Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SW | foto: Peugeot

Peugeot 308 SW: kombi pro sedm bude mít 175 koní

  • 49
Rodina třistaosmiček se rozrůstá o další karosářskou variantu. Pod tradičním označením SW se skrývá prostorný bachratý kombík, který odveze až sedmičlennou posádku. Přiváží také novou verzi přeplňované jedna-šestky.

Jeho předchůdce s číselným označením o jedna menším vznikl v 900 000 kusech, novinka tedy má o práci postaráno. Jako koncept se ukázal před pár měsíci ve Frankfurtu, sériové "eswéčko" se bude promenovat za pár dnů na břehu Ženevského jezera při chystaném autosalonu a do prodeje vyrazí v létě.

Nafukování
Peugeotu momentálně v nabídce trochu chybí typické velkoprostorové auto. MPVčky hýří hlavně spřízněný Citroën (společně v koncernu PSA), ve lví smečce najdeme ale pouze obří 807. A možná i proto dostali konstruktéři opět stejný úkol jako minule v případě 307: postavit sedmimístného kombíka s variabilními sedadly, která lze sklápět, posouvat, vyndavat nebo u nich třeba měnit sklon opěradel.

Už od pohledu je to peugeot se vším všudy. S velkým nosem kapoty, zubatým úsměvem velké nenasytné tlamy chladiče a dlouhatánských světel očí, protáhlých až někam do půlky čumáku.

Tvarování zádi už peugeotáři znají z menších (207) i větších (407) SWček. Hlavním poznávacím znakem je negativně skloněný poslední sloupek.

Dlouhý je čtyři a půl metru, je to 28 centimetrů navíc oproti hatchbacku a sedm v porovnání s předchůdcem. Od jedné nápravy k druhé (rozvor) to je stejně jako u 307 SW 270 centimetrů, což je o deset centimetrů víc ve srovnání s krátkou 308.

Šířka je 1 815 mm, na výšku má milimetrů 1 555, což je "o fous" míň než u třistasedmičky. Zlepšila se tak prý aerodynamika a o deset milimetrů níže je teď posazené těžiště.

V pětimístném uspořádání odveze 573 kubických decimetrů věcí (508 s opěradly v nejzazší poloze), když poveze sedm lidí, do kufru toho pak už moc nedáte.

Sklopit se dá i opěradlo spolujezdce, to pak SWčko odveze až 310 centimetrů dlouhý náklad. Maximálně se do dlouhé 308 vejde 1 736 litrů haraburdí. Prosklenou střechou už se chlubila předcházející generace konkurenta kombíků octavie, méganu, astry... 308 tak chybět rozhodně nemůže a nahrazuje plech nad hlavou posádky na 1,68 metru čtverečního.

Peugeot 308 GT

175 koní pro 308
SWčko není jedinou novinkou v nabídce modelové řady 308. V Ženevě se totiž představí pod jeho kapotou nová verze benziňáku 1,6 litru. 128kilowattová verze, která doposud dováděla pod kapotou malé 207m, se dostává i do nabídky 308. Přeplňovaný čtyřválec spolupracující s šestistupňovým manuálem má výkon 175 koní.

V hatchbacku 308 se motor objeví ve sportovní verzi GT. Auto dostane kromě nového motoru tužší nastavení podvozku a několika doplňky exteriéru i interiéru. GTčko bude uhánět až 225 kilometrů v hodině a z nuly na stovku zrychlí za 8,3 sekundy.

Motory pro Peugeot 308 SW
benzinové motory převodovka
1,4 VTi 70 kW (95 k), 136 Nm manuální 5st.
1,6 VTi 88 kW (120 k), 160 Nm manuální 5st., automatická 4st.
2,0 BioFlex 107 kW (146 k), 208 Nm manuální 5st.
1,6 THP 110 kW (150 k), 240 Nm manuální 6st.
1,6 THP 103 kW (140 k), 240 Nm automatická 4st.
1,6 THP 128 kW (175 k), 240-260 Nm manuální 6st.
naftové motory
1,6 HDi 66 kW (90 k), 215 Nm manuální 5st.
1,6 HDi FAP 80 kW (110 k), 240-260 Nm manuální 6st.
2,0 HDI FAP 100 kW (136 k), 320-340 Nm manuální 6st., automatická 6st.