Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot Partner: hodně prostoru, méně komfortu

aktualizováno 
Peugeot Partner porazí v porovnání zavazadlových prostorů všechny běžné kombíky a neméně velkorysé má i místo pro posádku, ovšem cesta k zadním sedadlům není nejkomfortnější: pasažéři mají k dispozici jen jedny úzké dveře. Vůz v redakčním testu MF DNES poháněl přeplňovaný naftový motor, který se představil jako tichý, pružný a úsporný. Ale jakkoliv se chce Peugeot Partner 2.0 HDI Combispace tvářit jako vůz pro rodinu a zavazadla, nelze přehlédnout jeho původní užitkové poslání.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot můžete koupit na www.automodul.cz

Nejzřetelněji to dokazují plechové plochy v kufru, kde se u běžných osobních aut uplatňují textilní a plastové výplně. Také velké víko prostoru pro zavazadla asi nadchne živnostníka nakládajícího rozměrné zboží a přitom třeba v dešti chráněného před nepříjemnými kapkami, ale už méně robustní dveře potěší křehkou dámu, která chce do kufru naložit malý nákup. Místo zadní výklopné stěny ovšem lze objednat dvoukřídlé zadní dveře, s nimiž se manipuluje snáz. Starší generace Peugeotu Partner měla přístup na zadní sedadla jen přes sklopné sedáky řidiče či spolujezdce, zatímco druhá garnitura vysokých kombíků už má jedny posuvné zadní dveře na straně za spolujezdcem. Pozdější reakce konstruktérů si však vyžádala svou daň: při tankování paliva nelze použít zadní dveře, neboť hrdlo nádrže je hned za nimi, takže při vysunutí narazí na čerpací hadici. Komfort přístupu na zadní sedadla snižuje i malá šířka zadních dveří. Nastupovat se sice dá také přes řidičovo sedadlo, ale až po jeho sklopení. Naopak výborný je vnitřní prostor vozu. Kabina Peugeotu Partner je podle výsledků měření v pražském Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) nadprůměrně široká i vysoká. Cestující na zadních sedadlech mají pro kolena místa jako v autech střední třídy. O stupeň menší Škoda Octavia zaostává - jak plyne z měření v ÚSMD - v kritériu prostoru pro kolena vzadu za hodnoceným peugeotem o sedm centimetrů. Dobrých výsledků dosáhl partner ve zkušebně také díky turbodieselovému motoru 2.0 HDI. Takto vybavený francouzský kombík hbitě zrychloval nejen z klidu, ale pružnost osvědčil také v e vyšších rychlostech. Za dobrými jízdními výkony stojí pře plňovaný diesel s typickým zátahem v nízkých otáčkách. Nejmodernější technika Common Rail mu navíc zaručuje tich ý a kultivovaný chod. Příznivá byla rovněž spotřeba testovaného vozu. Při rozvážné jízdě se pohybovala okolo pěti litrů, na dálnici nepřesáhla sedm a ve městě osm litrů na sto kilometrů. Jízdní vlastnosti Peugeotu Partner ovlivňuje vyšší karoserie, která reaguje citlivěji na boční vítr, než je obvyklé u běžných automobilů. Prostornému kombi lze vytknout také méně přesné řazení a výbavu, která ani za příplatek nenabízí boční airbagy. Pohledem tělesně handicapovaného řidiče a spolujezdce hodnotil Peugeota Partner 2.0 HDI Martin Kovář: "Vozu chybí plnohodnotné zadní dveře. Vysoká sedadla jsou pro postiženého člověka téměř nedostupná. Řidič s handicapem si vozík do Peugeotu Partner určitě sám nenaloží. Těžké páté dveře otevře a zavře i slabší žena jenom s problémy."

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 8
Převodovka 6
Spotřeba v testu 8

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 10
Prostor na zad. sedadlech 9
Využití kufru 10
Výhled z vozu 9

Podvozek
Jízdní vlastnosti 7
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 8
Brzdy 7
Poznámka: min 1, max 10

Očima designéra
Peugeot Partner je nevtíravě elegantní a praktický, bez jakýchkoliv prvků extravagance a takřka nestárne. Pozoruhodným detailem je citlivá integrace vodicí lišty posuvných bočních dveří do původního designu, který s tímto řešením vstupu na zadní sedadla nepočítal. Tvarům lze vytknout snad jen horší výhled přes mohutný přední sloupek. Až na drobné výhrady k použitým plastům mě zaujal velmi pohodlný interiér a výborná sedadla. Ergonomie prostoru pro řidiče mi je příjemnější než u leckterého pravého velkoprostorového vozidla.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Poměr pořizovací ceny a užitné hodnoty je u Peugeota Partner příznivý. Na trhu ojetin bude podle mého názoru ztrácet hodnotu pomaleji než ostatní užitkové automobily. Je to dáno také tím, že koncepce vozu se vymyká obvyklému pojetí a na trhu nemá mnoho přímých konkurentů. Jeho majitel tedy může očekávat, že za Peugeot Partner po pětiletém užívání dostane poměrně vysokou částku 230 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Peugeot Partner

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.