Peugeot a Citroën používají virtuální realitu

Úspory při masivních investicích do vývoje nových modelů se v budoucnosti můžou stát hlavní výhodou, která srazí konkurenci na kolena. Jednou z možností, jak při vývoji efektivněji využít vložených financí, je bezesporu technologie virtuální reality, se kterou již některé automobilky začínají experimentovat.

Nedávno otevřel designérské centrum využívající virtuální realitu i koncern PSA. Automobilky Citroen a Peugeot zde mají možnost bez stavby nákladných prototypů upravovat a testovat jednotlivé charakteristiky karosérie, včetně jejich obrazového zasazení do reálného okolí. Vůz existující pouze v paměti superpočítače tak lze například spatřit v běžném provozu velkoměsta.

Centrum, které se nachází ve městě Chalon sur Saone, bude kooperovat při vývoji většiny nových vozů koncernu. Zda bude použito i ke grafickým demonstracím při stavbě nového miniautomobilu pro kolínský závod je ale nejisté. Hlavní úlohu při vývoji budoucí malé městské Toyoty, Peugeotu a Citroenu C1 má totiž designérské centrum Toyoty poblíž francouzského Nice.