Jeho předchůdce s číselným označením o jedna menším vznikl v 900 000 kusech, novinka tedy má o práci postaráno. Jako koncept se ukázal před pár měsíci ve Frankfurtu, sériové "eswéčko" se bude promenovat za pár dnů na břehu Ženevského jezera při chystaném autosalonu a do prodeje vyrazí v létě.
Nafukování
Peugeotu momentálně v nabídce trochu chybí typické velkoprostorové auto. MPVčky hýří hlavně spřízněný Citroën (společně v koncernu PSA), ve lví smečce najdeme ale pouze obří 807. A možná i proto dostali konstruktéři opět stejný úkol jako minule v případě 307: postavit sedmimístného kombíka s variabilními sedadly, která lze sklápět, posouvat, vyndavat nebo u nich třeba měnit sklon opěradel.
Už od pohledu je to peugeot se vším všudy. S velkým nosem kapoty, zubatým úsměvem velké nenasytné tlamy chladiče a dlouhatánských světel očí, protáhlých až někam do půlky čumáku.
Tvarování zádi už peugeotáři znají z menších (207) i větších (407) SWček. Hlavním poznávacím znakem je negativně skloněný poslední sloupek.
Dlouhý je čtyři a půl metru, je to 28 centimetrů navíc oproti hatchbacku a sedm v porovnání s předchůdcem. Od jedné nápravy k druhé (rozvor) to je stejně jako u 307 SW 270 centimetrů, což je o deset centimetrů víc ve srovnání s krátkou 308.
Šířka je 1 815 mm, na výšku má milimetrů 1 555, což je "o fous" míň než u třistasedmičky. Zlepšila se tak prý aerodynamika a o deset milimetrů níže je teď posazené těžiště.
V pětimístném uspořádání odveze 573 kubických decimetrů věcí (508 s opěradly v nejzazší poloze), když poveze sedm lidí, do kufru toho pak už moc nedáte.
Sklopit se dá i opěradlo spolujezdce, to pak SWčko odveze až 310 centimetrů dlouhý náklad. Maximálně se do dlouhé 308 vejde 1 736 litrů haraburdí. Prosklenou střechou už se chlubila předcházející generace konkurenta kombíků octavie, méganu, astry... 308 tak chybět rozhodně nemůže a nahrazuje plech nad hlavou posádky na 1,68 metru čtverečního.
175 koní pro 308
SWčko není jedinou novinkou v nabídce modelové řady 308. V Ženevě se totiž představí pod jeho kapotou nová verze benziňáku 1,6 litru. 128kilowattová verze, která doposud dováděla pod kapotou malé 207m, se dostává i do nabídky 308. Přeplňovaný čtyřválec spolupracující s šestistupňovým manuálem má výkon 175 koní.
V hatchbacku 308 se motor objeví ve sportovní verzi GT. Auto dostane kromě nového motoru tužší nastavení podvozku a několika doplňky exteriéru i interiéru. GTčko bude uhánět až 225 kilometrů v hodině a z nuly na stovku zrychlí za 8,3 sekundy.
Motory pro Peugeot 308 SW | |
benzinové motory | převodovka |
1,4 VTi 70 kW (95 k), 136 Nm | manuální 5st. |
1,6 VTi 88 kW (120 k), 160 Nm | manuální 5st., automatická 4st. |
2,0 BioFlex 107 kW (146 k), 208 Nm | manuální 5st. |
1,6 THP 110 kW (150 k), 240 Nm | manuální 6st. |
1,6 THP 103 kW (140 k), 240 Nm | automatická 4st. |
1,6 THP 128 kW (175 k), 240-260 Nm | manuální 6st. |
naftové motory | |
1,6 HDi 66 kW (90 k), 215 Nm | manuální 5st. |
1,6 HDi FAP 80 kW (110 k), 240-260 Nm | manuální 6st. |
2,0 HDI FAP 100 kW (136 k), 320-340 Nm | manuální 6st., automatická 6st. |