Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot neměl štěstí na řidiče ani na opraváře

  9:21aktualizováno  9:21
* Jakou základní diagnózu peugeotu stanovíte?

Je to dvanáct roků staré auto, které má podle mého názoru za sebou nejméně 200 tisíc až 250 tisíc kilometrů.
* Jakou základní diagnózu peugeotu stanovíte?

Je to dvanáct roků staré auto, které má podle mého názoru za sebou nejméně 200 tisíc až 250 tisíc kilometrů. Jeho bazarová cena 89 tisíc korun je na spodní hranici jetého turbodieselového peugeotu. Soudím, že u vozu, netuším kdy, došla voda v chlazení a řidič s ním pokračoval v jízdě tak dlouho, dokud se motor nezastavil. Problémy se zvětšovaly s nekvalitními následnými opravami. Motor ve stavu, který jsme začali napravovat v našem servisu, byl poskládaný z dílů posbíraných po všech koutech nějaké kutilské dílny. Jak jsme v práci postupovali dál, zádrhelů přibývalo. Původně jsme mysleli, že je jen prasklá hlava motoru, později se ukázaly zadřené lágry hlavního ložiska a další a další. Vůz neměl štěstí na opraváře. Kupříkladu potíže s topením způsobil někdo, kdo do chladicího systému nalil některý z tak zvaných zázračných těsnících prostředků a logicky ucpal nejmenší průchody.

* Podobně jako motor je na tom celý vůz?

Nikoliv, zadní náprava je repasovaná, přední náprava je lepší než průměr. Bezproblémová je převodovka. Není bez zajímavosti, že starý turbodiesel - ještě verze o obsahu 1760 cm3 - nyní podává snad až nevysvětlitelně špičkový výkon, ale určitě by nějaké závodění dlouho nevydržel.

* Je praskání hlav u naftových peugeotů obvyklé?

Tuto závadu nelze považovat za překvapení, nicméně u jejího zrodu vždy stojí nějaký řidičův dluh či prohřešek: přehřátý motor, dravá jízda se studeným motorem a podobně. Jsou lidé, kteří takovou potíž neznají po 400 tisících kilometrů, a znám řidičku, která hlavu motoru měnila po 52 tisících kilometrů.

* Daly se závady motoru zmíněného peugeotu při koupi tušit?

Bez důkladné prohlídky ve vybavené dílně nikoliv. My opravíme ročně 1400 aut, z toho 1100 peugeotů, a kdybyste mě požádal, abych šel bez jakékoliv výbavy a zázemí radit ke koupi diselového peugeotu do bazaru, tak odmítnu. Při vědomí odpovědnosti k zákazníkovi bych si to netroufl.

* Tím naznačujete, že nákup a vlastnictví jetého dieselu je komplikovaná záležitost?

Jistě. Motorista, který nejezdí alespoň 30 tisíc kilometrů ročně, by o tom neměl vůbec uvažovat, s benzinovým autem bude jezdit v absolutních číslech levněji a velmi pravděpodobně s ním bude mít méně problémů.

* Vraťme se k testovanému peugeotu. Kolik by jeho oprava stála ve značkovém servisu?

Daleko by přesáhla pořizovací cenu celé ojetiny. Například jen holá hlava, bez ventilů a dalšího, neposkládaná, od náhradního výrobce stojí 29 tisíc korun. Značkový servis by v takovém případě zřejmě měnil třeba i blok motoru, který v továrním originálu stojí přes 100 tisíc korun. V dalších desetitisícových sférách by se dalo pokračovat.

* Vy jste vůz opravili při nákladech pokud možno co nejnižších. Jakou má perspektivu?

To si netroufám odhadnout. Osobně bych s dlouhou perspektivou nepočítal, najel bych 30 tisíc a vůz prodal, aby dalšímu kupci ještě posloužil. Jinak ale netvrdím, že nemůže jezdit ještě 100 tisíc či 150 tisíc kilometrů. U nejistého automobilu dá odpověď až čas.

Dosavadní náklady na koupi a opravy Peugeotu 405 DT

Položka cena (Kč)

nákup vozu 89 000
půlroční pov. ruč. pořízené se slevou u prodejce 1000
základní výbava vozu (lékárnička, žárovky, trojúhelník atd.) 1100
preventivní oprava rozvodů 2380
první část opravy elektroinstalace 980
dálniční známka 800
odtahová služba z Prahy do Plzně 4200
oprava motoru a další části elektroinstalace 27 918
celkem 127 378
Pramen: MF DNES

Nejdražší díly, součásti a mechanické práce dosud vložené do oprav

položka cena (Kč)

palivoměr, elektrické stahování okna (starší) 2501
těsnění hlavy motoru 1347
oprava hlavy motoru 13 122
kontrola pístů a ojnice 915
demontáž, složení a montáž hlavy motoru 2772
kontrola vstřikování nafty 518
hlavní ložisko motoru 651
první část elektroopravářských prací 980
preventivní oprava rozvodů 2380
druhá část elektroopravářských prací 1220

Poznámka: V přehledu nejsou uvedeny úkony a díly v ceně do 500 korun
Pramen: MF DNES

Starého Peugeota 405 zvolila MF DNES k dlouhodobému testu na 40 tisíc kilometrů proto, že auta zmíněného modelu patří k nejrozšířenějším a nejoblíbenějším dieselům na zdejších silnicích. Veškeré dlouhodobé testy osobních automobilů, které redakce organizuje od roku 1996, platí v nákladech na provoz, údržbu i výbavu vydavatel MF DNES, společnost MAFRA. Ojetiny Ford Mondeo, Opel Vectra a čerstvě i Peugeot 405 kupovala MAFRA v náhodně vybraných autobazarech, Škodu Felicia u škodováckého dealera. Dvě Škody Octavia a Škodu Fabia získala v dražbách pro Konto Paraple ve prospěch lidí ochrnutých po úrazech míchy, jichž v zemi ročně přibývají zhruba dvě stovky.
(hč)

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.