Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 407 - 406 hybaj do důchodu

  11:19aktualizováno  11:19
Následník rodu Peugeotů 40* naplno odhalil svou tvář a jedna z nejočekávanějších novinek posledních týdnů je konečně na světě. Obrázky Peugeotu 407 dostávají automobiloví fanoušci k Mikuláši (byli asi obzvláště hodní), ohmatat naživo si jej ale budou moci až začátkem března na autosalonu v Ženevě.

Do vyšší třídy tak v průběhu jara "vpluje" nový Peugeot hýřící francouzským šarmem a vyspělou technikou. Jak se dalo předpokládat uhrančivá frankfurtská studie pojmenovaná Elixír ze září letošního roku byla "čtyřistasedmičce" velmi blízko. Tak trochu nad očekávání je ale vedle klasického sedanu představení až futuristického kombíku SW. Ten extravagancí svých tvarů atakuje UFO-vozy od Renaultu a pravděpodobně bude aspirovat na titul nejkrásnějšího kombi střední třídy. 

Vnější vzhled
Čisté linie a plochy, rozpoutávající ve spolupráci s lomy a prolisy karoserie hru světla a stínu, takový je Peugeot 407 na první pohled. Předku vévodí obrovské lampy sdružených světel, mezi kterými se na velmi ploché kapotě vítězoslavně "rozvaluje" lev ve znaku automobilky. Dominantou předního nárazníku je pak nenasytně se tvářící mřížka překrývající chladič, která hraje především na sportovní notu 407.

Dramatické věci se dějí i na zádi sedanu, netradičně tvarovaný poslední sloupek se vnořuje do zadního blatníku a přidává zádi na mohutnosti. Výrazná linie táhnoucí se po celé délce pontonu karoserie pak vytváří na zádi velkou odtrhovou hranu víka kufru.

Záď "SWéčka" je pak avantgarda sama. Z hmoty karoserie náhle vystupuje výrazný C-sloupek, který dává kombíku nebývale dynamický vzhled. Tím je zároveň předurčen tvar zadního okna. Se vším si dobře "rozumí" i zadní světlomety.

Peugeou 407 byl postaven na koncernovém podvozku PSA, který momentálně využívá konkurent/kolega od Citroënu - model C5. Platforma byla samozřejmě lehce modifikována a vylepšena. Nový Peugeot je 4676 mm dlouhý, široký je 1811 mm, rozvor činí 2725 mm¨a do výšky narostl na 1445 mm.

Pohonné jednotky
Do začátku dostane 407 dva turbodieselové motory HDI, využívající systém přímého vstřikování paliva Common-rail (tlak 1600 barů) a turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek, o objemech 1,6 a 2,0 litru. Oba agregáty jsou vybaveny FAP filtry pevných částic ve výfukových plynech a splňují ekologickou normu Euro 4.

Slabší šestnáctistovka nabízí výkon 80 kW (asi 110 koní) a točivý moment 240 Nm, motor ovšem disponuje funkcí overboost, díky které umí krátkodobě nabídnout až 260 Nm kroutícího momentu. Agregát spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou.

Druhý v pořadí je dvoulitr o výkonu 100 kW, který má kroutící momemt 320 Nm (340 Nm krátkodobě díky overboostu). Ten je standardně spřažen s šestistupňovým manuálem.

Nezůstane však jen u těchto agregátů. V budoucnu by měl přibýt šestiválec 2,7 litru, na kterém PSA (Peugeot + Citroën) spolupracuje s Fordem.

Mimo manuálních, budou v kombinaci se vznětovými motory nabízeny samozřejmě také automatické převodovky. Benzinové jednotky pak budou, mimo standardně montovaných pěti a šestistupňových převodovek, nabízeny se čtyř nebo šestistupňovým automatem.

Zážehové motory budou o objemech od 1,8 do 3,0 litru. Základní, šestnáctiventilová "jedna-osmička" dává 85 kW (117 koní) výkonu, maximální kroutící moment je 163 Nm. V základní konfiguraci bude agregát nabízen s pětistupňovým manuálem.

Uprostřed nabídky najdeme opět šestnáctiventilový agregát, protentokrát dvoulitrový, který nabídne maximální výkon 100 kW (136 koní) a 190 Nm kroutícího momentu. Zájemci ho seženou buď s pětistupňovým manuálem nebo se čtyřstupňovým autoadaptabilním automatem typu "Tiptronic System Porsche".

Dalším v pořadí je motor 2,2 litru s výkonem 116 kW (cca 160 koní) a kroutícím momentem 217 Nm. Na výběr bude z šestistupňového manuálu, nebo čtyřstupňového "Porsche Tiptronicu".

Na vrcholu bude stát třílitrový šestiválec se 155 kiloWatty výkonu (cca 221 koní) a 290 Nm kroutícího momentu. Ten bude nabízen s automatickou šestistupňovou převodovkou "Tiptronic System Porsche".

Interiér a zavazadelník
Velkorysý interiér, nabízející pohodlí a množství prostoru, je dnes předpokladem úspěchu všech automobilů a to nezávisle na třídě do které míří. I Peugeot 407 proto bude hýčkat posádku množstvím místa či odkládacích prostor. Zapomenut nesmíme ani na zavazadelník, ten má 407 litrů objemu (že by náhoda?). Kladem je, že do něj díky promyšlené konstrukci typu multilink se skloněnými tlumiči příliš nezasahuje zadní náprava.

Díky 1,5 m2 předního skla má posádka (a řidič především) vynikající výhled z vozu. V nabídce komfortní nabídky budou kupříkladu dva druhy elektronické klimatizace jednozónová a dvouzónová. O všem, co se s klimatizací (a nejen s ní) děje, bude posádka informována na 7 palcovém multimediálním displeji na středovém panelu přístrojové desky. Ozve se kupříkladu i při poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách.

Automobilky se snaží samozřejmě co nejvíce usnadnit a zpříjemnit řízení svých vozů - Peugeot není výjimkou. Mimo jiné se po zařazení zpátečky sklopí zpětné zrcátko, aby řidič při parkování k obrubníku viděl na kolo, které by mohlo dojít k úhoně. O vzdálenosti od překážky pak informují ultrazvukové parkovací senzory. Při jízdě řidič může využít služeb nastavitelného omezovače rychlosti a tempomatu.

Ti, kterým se Peugeot 407 zalíbil si však budou muset ještě nějaký ten pátek počkat. Nejprve si bude muset odbýt oficiality spojené s uvedením na trh. V jednom kole bude od Ženevského autosalonu začátkem března 2004. Vzápětí bude moci vtrhnout do autosalonů a bojovat o přízeň zákazníků. Na náš trh by se mohl dostat v průběhu jara. Peugeot 406 tak dostane důstojného nástupce a může se s klidem odebrat do automobilového důchodu.

Nový Peugeot 407 hýřící francouzským šarmem a vyspělou technikou.

Netradičně tvarovaný C sloupek katosérie se vnořuje do zadního blatníku a přidává zádi na mohutnosti.

Výrazná je i linie táhnoucí se po celé délce karoserie. Na zádi vytváří velkou odtrhovou hranu víka kufru.

Čisté linie a plochy, rozpoutávající ve spolupráci s lomy a prolisy karoserie hru světla a stínu, takový je Peugeot 407 na první pohled.

Peugeou 407 byl postaven na koncernovém podvozku PSA, který momentálně využívá konkurent/kolega od Citroënu - model C5. Platforma byla samozřejmě lehce modifikována a vylepšena.

Předku vévodí obrovské lampy sdružených světel, mezi kterými se na velmi ploché kapotě vítězoslavně "rozvaluje" lev ve znaku automobilky.

Nový Peugeot je 4676 mm dlouhý, široký je 1811 mm, rozvor činí 2725 mm¨a do výšky narostl na 1445 mm.

Dramatické věci se dějí i na zádi sedanu, netradičně tvarovaný poslední sloupek se vnořuje do zadního blatníku a přidává zádi na mohutnosti.

Záď "SWéčka" je avantgarda sama.

Nový Peugeot je 4676 mm dlouhý, široký je 1811 mm, rozvor činí 2725 mm¨a do výšky narostl na 1445 mm.

Dominantou předního nárazníku je pak nenasytně se tvářící mřížka překrývající chladič, která hraje především na sportovní notu 407.

Originální je i tvar mlhových světel.

Příď "SWéčka" je shodná s limuzínou.

U kombíku náhle vystupuje z hmoty karoserie výrazný C-sloupek, který dává automobilu nebývale dynamický vzhled. Tím je zároveň předurčen tvar zadního okna. Se vším si dobře "rozumí" i zadní světlomety.

Nejen příď vozu, ale i jeho záď, zejména pak řešení zadního skla, dávají vzpomenout na studii Elixír ze září letošního roku.

Do začátku dostane 407 dva turbodieselové motory a čtyři benzinové. V budoucnu by měl přibýt ještě dieselový šestiválec o objemu 2,7 litru.

Zavazadelník "čtyřistasedmičky" má 407 litrů objemu (že by náhoda?). Kladem je, že do něj díky promyšlené konstrukci typu miltilink se skloněnými tlumiči příliš nezasahuje zadní náprava.

Peugeot 407 bude hýčkat posádku množstvím místa a odkládacích prostor.

V nabídce komfortní nabídky budou kupříkladu dva druhy elektronické klimatizace jednozónová a dvouzónová.

O všem, co se s klimatizací (a nejen s ní) děje, bude posádka informována na 7 palcovém multimediálním displeji na středovém panelu přístrojové desky. Ozve se kupříkladu i při poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách.

Velkorysý interiér, nabízející pohodlí a množství prostoru, je dnes předpokladem úspěchu všech automobilů a to nezávisle na třídě do které míří.

O všem, co se děje s vozem, bude posádka informována na 7 palcovém multimediálním displeji na středovém panelu přístrojové desky.

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí nabídka ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.