Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot postaví ve střední Evropě továrnu

  8:48aktualizováno  8:48
Londýn, Praha - Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën si podle pondělního oznámení vybrala střední Evropu jako sídlo své nové továrny. Mezi kandidáty na umístění nového podniku je také oblast severočeského Žatce. Peugeot tak navazuje na svou investici do právě budovaného společného podniku s Toyotou v Kolíně. Mezi místy, o které má francouzská automobilka vážný zájem, je i bývalé vojenské letiště v Žatci.

"S firmou jednáme již dva měsíce," prozradil v této souvislosti ústecký hejtman Jiří Šulc. Podle jeho zástupce Jaroslava Foldyny firma požaduje zhruba 180 hektarů z více než třísethektarové zóny. Její příprava přijde zhruba na 1,5 miliardy korun. Šulc uvedl, že zóna v Žatci má výhodu především v poloze. "Je to velmi blízko západnímu trhu, což má především logistickou výhodu," uvedl. Investice má dosáhnout hodnoty 700 milionů eur. Definitivní rozhodnutí o místě stavby nové továrny je však ještě daleko. Peugeot má o vítězné lokalitě rozhodnout až začátkem příštího roku. Ve hře jsou přitom i jiná místa v Česku, Polsku, Maďarsku i na Slovensku.

Nový montážní závod bude mít kapacitu nejméně 300 tisíc vozů ročně. Výrobní náplní nové továrny se mají stát malá auta. Jejich výroba má být zahájena v roce 2006. Peugeot tímto rozhodnutím potvrdil svou snahu přesunout část výroby do výhodnějších lokalit ve střední Evropě. "Střední Evropa nabízí mnoho výhod v kvalifikaci lidí i v nákladech na pracovní sílu," uvádí Peugeot. Mzdy ve východní Evropě se pohybují někdy až na úrovni pětiny platů v západních výrobních provozech. Ve Španělsku a Portugalsku současně s těmito trendy v automobilovém průmyslu narůstají obavy z úbytku pracovních míst poté, co se Evropská unie rozšíří na východ a přijme vlnu zemí s levnou pracovní silou.

Dosud nové továrny budované v zemích bývalého východního bloku - především v Polsku a Česku - představují doplnění stávajících západních provozů, nikoli jejich náhradu. V nedávné době se však Volkswagen v reakci na pokles odbytu rozhodl snížit počet pracovních míst ve Španělsku a soustředit výrobu svého modelu Polo na Slovensku, kam přesunul část své výroby i další člen koncernu Seat. Peugeot uvádí, že nová továrna významným způsobem rozšíří stávající výrobu a pomůže překonat omezení kapacity v závodech ve Francii, Velké Británii, Španělsku a Portugalsku. Také chce tímto krokem umístit část výrobní kapacity poblíž rychle rostoucích trhů kandidátských zemí EU. Podle společnosti se její podíl na trhu ve střední Evropě za posledních pět let více než zdvojnásobil na nynějších 12 procent.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.