Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 308 SW: kombi pro sedm bude mít 175 koní

  16:12aktualizováno  16:12
Rodina třistaosmiček se rozrůstá o další karosářskou variantu. Pod tradičním označením SW se skrývá prostorný bachratý kombík, který odveze až sedmičlennou posádku. Přiváží také novou verzi přeplňované jedna-šestky.

Peugeot 308 SW | foto: Peugeot

Jeho předchůdce s číselným označením o jedna menším vznikl v 900 000 kusech, novinka tedy má o práci postaráno. Jako koncept se ukázal před pár měsíci ve Frankfurtu, sériové "eswéčko" se bude promenovat za pár dnů na břehu Ženevského jezera při chystaném autosalonu a do prodeje vyrazí v létě.

Nafukování
Peugeotu momentálně v nabídce trochu chybí typické velkoprostorové auto. MPVčky hýří hlavně spřízněný Citroën (společně v koncernu PSA), ve lví smečce najdeme ale pouze obří 807. A možná i proto dostali konstruktéři opět stejný úkol jako minule v případě 307: postavit sedmimístného kombíka s variabilními sedadly, která lze sklápět, posouvat, vyndavat nebo u nich třeba měnit sklon opěradel.

Už od pohledu je to peugeot se vším všudy. S velkým nosem kapoty, zubatým úsměvem velké nenasytné tlamy chladiče a dlouhatánských světel očí, protáhlých až někam do půlky čumáku.

Tvarování zádi už peugeotáři znají z menších (207) i větších (407) SWček. Hlavním poznávacím znakem je negativně skloněný poslední sloupek.

Dlouhý je čtyři a půl metru, je to 28 centimetrů navíc oproti hatchbacku a sedm v porovnání s předchůdcem. Od jedné nápravy k druhé (rozvor) to je stejně jako u 307 SW 270 centimetrů, což je o deset centimetrů víc ve srovnání s krátkou 308.

Šířka je 1 815 mm, na výšku má milimetrů 1 555, což je "o fous" míň než u třistasedmičky. Zlepšila se tak prý aerodynamika a o deset milimetrů níže je teď posazené těžiště.

V pětimístném uspořádání odveze 573 kubických decimetrů věcí (508 s opěradly v nejzazší poloze), když poveze sedm lidí, do kufru toho pak už moc nedáte.

Sklopit se dá i opěradlo spolujezdce, to pak SWčko odveze až 310 centimetrů dlouhý náklad. Maximálně se do dlouhé 308 vejde 1 736 litrů haraburdí. Prosklenou střechou už se chlubila předcházející generace konkurenta kombíků octavie, méganu, astry... 308 tak chybět rozhodně nemůže a nahrazuje plech nad hlavou posádky na 1,68 metru čtverečního.

Peugeot 308 GT

175 koní pro 308
SWčko není jedinou novinkou v nabídce modelové řady 308. V Ženevě se totiž představí pod jeho kapotou nová verze benziňáku 1,6 litru. 128kilowattová verze, která doposud dováděla pod kapotou malé 207m, se dostává i do nabídky 308. Přeplňovaný čtyřválec spolupracující s šestistupňovým manuálem má výkon 175 koní.

V hatchbacku 308 se motor objeví ve sportovní verzi GT. Auto dostane kromě nového motoru tužší nastavení podvozku a několika doplňky exteriéru i interiéru. GTčko bude uhánět až 225 kilometrů v hodině a z nuly na stovku zrychlí za 8,3 sekundy.

Motory pro Peugeot 308 SW
benzinové motory převodovka
1,4 VTi 70 kW (95 k), 136 Nm manuální 5st.
1,6 VTi 88 kW (120 k), 160 Nm manuální 5st., automatická 4st.
2,0 BioFlex 107 kW (146 k), 208 Nm manuální 5st.
1,6 THP 110 kW (150 k), 240 Nm manuální 6st.
1,6 THP 103 kW (140 k), 240 Nm automatická 4st.
1,6 THP 128 kW (175 k), 240-260 Nm manuální 6st.
naftové motory
1,6 HDi 66 kW (90 k), 215 Nm manuální 5st.
1,6 HDi FAP 80 kW (110 k), 240-260 Nm manuální 6st.
2,0 HDI FAP 100 kW (136 k), 320-340 Nm manuální 6st., automatická 6st.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.