Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 407 – pryč s klasikou

  17:59aktualizováno  17:59
hodnocení iDNES 4,5/5 Peugeoty patří na poli designu mezi současnou automobilovou špičku, o tom není pochyb. Výrazná kočkovitá tvář a atraktivní styling jsou základním stavebním kamenem všech modelů se lvem ve znaku a „čtyřistasedmička“ není v tomto směru žádnou výjimkou, ba právě naopak. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA
Peugeot 407

Peugeot 407 | foto: iDNES

Konstruktéři francouzské automobilky patrně pohrdají koncepcí klasických sedanů, model 407 je tak trochu revolučním vozem.

V dobrém i zlém slova smyslu.

Peugeot 407 je velmi pohledný vůz s trochu neortodoxním, ale originálním designem.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Peugeot 407 www.automodul.cz

Tvar karoserie je striktně podřízen estetické formě a z hlediska stylistiky má blíže k vozům kategorie kupé než ke konkurenčním rodinným korábům.

Trochu samoúčelně působí karoserie v kontrastu s vnitřním prostorem a objemem kufru.

 hodnocení 

PLUSY
- originální design 

- bohatá standardní výbava
- dobré jízdní vlastnosti
- bezpečnostní výbava
- přesné řízení s dobrou zpětnou vazbou 
- množství odkládacích přihrádek 
- pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením

MINUSY
- objem a vstup do kufru
- prostor na zadních sedadlech
- vyšší pořizovací cena 

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Prostorové vlastnosti patří ke slabinám vozu, subjektivně je lze přirovnat k vozům nižší střední třídy. Naopak velmi dobře lze hodnotit „čtyřistasedmičku“ po stránce jízdních vlastností.

Peugeot 407 je automobil s překvapivě sebevědomým chováním, vysokým cestovním komfortem a snadným ovládáním, za pozornost stojí i mimořádně bohatá bezpečnostní výbava. Je to vyspělý vůz, který svým atraktivním kabátem jistě upoutá značnou část motoristické veřejnosti.

Automobilka Peugeot v posledních letech získává navrch díky poutavému designu svých modelů.

„Čtyřistasedmička“ je v tomto ohledu poměrně radikálním vozem, přestože z řady současných sourozenců zase tolik nevybočuje. Nový velký peugeot boří zažité představy o sedanu střední třídy, spíše než s klasicky pojatými konkurenty snese srovnání s vozy kategorie kupé.

Extrémně dlouhá příď kontrastuje s krátkou vysokou zádí, odvážně skloněné čelní sklo navazuje na dlouhou kapotu a plynule přechází v elegantní střešní oblouk.

Dominantou vozu je agresivní čelní partie. "Čtyřistasedmička" postrádá klasickou masku chladiče, pro přístup vzduchu k motoru slouží obrovský sací otvor v předním nárazníku.

Agresivní výraz podtrhují světlomety protažené hluboko do boků a výrazné logo automobilky na kapotě. Při pohledu z boku vynikne klínovitý profil vozu a především mírná disproporce mezi přední a zadní částí.

Krátká svažující se záď postrádá dramatické křivky a je elegantně zakončena ostrou hranou víka zavazadlového prostoru. Vysoko umístěný zadní nárazník a pečlivě rozvržené horizontální linie úspěšně maskují značnou výšku zádi a zároveň dokreslují dynamický charakter.

INTERIER A KUFR

Vnitřní prostor modelu 407 působí hodnotným, útulným a solidním dojmem. Dominují v něm oblé tvary a klasické křivky vyvedené ve vizuálně a dotykově příjemných materiálech. Trochu stroze působí poněkud technicistní středový panel s velkým množstvím tlačítek, které jsou sdruženy v logických skupinách.

Mohutná přístrojová deska obsahuje klasicky řešenou kapličku ukrývající pět ciferníků. Rozměrné přední sedačky mají kvalitní výplně, dobré boční vedení a široký rozsah nastavitelnosti. Vysokou úroveň pohodlí zajišťují i na dlouhých cestách.

Tříramenný výškově i podélně nastavitelný volant má silnější věnec a padne dobře do ruky. Optimální pozice za volantem se hledá snadno. Silnou stránkou Peugeotu 407 je počet a  objem odkládacích přihrádek a kapes. Ergonomie ovládání je dobrá, valná část ovládacích prvků je umístěna na velkém středovém panelu, zbylé funkce jsou obsaženy na páčkách pod volantem.

Pohledný interiér je na první pohled prostorný a dobře přístupný, od vozu s rozvorem 2725 mm lze ale očekávat více. Cestující na předních sedadlech jsou hýčkáni dostatkem prostoru prakticky ve všech směrech, na zadní řadě sedadel už to tak slavné není.

Urostlejší cestující si na zadních sedadlech moc prostoru neužijí. Omezeni budou hlavně v oblasti kolen a hlavy, úplně snadný není ani přístup úzkými zadními bočními dveřmi.

Velikost a tvar zavazadlového prostoru jsou striktně podřízeny stylingu karoserie. Pod krátkou zádí se nachází kufr s podprůměrným, ale velmi stylovým objemem 407 litrů, který má navíc vysoko umístěnou nákladovou hranu a malý vstupní otvor.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Jednou z nejsilnějších stránek Peugeotu 407 jsou jízdní vlastnosti. Lichoběžníková přední a víceprvková zadní náprava zajišťují nejen vysokou míru aktivní bezpečnosti, ale i radost z jízdy a slušnou dávku cestovního komfortu.

Tlumiče mají spíše tužší charakteristiku, absorpční schopnosti podvozku jsou obdivuhodné. Chování vozu je v každém ohledu sebevědomé, k tomu přispívá i dobrá torzní tuhost karoserie. „Čtyřistasedmička“ se s chutí vrhá do ostrých zatáček, stejně jistě si počíná i při vysokém tempu na dálnici.

Trochu nervózní je vůz pouze při přejíždění krátkých příčných nerovností, směrová stabilita je přesto na vysoké úrovni. V extrémních situacích je francouzský sedan vlivem dlouhé těžké přídě mírně nedotáčivý, utrhnout krátkou lehkou záď už zabere trochu práce.

Ruku v ruce s propracovaným podvozkem jde i přesné hřebenové řízení, vybavené posilovačem s proměnlivým účinkem, které poskytuje řidiči optimální zpětnou vazbu.

Ke zkrocení sportovních vášní je vůz vybaven čtveřicí kotoučových brzd, které se vyznačují velmi rychlým nástupem a odpovídajícími schopnostmi.

Pod kapotou testovaného vozu byl dieselový motor 2,0 HDI vybavený filtrem pevných částic. Přeplňovaný čtyřválec disponuje výkonem 136 koní a kroutícím momentem 320 Nm, který lze díky systému Overboost navíc krátkodobě zvyšit až na špičkových 340 Nm.

Pohonná jednotka má kultivovaný chod a solidní výkonový potenciál. Na povely plynového pedálu motor reaguje poměrně rychle, trochu neochotně však zabírá od nízkých otáček.

"Čtyřistasedmička" sprintuje z nuly na 100 km/h za 11,0 vteřiny a dosahuje maximální rychlosti 208 km/h. Velmi kvalitně je vyřešeno uložení i odhlučnění motoru, do prostoru pro cestující prakticky nedochází k přenosu vibrací ani nepříjemného hluku.

Common-railový čtyřválec je standardně spřažen s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Řazení jednotlivých převodových stupňů zatím nedosahuje na současný vrchol, v porovnání s minulostí se kvalita řazení přesto citelně zlepšila. Delší řadící páka s kulovou hlavicí padne dobře do ruky, její chod je nepatrně tužší, než je obvyklé.

Motor 2,0 HDI ve spojení se šestistupňovým manuálem je zajímavý i z hlediska provozních nákladů. Průměrná spotřeba v průběhu testu oscilovala kolem 6,6 litrů, při ostré jízdě konstantně vyšší rychlostí se spotřeba vyšplhala zhruba o 1,5 litrů výše.

Základní cena modelu Peugeot 407 je na českém trhu stanovena na  639 000 Kč. Vůz s dieselovým motorem 2,0 HDI v provedení Pack Executive je k mání od 864 000 Kč.

Standardní výbava modelu 407 v provedení Pack Executive zahrnuje dvojici čelních airbagů, dvojité boční airbagy pro cestující na předních sedadlech, hlavové airbagy vpředu i vzadu, kolenní airbag pro řidiče, protiblokovací systém (ABS) s rozdělovačem brzdných sil, protiprokluzový systém (ASR), stabilizační systém (ESP), variabilní posilovač řízení, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední mlhové světlomety, elektricky ovládaná přední sedadla, automatické stěrače, automatické světlomety, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, xenonové světlomety s ostřikovači, parkovací senzory vzadu, tónovaná skla, kožený potah volantu a řadící páky, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, palubní počítač, ráfky z lehkých slitin o rozměru 17“, autorádio s přehrávačem CD s šesti reproduktory a ovládáním na volantu, loketní opěrku vpředu i vzadu, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, atd.

Testovaný vůz obsahoval oproti standardu navíc: boční airbagy pro cestující na zadních sedadlech, alarm, navigační systém s barevnou obrazovkou a integrovaným telefonem, boční vrstvená skla, tempomat, vyhřívání předních sedadel, systém superzamykání + elektrickou bezpečnostní dětskou pojistku.

 

Peugeot 407 2,0 HDI Pack Executive

Alfa Romeo 156 1,9 JTD Disctinctive
Mazda 6 2,0 MZR-CD Exclusive
objem motoru (cm3) 1997 1910 1998
výkon (kW/k) 100/136 103/140 100/136
max.toč.
moment (Nm)
320 305 310
počet válců/ventilů 4/16 4/16 4/16
typ motoru vznětový přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový přeplňovaný
max. rychlost (km/h) 208 209 200
zrychlení 0-100 km/h (s) 11 9,3 10,4
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 7,7/
4,9/
5,9
8,0/
4,7/
5,9

8,3/
5,5/
6,5

objem kufru/nádrže (l) 407/67 378/63 500-1870/64
rozměry d/š/v (mm) 4676/
1811/
1447
4435/
1743/
1430
4680/
1780/
1435
rozvor (mm) 2725 2595 2675
pneumatiky 205/60 R16 185/65 R15 195/65 R15
litá kola/mlhovky ano/ano ano/ano ano/ne
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ano/ano ano/ano ano/ano
ABS/ESP ano/ano ano/24000

ano/ano

klimatizace/tempomat automatická/ne automatická/ano automatická/ano
xenonová světla/parkovací asistent ano/ano 39900*/12000 ano/ne
záruka (roky) 2 2 3
cena v Kč 864 000 817 000 799 000
*Paket extra komfort: xenonové světlomety, ostřikovače světel, senzory: dešťový, pachový a mlhový

CENA

MOTOR A SPOTŘEBA

VNĚJŠÍ VZHLED

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.