Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot opět koketuje s luxusem. Koncept HX1 je šestimístný hybrid

aktualizováno 
Automobilka Peugeot se na frankfurtském autosalonu chlubí konceptem HX1 Metamorphosis. Ona metamorfóza není v názvu samoúčelná, HX1 na sebe dovede vzít celou řadu podob a úkolů. Zároveň ale koncept naznačuje, že u Peugeotu možná opět uvažují o voze vyšší třídy.

Peugeot HX1 Metamorphosis | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Francouzské automobilky se nikdy v posledních několika desetiletích nedočkaly u svých největších a nejluxusnějších modelů velkých úspěchů. To jim ale nebrání zkoušet to v segmentu vyšší střední třídy a luxusních vozů znovu.

Nový koncept HX1 Metamorphosis je toho důkazem. Zároveň ale svědčí o tom, že Francouzi půjdou na onen několikrát neúspěšný luxus jinak. Ostatně, dokazuje to už Citroën a jeho prémiová řada DS, ve které firma nabízí "tak trochu jiná" auta než v běžné modelové linii.

Peugeot HX1 Metamorphosis
Peugeot HX1 Metamorphosis

U Peugeotu se možná chystají na něco podobného, i když zrovna asi nepůjde rovnou o ucelenou sadu modelů. Několika výjimečných peugeotů bychom se ale dočkat mohli. Ostatně, kupé RCZ je důkazem toho, že i okrajové modely firmu zajímají.

Koncept HX1 Metamorspohosis by tak opět mohl být jakousi vstupenkou do prémiové vyšší střední třídy. Idea vozu přebírá myšlenku menšího Citroënu DS5 – není to ani hatchback, ani kombi, ani MPV, zkrátka XH1 je tak něco mezi. A po designové stránce je to hodně atraktivní "něco mezi". Vysoký profil boků, nízká okna a obří kola mu dodávají na mohutnosti a také dynamickém vzezření. Výška pouhých 1 373 a šířka 1 990 mm pak tyto pocity jen umocňují.

Délka 4 954 milimetrů naznačuje, že HX1 míří někam na pomezí vyšší střední třídy a luxusního segmentu. Majestátností svého celku by se ani za luxusní segment koncept Metamorphosis stydět nemusel. A to se ta největší překvapení ukrývají uvnitř.

Peugeot HX1 Metamorphosis

Šokují ale už samotné dveře, které se otevírají proti sobě, ale panty jsou umístěny ve sloupcích oken. Nad takovým řešením bledne jak Lamborghini, tak Mercedes SLS. Za dveřmi se ukrývá rovnou šestice sedadel, po dvou křeslech ve třech řadách. V takovém uspořádání jsou obě zadní řady možná trochu stísněnější, ale stále dostatečné pro přepravu početnější rodiny na velké vzdálenosti. Vyjmutím prostřední řady lze ale Metamorphosis proměnit na luxusní limuzínu, která si množstvím místa a pohodlí na zadních sedadlech v ničem nezadá s prodlouženým Maybachem.

Pod relativně krátkou přední kapotou se skrývá hybridní pohonné ústrojí Hybrid4. Stávající dvoulitrový turbodiesel ze sériové verze se změnil na 2,2litrový, elektromotory dávají namísto 27 kW rovnou 70 kW. Právě tato technická novinka se pravděpodobně z celého HX1 Metamorphosis dostane do výroby jako první. Průměrnou spotřebu automobilka slibuje na úrovni 3,2 litru na 100 kilometrů. Když ale počítáme to, že vůz umí ujet 30 km čistě jenom na baterie (ty lze dobíjet z elektrické sítě), bude reálná spotřeba na delší vzdálenosti jistě vyšší.

Peugeot HX1 Metamorphosis

Sama automobilka označuje HX1 Metamorphosis za MPV pro rok 2020. Řada použitých prvků se ale dostane do výroby jistě dříve. Krom avizovaného hybridního ústrojí by to mohla být například i čelní maska, která naznačuje ústup od dnešní obří rozesmáté tlamy.

Dříve než v roce 2020 bychom se také měli dočkat velkého luxusnějšího peugeotu. Vzhledem k tomu, co HX1 Metamorphosis po stránce designu a nápadů předvádí, by byla škoda, kdyby tomu tak nebylo. I když, ruku na srdce, koupili byste si takový vůz? Nebo byste zůstali jen v řadách jeho obdivovatelů, jako tomu bylo naposledy například u Citroënu C6?





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.