyčejný Peugeot 308 je vcelku nenápadné auto, které zas tak moc emocí nevyvolá. Ostré GTi je ale z jiného těsta. GTi se oproti běžnému Peugeotu 308 pozná díky nové přední masce a přepracované zádi. Světla jsou typu LED. Černý rastr masky zdobí šachovnicový vzor. Záď zdobí dvě mohutné koncovky výfuku.

Pro výkonnější provedení 270 je v nabídce exkluzivní dvoubarevné provedení Coupe Franche, které kombinuje červenou barvu Ultimate a černou Perla Nera. Takto „vybarvená“ 308 nemá chromované lišty okolo oken, ale matně černé. Celkem je pro nové GTi v nabídce dalších šest barevných odstínů.

Sportovní styl se projevuje také v interiéru. Nechybí červené prošití a hliníkové díly. Z hliníku jsou například pedály, hlavice řadící páky nebo prahy dveří s nápisem Peugeot Sport. Verze 270 má skořepinová sedadla s výraznou boční oporou. Lepšímu sžití s vozem přispívá malý kůží obšitý volant.

Paket Driver Sport Pack umí po stisknutí tlačítka Sport změnit podbarvení přístrojů z bílé na červenou. Změní se i nastavení pedálu plynu, zvuk pohonné jednoty zesílí, stejně jako je možné sledovat výkon, tlak přeplňování nebo příčné a podélné zrychlení.

Peugeot 308 GTi

Nový Peugeot používá přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru, který známe z modelu RCZ R. Motor splňuje normu Euro 6 a výrobce udává, že by na 100 km měl spotřebovat jen šest litrů benzinu. Ovšem při využití výkonového potenciálu jistě bude z nádrže palivo rychle ubývat.

Novinka bude existovat ve dvou výkonových verzích. Krotší provedení 250 má výkon 184 kW (250 koní) a maximální točivý moment 330 Nm. Výkonnější GTi 270 má maximální výkon 200 kW (270 koní) a maximální točivý moment je shodný se slabší verzí.

Výkon vrcholí při 6 000 otáčkách, maximum točivého momentu je dostupné už od 1 900 ot/min. Se slabším motorem Peugeot vystřelí na stovku za 6,2 sekundy. Ostřejší provedení, které má i samosvorný diferenciál Torsen, zrychlení z nuly na sto zvládne pod šest sekund. Obě verze mají elektricky omezenou maximální rychlost na 250 km/h.

Oproti běžné „třistaosmičce“ má GTi o 11 milimetrů snížený podvozek. Provedení 270 používá 19palcová kola s pneumatikami Michelin Super Sport. Slabší varianta má 18palcová kola. Nejvýkonnější Peugeot 308 má přední kotoučové brzdy o průměru 380 mm a zadní kotouče mají průměr 268 mm. Nechybí červené třmeny s nápisy Peugeot Sport.

Peugeot u svého ostrého hatchbacku přepracoval také podvozek. Rozchod kol byl oproti běžné „třistaosmičce“ zvětšen o 16 milimetrů na 1 570 milimetrů. Zadní torzní příčka byla posílena, stejně jako tlumiče. Zesílena byla i šestistupňová manuální převodovka. Hmotnost ostrého Peugeotu je 1 280 kg.

Autor:




Nejčtenější

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.