Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot má nové GTI. Má 270 koní, samosvor a dvě barvy

aktualizováno 
Peugeot 308 dostal pořádně ostrou verzi. Provedení GTi může mít výkon až 200 kw, tedy 270 koní a diferenciál s omezeným prokluzem Torsen. Podle výrobce má pro daný segment rekordní poměr hmotnost/výkon 4,46 kg/k.

Peugeot 308 GTi | foto: Peugeot

Nový hot hatch od Peugeotu se celým jménem jmenuje 308 GTi by Peugeot Sport. Právě divize Peugeot Sport stojí za vylepšením nové ostré verze modelu 308. Francouzská novinka bude konkurencí třeba pro Hondu Civic Type R, Seat Leon Cupra 280, Volkswagen Golf R nebo Renault Mégane RS.

Fotogalerie

Obyčejný Peugeot 308 je vcelku nenápadné auto, které zas tak moc emocí nevyvolá. Ostré GTi je ale z jiného těsta. GTi se oproti běžnému Peugeotu 308 pozná díky nové přední masce a přepracované zádi. Světla jsou typu LED. Černý rastr masky zdobí šachovnicový vzor. Záď zdobí dvě mohutné koncovky výfuku.

Pro výkonnější provedení 270 je v nabídce exkluzivní dvoubarevné provedení Coupe Franche, které kombinuje červenou barvu Ultimate a černou Perla Nera. Takto „vybarvená“ 308 nemá chromované lišty okolo oken, ale matně černé. Celkem je pro nové GTi v nabídce dalších šest barevných odstínů.

Sportovní styl se projevuje také v interiéru. Nechybí červené prošití a hliníkové díly. Z hliníku jsou například pedály, hlavice řadící páky nebo prahy dveří s nápisem Peugeot Sport. Verze 270 má skořepinová sedadla s výraznou boční oporou. Lepšímu sžití s vozem přispívá malý kůží obšitý volant.

Paket Driver Sport Pack umí po stisknutí tlačítka Sport změnit podbarvení přístrojů z bílé na červenou. Změní se i nastavení pedálu plynu, zvuk pohonné jednoty zesílí, stejně jako je možné sledovat výkon, tlak přeplňování nebo příčné a podélné zrychlení.

Peugeot 308 GTi

Nový Peugeot používá přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru, který známe z modelu RCZ R. Motor splňuje normu Euro 6 a výrobce udává, že by na 100 km měl spotřebovat jen šest litrů benzinu. Ovšem při využití výkonového potenciálu jistě bude z nádrže palivo rychle ubývat.

Novinka bude existovat ve dvou výkonových verzích. Krotší provedení 250 má výkon 184 kW (250 koní) a maximální točivý moment 330 Nm. Výkonnější GTi 270 má maximální výkon 200 kW (270 koní) a maximální točivý moment je shodný se slabší verzí.

Výkon vrcholí při 6 000 otáčkách, maximum točivého momentu je dostupné už od 1 900 ot/min. Se slabším motorem Peugeot vystřelí na stovku za 6,2 sekundy. Ostřejší provedení, které má i samosvorný diferenciál Torsen, zrychlení z nuly na sto zvládne pod šest sekund. Obě verze mají elektricky omezenou maximální rychlost na 250 km/h.

Oproti běžné „třistaosmičce“ má GTi o 11 milimetrů snížený podvozek. Provedení 270 používá 19palcová kola s pneumatikami Michelin Super Sport. Slabší varianta má 18palcová kola. Nejvýkonnější Peugeot 308 má přední kotoučové brzdy o průměru 380 mm a zadní kotouče mají průměr 268 mm. Nechybí červené třmeny s nápisy Peugeot Sport.

Peugeot u svého ostrého hatchbacku přepracoval také podvozek. Rozchod kol byl oproti běžné „třistaosmičce“ zvětšen o 16 milimetrů na 1 570 milimetrů. Zadní torzní příčka byla posílena, stejně jako tlumiče. Zesílena byla i šestistupňová manuální převodovka. Hmotnost ostrého Peugeotu je 1 280 kg.

Autor:




Nejčtenější

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.