Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 308: Premiéra bude o rok dříve

  18:10aktualizováno  5. února 17:49
19 měsíců před oficiální premiérou zveřejnil Auto Motor und Sport fotografie a základní technické údaje připravovaného nástupce francouzského bestselleru kompaktní třídy. Nový model 308 se představí pod frankfurtskými mrakodrapy v roce 2007, tedy o rok dříve než bylo původně plánováno, na evropské trhy zaútočí hned zkraje roku 2008.

FOTOGALERIE ...zde

Vybaven k tomu bude 425 cm dlouhou karoserií, tedy o 4 cm delší a o stejnou hodnotu širší, ovšem také o kousek nižší, než 307.

Naroste též rozvor, takže lze očekávat další krychlové decimetry pro posádku, kterých je nyní beztak dostatek.

Novinkou bude možnost objednat oblíbenou panoramatickou skleněnou střechu nyní pro všechny karosářské verze. Základem bude také posuvné zadní sedadlo.

Peugeot 308 v číslech

uvedení

2007 (hatchback 3 a 5 dveří)

verze CC (kupé-kabrio) a SW (kombi)

v roce 2008

sedan

v roce 2009

verze MPV 3008

v roce 2010

rozměry
délka

4,25 m (+ 4 cm)

šířka

1,80 (+ 4 cm)

výška

1,50 m (- 1 cm)

rozvor

2,66 m (+ 5 cm)

nová podvozková platforma nový podvozek

motory
benzinové

1,6 (55 – 125 kW, 154 kW)

naftové

1.4 HDi 75 k, 1.6 HDi 90 a 110 k, 2.0 HDi 136 k, 2,2 HDI 170 k

ceny

od 16 tisíc euro

Motory vyjdou ze spolupráce s BMW, takže nosnou položkou bude zážehová šestnáctistovka, vyvíjená společně i pro nové MINI a menší model 207.

Výkonové spektrum obsáhne 55 – 125 kW a k tomu přibyde špičková verze 154 kW pro sportovní model RC. Vznětové jednotky vyvrcholí čtyřválcem HDI 2,2 l 125 kW, k němuž se pravděpodobně přidají evoluční verze současných „hádéíček“.

Zcela nová platforma bude sdílená s Citroënem a její modularita umožní snadné stvoření malého SUV 4x4 s oběma značkami, které si vypůjčí pojezd z Mitsubishi Outlander. Očekávat lze také kupé-kabriolet, kombi a jako novinku pro vzdálenější budoucnost i minivan 3008, označovaný jako Midi-van.

Zajímavostí bude inovativní konstrukční řešení, kdy se část pomocných agregátů (například klimatizace) přestěhuje z motorového prostoru pod zadní sedadla. Kromě lepšího rozložení hmotnosti tím konstruktéři získají více prostoru pro programovatelné deformační zóny.

Hybridní dvojčata od PSA

Na ženevský autosalonu chystá francouzský koncern PSA dvě novinky myslící na ekologii. Hybridní Peugeot 307 a Citroën C4 využívají kombinaci dieselového agregátu a elektromotoru.

Automobilka slibuje spotřebu 3,4 litru nafty na 100 kilometrů. Podle prohlášení tvůrců jsou hodnoty emisí a spotřeba paliva o 25 % příznivější než v případě spojení srovnatelného benzinového agregátu s elektromotorem.

Devadesáti koním spalovacího motoru 1,6 HDi pomáhá dvaadvaceti (ve špičce až 31) koňskými silami elektromotor. Parametry soustrojí jsou pak stejné jako 110 koňového HDička: 184 km/h maximální rychlost a zrychlení z nuly na stovku za 12,4 s.

Auta využívají energii brzdění, která za normálních okolností přichází vniveč. Během městských pojížděk nižší než padesátikilometrovou rychlosti pracuje pouze elektromotor. Při zastávkách na křižovatkách pak systém Stop&Start vypíná spalovací motor.

První hybridní peugeoty a citroëny by měly vyrazit do ulic v roce 2010.

Peugeot 308 CC

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.