Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 605: velký automobil za menší peníze

aktualizováno 
8. 12. 1999 - Květen příštího roku uvede na zdejší silnice Peugeotův nový model 607, který v automobilové vyšší střední třídě nahradí už jedenáctým rokem vyráběný a také v Česku rozšířený typ 605. Tato zpráva však do obchodu s jetými Peugeoty 605 nijak výrazně nezasahuje: starší vozy patří k levnějším mezi srovnatelnou konkurencí už delší čas.

V současnosti lze pořídit exempláře z roku 1989 zhruba za 75 tisíc korun a modernizované verze ročníku 1993 stojí kolem 120 tisíc korun. Perspektivní auta z roku 1995 se dají koupit za 180 tisíc - vše v málo vyhledávaných a přitom v nabídce na trhu ojetin nejrozšířenějších provedeních s žíznivými třílitrovými šestiválci. Mnohem oblíbenější a střídmé 2,1 či 2,5litrové turbodiesely jsou dražší - nejméně o 20 tisíc u starých kusů a až o 40 tisíc v případě čtyřletých vozů. Peugeot 605 je pozoruhodný především nevšedním vnitřním prostorem a pohodlím pro posádku. I proto zajímá fandy větších vozů, početnější rodiny a kromě jiných třeba i taxikáře. Ti na jedné straně kromě komfortu oceňují nižší pořizovací cenu starších vozů, ale na druhé straně jsou nespokojeni hlavně s vysokou - až patnáctilitrovou - městskou spotřebou u benzinových třílitrů a relativně malou trvanlivostí přední nápravy, převodovky a brzd. Kladné body velký peugeot získává za stále přijatelný kabát, bohatou výbavu, velmi dobré jízdní vlastnosti a za objemný zavazadlový prostor,kritizován naopak je za horší výrobní zpracování, které u vozu jeho kategorie nelze tolerovat, za poruchovou elektroinstalaci, úniky oleje z motoru i převodovky, za méně trvanlivé zavěšení předních kol a za provedení interiéru, z něhož dýchá láce. Za nejvhodnější ke koupi odborníci doporučují některý z úsporných a trvanlivých dieselů, které berou od šesti do osmi litrů na sto kilometrů. Z benzinových verzí postačuje dvoulitr,s nímž lze jezdit se spotřebou něco málo nad deset litrů, zatímco třílitr žádá i mimo město minimálně o dva tři litry víc a výkonem se za to příliš neodvděčuje. Pro Peugeota 605 jsou dražší náhradní díly. Pro orientaci uvádíme ceny některých z nich z nabídky oficiálních prodejců - čelní sklo (tónované): 6185, přední světlomet (dvoužárovkový) 8186, přední nárazník: 13 491, přední brzdové destičky: 2489, přední blatník: 6665, alternátor: 19 888 a hodina práce značkového servisu: 300 až 450 korun. Srovnatelnou konkurenci Peugeotu 605 na tuzemském trhu ojetin tvoří hlavně Ford Scorpio a Opel Omeg a, podstatně dražší jsou vozy Mercedes a BMW.

PLUSY

- prostorná kabina i zavazadelník
- dobré jízdní vlastnosti
- relativně nízké ceny ojetin
- i po deseti letech výroby hezký tvar
- bohatá výbava
- úsporné a trvanlivé dieselové motory

MINUSY

- malý zájem o ojetiny, zvlášť o třílitrové šestiválce
- vysoká spotřeba zejména u třílitrového šestiválce
- horší výrobní zpracování
- méně trvanlivé přední nápravy, převodovky a brzdy
- poruchy elektroinstalace
- úniky oleje z motoru a převodovky
- koroze a netěsnosti výfuku
- rezervy v účinnosti ruční brzdy
- dražší náhradní díly

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí nabídka ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Škoda Yeti 2.0 TDI 2015 ·...
Škoda Yeti 2.0 TDI 2015 ·...

r.v. 2015, naj. 43 425 km, diesel
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.