Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 908 RC: Fantom Paříže

aktualizováno 
Černá limuzína se vyřítí zpod moderní čtvrtí La Défense, táhlým smykem rozhrne malé peugeotíky mačkající se kolem Vítězného oblouku, odfoukne klobouky kavárenských hostů podél Champs Elysées, pištící pneumatiky vystraší holuby hovící si na Eiffelovce, bílé rukávce policistů, kteří si mohou upískat své píšťalky, se jen míhají ve vzduchu na křižovatkách... Fantom právě prolétl Paříží.

Peugeot 908 RC | foto: Peugeot

V roce 2007 se představí na závodních okruzích a začne hned na tom nejznámějším v Le Mans. Předtím ale nový dieselový dvanáctiválec HDI oblékne černý kabát a vyrazí na obhlídku města, kterému bude na konci září vládnout.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O PEUGEOTECH 

Fantomův bourák nehýří krásou, ale uhrančivou tajemností. Do okének se bojíte podívat. Za svou velikost a nabubřelost se nestydí, blyštivým chromem jen tak mimochodem připomene, že není jen tak obyčejný pařížský hejsek.

Vrací se na místo činu
Před dvěma lety se na pařížské přehlídce představilo kupé 907, pro letošek si francouzský lev připravil větší kalibr. Strašidelný kupé-sedan, který působí stejně nedotknutelně a tajemně jako nepolapitelný hrdina pařížského podsvětí, nese jméno 908 RC.

Označení RC, které nosí sportovní peugeoty, nedostal přes pět metrů dlouhý sedan náhodou. Turbodiesel, který je v 908 tím nejdůležitějším, totiž bude francouzský výrobce montovat do svých speciálů pro dvacetičtyřhodinovku.

Pětiapůllitrový agregát vyvine sílu 515 koňských sil, vozovku bude masírovat až 1200 newtonmetrů kroutícího momentu. Přední kola mají v průměru 20 palců (255/35), zadní jsou o palec větší (285/30 R21)

Zajímavostí je zástavba šestistupňové sekvenční převodovky až pod motor, čímž se podařilo konstruktérům udržet těžiště dostatečně nízko. Ani umístění motoru není pro sedan tradiční. Dvanáctiválec s válci rozevřenými ve stostupňovém úhlu se usadil napříč před zadní nápravou. Nezbytným prvkem je filtr pevných částic (FAP).

Sportovní rodokmen nezapře ani karoserie,vyrobená z uhlíkových vláken a hliníku, uhlík smíchaný s keramikou byl použit také pro výrobu brzd. Nápravy pochází ze 407.

Fantom nastupuje dveřmi, které postrádají klasické kliky; na fotografich působí podivně "zkroucený" přední (A) sloupek, na který navazuje malá plocha bočních oken, příliš brzy ukončená trojúhelníkovým posledním sloupkem, zabíhajícím až k hraně víka kufru. 

Trojúhelníky se vůbec designérům při navrhování 908 zalíbily, jim blízký tvar dostala také přední i zadní světla, složená z LED diod.

Obrovské čelní okno zasahuje až ke středovému (B) sloupku, sklo nad hlavou mají ale také cestující na zadních sedadlech.

Pracoviště řidiče pojali designéři v minimalistickém stylu. Všechny přímo pro řízení nepotřebné ovladače se schovaly do menu multifunkčního počítače, ovládaného přes dotykový displej. V černém lvím přízraku nechybí navigace, řádně dimenzovaná audisoustava, nebo čtyřzónová klimatizace, ovládaná také ze zadních sportovních klubovek, každý ze čtyř cestujících má k dispozici tu svou.

Peugeot 908 RC v číslech

motor

5,5litr HDI V12

max. výkon

515/700 kW/k

max. kroutící moment

1200 Nm

maximální rychlost

300+ km/h

pneumatiky

přední 255/35 R20
zadní 285/30 R21

dálka x šířka x výška

5123 x 2154 (včetně zrcátek)
x 1370 mm

rozvor

3150 mm

pohotovostní hmotnost

1800 kg

objem nádrže

100 l

objem předního kufru

220 l

objem zadního kufru

300 l


Autoři: ,




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.