Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 607 2.2 HDI je elegán, který nechce závodit

aktualizováno 
Nový Peugeot 607 2.2 HDI patrně nezaujme zájemce o rychlé svezení, zato ho na silnici jen málokdo přehlédne. A za svého favorita mohou francouzskou novinku mít vyznavači turbodieselových motorů s nízkou spotřebou paliva. Téměř pětimetrová limuzína nabídne také dost vnitřního prostoru, který korunuje obrovský, ale omezeně využitelný kufr. Oproti německým konkurentům je peugeot levnější, a přitom jako každá správná novinka zároveň nabízí víc výbavy, než je v jeho vyšší střední třídě obvyklé. Z testu MF DNES vyplynulo, že zájemci o tento vůz by si rozhodně měli připlatit za stabilizační systém podvozku (ESP). Bez něj nejsou jízdní vlastnosti Peugeotu 607 stoprocentní.

Při vyhýbacím manévru do strany totiž dlouhá záď Peugeotu 607 ustřeluje. ESP, který bolest řeší, nabízí dovozce k motorům 2.2 za příplatek 33 tisíc korun. Například v Německu však Peugeoty 607 mají tento elektronický systém v základní výbavě. Na špatných silnicích má novinka mezery v komfortu jízdy. Příčné nerovnosti nebo městská dlažba jsou v kabině znát více než ve vozech formátu BMW a Mercedes. Ani řízení není absolutně přesné, takže hlavně ve vyšších rychlostech je nutné neobvykle často korigovat volant. Na druhé straně na řidiče čeká celá řada doplňků, které mu ovládání vozu ulehčují.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot  můžete koupit na www.automodul.cz

Po nastartování se automaticky rozsvítí světla, ale jen ve tmě. Zařídí to snímač venkovního světla. Podobně se chovají automatické stěrače: když začne pršet, pustí se do práce. V ceně je i tempomat, zatímco za parkovací systém v zadním nárazníku se připlácí. Největším přínosem však může být standardně dodávaný systém šesti airbagů - předních, bočních i hlavových. Nabídka prostoru je podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) velkorysá především do šířky. Vzadu pro kolena je také místa dost, ale oproti vozům o třídu menším není rozdíl zas tak významný.

Technici totiž ve zmíněném místě naměřili Peugeotu 607 jen o dva centimetry více než například novému Fordu Mondeo. Ten však platí za jedno z nejprostornějších aut střední kategorie. ÚSMD konstatoval také skromnější poměry v prostoru pro hlavy cestujících na zadním sedadle Peugeotu 607, což padá na vrub strmě klesající střechy. Kufr Peugeotu 607 pojme jen o šest litrů méně, než nese modelové označení automobilu (601 litrů). Jeho hrana není zrovna nízko, a navíc je zavazadlový prostor poměrně plochý, takže mnoho místa pro vyšší předměty nenabídne. Motor 2.2 HDI má výkon 133 koní a dynamiku, která sice posádku nevtlačí do sedadel, ale i tak zaručuje dostatečné zrychlení. Spotřebu lze srazit až k sedmi litrům na 100 kilometrů - na dálnicích a okresních silnicích.

Ve městě však vůz, jehož předchůdce model 605 patří k velmi rozšířeným autům na zdejších silnicích, žádá i více než deset litrů nafty na 100 kilometrů. Martin Kovář, který hodnotí pro MF DNES testovaná auta pohledem řidiče na vozíku, pochválil u Peugeotu 607 některé prvky výbavy. "Elektrické nastavení sedadel, automatické stěrače a světlomety - to vše handicapovaný řidič uvítá. Ve vozech nižších tříd, než je Peugeot 607, se však tyto doplňky zatím úplně nerozšířily," konstatuje Martin Kovář.


Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 6
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 7
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti 6
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 7
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,2
Zrychlení 0-400 m (s) 18,9
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 9,1
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 17,3
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,0
Pramen: ÚSMD


Očima designéra

Peugeot 607 je nádherný designérský počin. Stojí na originálním tvaru, nikoliv na prvoplánovém mrhání chromem, který je jen tam, kde podtrhuje skutečnou originalitu. Karoserie je atraktivní a působí vznešeněji než glorifikovaná německá konkurence. Originalita designu je patrná na mnoha detailech, z nichž některé budou hojně napodobovány. Příklad? Třeba hrana, která opticky odděluje kapotu, přední sklo a střechu od bočních blatníků a dveří. Je výrazně identifikovatelná po celé své délce - od předního světlometu přes přední a zadní sloupek až dozadu - a karoserii opticky rozšiřuje. Nic zásadního nelze vytknout ani interiéru.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Na trhu nových automobilů Peugeot 607 zřejmě získá větší podíl než jeho předchůdce 605. Mnozí manažeři po této limuzíně sáhnou podle hesla, že změna je život, a vše nasvědčuje tomu, že neprohloupí. Ani v situaci, kdy na trhu ojetin v Česku bude model 607 držet ve vztahu ke konkurenci lehce podprůměrné ceny. Vůz s dieselovým motorem bude žádanější. Po pětiletém provozu a zhruba 130 tisících kilometrů majitel při prodeji získá minimálně 260 tisíc korun za zážehové provedení a za verzi HDI bude zhruba 310 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Peugeot 607 2.2 HDI

Peugeot 607 2.2 HDI

Peugeot 607 2.2 HDI

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Škoda Octavia 1.6 TDI ELEGANCE
Škoda Octavia 1.6 TDI ELEGANCE

r.v. 2009, naj. 198 000 km, diesel
169 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.