Peugeot 907: lev řve... a pořádně

  • 51
Krása, agresivita, dynamika, elegance, historie, moderna... pořádně pestrý a silný koktejl namíchali u Peugeotu před nadcházejícím autosalonem pod Eiffelovkou. Pětisetkoňový koncept označený 907 je supersport se vším všudy - uhrančivý a už na první pohled pořádně rychlý.

Spíše do oblasti teorie bohužel patří úvahy o tom, že by král zvířat s cedulkou 907 vůbec kdy spatřil světlo světa v sériovější podobě.

Linie a proporce dávají vzpomenout na legendu automobilové historie z 60. let - Jaguar E-Type. Vyznavači moderních aut v něm zase uvidí Mercedes SLR. I špetku amerických muscle-car, nebo klasických ferrari 60. let v něm najdeme.

Dvoumístné kupé je moderní a zároveň klasické. Jemné a plavné křivky se snoubí s agresivitou a dynamikou. Nechybí ani základní identifikační znaky nových Peugeotů - nenasytná tlama předního nárazníku a velké veselé oči světel.

Velkorysý dvanáctiválec pod kapotou a ušlechtilé tvary karoserie, jakoby vzešlé z rýsovacích prken velkých mistrů karosářů šedesátých let, doplňuje superluxusní interiér inspirovaný "GTčky" z vyšších kruhů. Kůže kam oko pohlédne, pravé dřevo na volantu a řadicí páce, hliník... jen ty nej- materiály vévodí dvoumístné kabině, která je posazena až někam na zadní nápravu.

Předlouhá kapota dává nahlédnout do svých útrob prosklenou střední částí. A chromované kanály sání zahrají pětisetkoňové "furioso" (368 kW) dvanáctiválcového šestilitru pod kapotou.

Hmota skleněného segmentu kapoty zasahuje částečně i do interiéru a tvoří centrální panel. V jeho středu trůní velký dotykový displej. Ovládat umí vše co do komfortní výbavy supersportu 21. století patří: GPS, přehravač DVD, MP3. Až řidič a spolujezdec odvrátí oči od urozeného interiéru, uvidí přes celoprosklenou střechu nebe.

Zezadu se naskytne pohled na vysouvací křídlo a širokánské pneumatiky. Ty vzadu mají rozměr 345/35, vpředu pak 275/40. Obuté jsou na 18 palcových ráfcích.

A míry krále francouzské automobilové zvířeny? Délka 4,37 metru, šířka 1,88 metru, výška 1,21 metru a rozvor 2,5 metru. Na nízké hmotnosti 1400 kg se podepisuje i rám z uhlíkových vláken. Dvanáctiválcový motor je uložený podélně za přední nápravou a přes sekvenční šestistupňovou převodovku pohání zadní kola.

Jen a jen pro Peugeot 907 byla také navržena sada tašek, tisková zpráva se bohužel nezmiňuje o tom kde je koupit a kam je v autě uložit.

Úkol pro pozorné: najděte výfuky.

Peugeot 1007 RC

Lvíče si ještě ani neodbylo oficiální autosalonovou premiéru a už vystrkuje drápky. Označení RC napovídá, že půjde o sportovní verzi tohoto stylového městského Peugeotu.

K přívětivé tvářičce a posuvným bočním dveřím přibyly sportovní prvky. Vrchní hrana zadních dveří dostala spojler, auto obulo 18 palcové disky, pod kterými vykukují černě lakované brzdiče. "Fajnovější" vzhled mají i světla a zpětná zrcátka. Nechybí chromované koncovky výfuku a kůže v interiéru.

"RCčko" pohání čtyřválcový motor 1,6 16V s výkonem 105 kW (140 koní). Podvozek je sériový z 1007.

Peugeot 1007 si ještě neodbyl oficiální autosalonovou premiéru a lvíče už vystrkuje drápky. Označení RC napovídá, že půjde o sportovní verzi tohoto stylového městského vozítka.

Nechybí chromované koncovky výfuku a spojler na horní hraně zadních dveří.

K přívětivé tvářičce a posuvným bočním dveřím přibyly sportovní prvky.

Auto dostalo 18 palcové disky, pod nimi vykukují černě lakované brzdiče.

Interiér je celý "v kůži".

Krása, agresivita, dynamika, elegance, historie, moderna... pořádně silný koktejl namíchali u Peugeotu před nadcházejícím autosalonem pod Eiffelovkou.

Pětisetkoňový dvanáctivalcový koncept označený 907, je supersport se vším všudy - uhrančivý a už na první pohled pořádně rychlý.

Dvoumístné kupé je moderní a zároveň klasické. Jemné a plavné křívky se snoubí s agresivitou a dynamikou.

Kůže kam oko pohlédne, pravé dřevo na volantu a řadicí páce, hliník... jen ty nej- materiály vévodí dvoumístné kabině posazené až někam na zadní nápravu.

Nechybí ani základní identifikační znak nových Peugeotů - nenasytná tlama předního nárazníku a velké veselé oči světel.

Délka 4,37 metru, šířka 1,88 metru, výška 1,21 metru a rozvor 2,5 metru. Na nízké hmotnosti 1400 kg se podepisuje i rám z uhlíkových vláken.

Zezadu se naskytne pohled na vysouvací křídlo a širokánské pneumatiky. Ty vzadu mají rozměr 345/35, vpředu 275/40. Obuté jsou na 18 palcových ráfcích.

Dvanáctiválcový motor je uložený podélně za přední nápravou, a přes sekvenční šestistupňovou převodovku pohání zadní kola.

Nechybí ani základní identifikační znak nových Peugeotů - nenasytná tlama předního nárazníku a velké veselé oči světel.

Předlouhá kapota dává nahlédnout do svých útrob prosklenou střední částí. Chromované kanály sání zahrají pětisetkoňové "furioso" (368 kW) dvanáctiválcového šestilitru pod kapotou.

Až řidič a spolujezdec odvrátí oči od urozeného interiéru, uvidí přes celoprosklenou střechu nebe.

Na středovém panelu trůní velký dotykový displej. Ovádat umí vše co do komfortní výbavy supersportu 21. století patří: GPS, přehravač DVD, MP3 apod.).

,