Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot HR1: městský teréňák představuje 110koňový tříválec

  14:36aktualizováno  14:36
Peugeot HR1 se v mnohem civilnější a méně agresivní podobě a s více než jedním párem dveří vydá do výroby jako příbuzný povedeného japonského SUV Mitsubishi ASX.

Peugeot HR1 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Agresivní třídveřový Peugeot HR1 se představil na autosalonu v Paříži jako koncept, sériové provedení by se mělo jmenovat 2008.

Kombinuje vlastnosti auta do města, kupé a SUV. S podobnou filozofií dnes slaví úspěchy Nissan. Jeho neotřelý juke se velmi úspěšně začal prodávat v uplynulých týdnech.

Futuristický interiér si prohlédněte při návštěvě pařížského autosalonu, do výroby určitě hodně zchudne a zcivilní. Řidič HR1 si může nakonfigurovat, které informace se mu na přístrojovce a head-up displeji budou zobrazovat. Navíc může stejné informace sledovat i spolujezdec na tabletu (přenosném počítači), který si připevní do speciálního držáku.

Zajímavé řešení vymysleli konstruktéři pro případ, že bude třeba odvézt větší náklad, namísto skládaní sedadel se jednoduše přisunou k předním. Sedák zajede pod přední sedadlo, opěradlo se k němu přirazí.

autosalon paříž 2010

Nepřehlédněte speciální přílohu ZDE

HR1 je menší než fabia, na délku má jen 369 cm, pohon všech kol obstarává hybridní soustrojí přeplňovaného tříválcového benziňáku 1,2 litru s výkonem 110 koní (81 kW) a elektromotoru s výkonem 20 kW/27 k (krátkodobě 27 kW/37 k). Dohromady má celý hybridní systém 108 kW (147 koní). Benziňák má 195 newtonmetrů kroutícího momentu, elektromotor 200.

Peugeot HR1

Do výroby se určitě nedostanou nezvykle otevírané dveře, tabulková spotřeba 3,5 litru na 100 km by u hybridního provedení nemusela být nereálná. Jen na elektřinu ujede HR1 dva a půl kilometru.

Malá dvanáctistovka pod kapotou stojí za pozornost: dostat by ho měly chystané pidipeugeoty 108 a 208 a měl by se objevit i nové generaci BMW řady 1. BMW s výrobcem citroënů a peugeotů, koncernem PSA totiž spolupracuje na vývoji malých pohonných jednotek, v přípravě je prý i motor 0,9 litru.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.