Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot se v Paříži chlubí novým šéfem. Bude mít hodně práce

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Peugeot zažívá znovuzrození. Jmenování nového šéfa značky se ovšem obešlo bez větší pozornosti. Jean-Philippe Imparato má před sebou úkoly, jak po letech „krizového managementu“ firmu vést k větší modernizaci a světovosti.

Nový ředitel značky Peugeot Jean-Philippe Imparato | foto: ČTK

Jean-Philippe Imparato vystřídal ve vedení Maxima Picata 1. září letošního roku. Ten začal s oživením značky Peugeot, která na autosalonu v Paříži startuje novou éru s novými generacemi modelů 3008 a 5008. V novém podání jsou to módní crossovery, po nichž zákazníci prahnou. To, že je Peugeot na vzestupu, naznačují i čísla: prodeje za první pololetí se meziročně zvýšily o 7,9 %.

Jean-Philippe Imparato se rozhodl počkat na autosalon v Paříži, aby veřejnosti blíže představil své plány. Dá se předpokládat, že se ve směrování značky nic moc nezmění. Proč taky, když se jí relativně daří. Nicméně je stále hodně věcí, které musí nový šéf akutně řešit.

Postavit auta, která přitáhnou pozornost

Na jaře 2014 Carlos Tavares převzal velení nad skupinou PSA. Bylo to v době, kdy její výnosy nebyly zrovna nejlepší. Jeho prioritou bylo především šetření. Zefektivnil náklady a zdvojnásobil prodeje. Podařilo se mu to tak, že začal rozvíjet zahraniční obchod a odstavil na druhou kolej nerentabilní speciály.

Peugeot 406 Coupé

Z ekonomického pohledu to byla jistě správná cesta, ale ze značky se vytratila vášeň a exkluzivita. K Peugeotu patřila kupé a kabriolety. Právě návrat ke speciálům by mohl nový ředitel podpořit a Carlosi Tavaresovi dát za příklad Renault (na jehož vedení původně Tavares před lety aspiroval), který oživuje značku Alpine.

Inovovat

Při prezentaci nového strategického plánu skupiny PSA Carlos Tavares řekl, že cílem Peugeotu je stát se high-tech automobilkou. Být francouzským Volkswagenem, který se navíc na autosalonu v Paříži prezentuje s novou strategií na poli inovací (pro zajímavost: před desítkami let se o pohodlných velkých korábech Peugeotu říkalo, že to jsou francouzské mercedesy). Zatím se to moc nedaří. Ačkoli společnost PSA podává vůbec nejvíce patentů ve Francii, zatím nenabízí řidičům nic šokujícího. Revoluční vzduchový hybrid vyvíjený ve spolupráci s Boschem poslalo PSA k vodě při škrtech v předchozích letech.

Fotogalerie

Návrat do Íránu

Irán je důležitým trhem, nově se tam chystá i Škoda. A Peugeot tam ještě v roce 2011 prodal přes 500 tisíc aut a byl tak jeho druhým největším trhem. V roce 2012 byl ovšem nucen tento region opustit (původnímu partnerovi Iran Khodro musel Peugeot za kvapný odchod vyplatit údajně přes 11 miliard korun jako kompenzaci) a nyní se tam vrací. Peugeot hodlá těžit z toho, že má v zemi dobrou pověst a že uzavřel opět dohodu (joint-venture) s místním výrobcem Iran Khodro. Ten bude od poloviny roku 2017 lokálně vyrábět moderní vozy 208, 2008 a 301 a distribuovat je. Právě 301 se mimo Evropu prodává vůbec nejlépe. Iran Khodro dnes také ve vlastní režii vyrábí staré modely Peugeotu (405, 206 a 207).

V současnosti je Peugeot závislý především na prodejích v Evropě, odkud loni přišlo 60 % tržeb. Na mezinárodní úrovni představuje velkého odběratele Čína, dalšími trhy jsou Afrika, Střední východ, Indie a Jižní Amerika. Ale podle statistik právě na těchto trzích jsou stále oblíbenější Renault a Dacia, kteří zvolili chytrou strategii, když nabídli auta přizpůsobená potřebám tamějších zákazníků. Renault tak například slaví velký úspěch v Indii s Kwidem.

Urychlit digitální transformaci

S novým strategickým plánem „Push to pass“ chce Peugeot reagovat na současné potřeby zákazníků. Podle Carlose Tavarese chce být značka výrobcem, jehož vozy dovedou efektivní mobilitu k dokonalosti. První vlaštovkou je nový model 3008 s elektrickým skládacím skútrem v kufru. Přístup lidí k automobilům a jejich využívání se totiž překotně vyvíjí a výrobci tento vývoj bedlivě sledují. Dnes už tedy nechtějí jen nalákat zákazníky, kteří si koupí nové, či ojeté auto. Plánují investovat do on-line služeb nebo sdílení automobilů. Můžeme se dočkat třeba platformy, která umožní majitelům nové 3008 svůj vůz snadno pronajmout.

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Peugeot 5008

Peugeot 5008

Vydělávat na sportovních úspěších

Po několika hubených letech se Peugeot vrátil do rally, disciplíny, která byla po vítězstvích na Dakaru v letech 1987 a 1990 logickou volbou. Peugeot tedy přišel s crossowerem 2008 DKR a letošní závod vyhrál.

Peugeot 2008 DKR

Peugeot 2008 DKR

Problém ovšem je, že o tom široká veřejnost moc neví. Podobným problémem trpí i sesterská značka Citroën. A proč investovat do sportovního programu, když z toho značka nic nemá? Firma věří, že úspěch v dakarské soutěži pomůže i prodejům v jižní Americe. Jean-Philippe Imparato chce značku právě v této oblasti dál rozvíjet. Za pár dnů navíc představí zcela nový vůz pro Dakar 2017, založený na novém modelu 3008.

První den autosalonu v Paříži:





Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Další z rubriky

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Sbarro Mojave
Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.