Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Terénní svalovec Peugeotu je hybrid s 500 koňmi, který čte cestu

  15:35aktualizováno  15:35
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Francouzské automobilky berou domácí autosalon v Paříži nesmírně vážně, letos se na něm chlubí velkým množstvím novinek i konceptů. Hybridní crossover Peugeot Quartz je spíš vůz z říše snů, zároveň však předznamenává příchod nových SUV se lvem ve znaku.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a Peugeot by byl tím pravým pro vás? Vyberte si ho ze široké nabídky na Automodul.cz.

Koncept Peugeot Quartz je jednou z mnoha v Paříži představených studií, rozhodně se ovšem mezi nimi neztratí. Mohutné SUV, nebo spíš crossover, má velmi výrazný dynamický a svalnatý vzhled s futuristickým nádechem. Vypadá mnohem větší, než ve skutečnosti je. Na délku totiž měří „jen“ 4,5 metru, ale ostře řezané rysy, minimální převisy, obří 23palcová kola a šířka 2 060 mm z něj dělají opticky mnohem mohutnější auto.

Peugeot Quartz

Quartz je sice jen dost extrémní koncept, nicméně předznamenává příchod nových SUV a crossoverů od Peugeotu. Jeho šéf Maxim Picat se v Paříži nechal slyšet, že firma chystá minimálně dva nové modely. Jeden nahradí stávající typ 3008, druhý by pak měl být ještě větším SUV, které by mohlo být větší než někdejší typ 4008, vyráběný ve spolupráci s Mitsubishi. Tento větší model bude dozajista sedmimístný.

Sériová auta budou od konceptu quartz hodně vzdálená. Jako inspirace poslouží některé designové prvky a dočkáme se možná i nějakých technických novinek. Nic z toho ovšem nebude v tak extrémní formě jako u konceptu. Tak třeba netradiční proti sobě otevírané dveře, které se vyklápějí částečně vzhůru, jsou opravdu řešením jen pro koncept.

Fotogalerie

Stejně tak extrémní sedadla nebo ostře řezaný kokpit s volantem jak z počítačových her. V interiéru najdeme části vyrobené metodou takzvaného digitálního předení. Jde o textilie, které stroje tkají rovnou přesně na míru. Nic není potřeba střihat či sešívat, vzniká rovnou hotový produkt, který jde rovnou použít. Takto vyrobené textilní části mohou mít i větší tloušťku, takže jsou měkčí a není potřeba používat pěnovou výplň. Tipujeme, že tato technologie bude cestu do sériové výroby hledat ještě řadu let. Naopak přístrojový štít iCocpit, který je výše než tradiční (a mají ho už modely 208 a 308), je pro nové modely takřka jistotou.

Úspory hmotnosti v podobě kompozitních materiálů a laminátu se taktéž v sérii nedočkáme v takové míře, nicméně tlak na nižší hmotnost vozů je v současnosti velký, a tak některá řešení, která quartz používá, mohou naznačovat směr, kterým se Peugeot v budoucnu vydá.

Peugeot Quartz

Podobně extrémní jako design konceptu je i jeho pohonné  ústrojí. To se totiž skládá z přeplňovaného motoru 1.6 THP vyladěného na 270 koní a dvou elektromotorů. Každý z elektromotorů má na starosti pohon jedné nápravy a dává výkon 116 koní, celkem umí Quartz zapřáhnout všech 500 koní najednou. Zvládne ovšem také jízdu v čistě elektrickém režimu, dojezd v něm je až 50 kilometrů a baterie lze dobíjet doma ze zásuvky.

Podvozek konceptu má pneumatické odpružení a umí nastavovat světlou výšku v rozmezí 300 – 350 milimetrů. O automatickou regulaci se stará optický systém, který za pomoci kamer čte vozovku před autem a podle toho přizpůsobuje chování vozu.





Nejčtenější

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.