Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Terénní svalovec Peugeotu je hybrid s 500 koňmi, který čte cestu

  15:35aktualizováno  15:35
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Francouzské automobilky berou domácí autosalon v Paříži nesmírně vážně, letos se na něm chlubí velkým množstvím novinek i konceptů. Hybridní crossover Peugeot Quartz je spíš vůz z říše snů, zároveň však předznamenává příchod nových SUV se lvem ve znaku.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a Peugeot by byl tím pravým pro vás? Vyberte si ho ze široké nabídky na Automodul.cz.

Koncept Peugeot Quartz je jednou z mnoha v Paříži představených studií, rozhodně se ovšem mezi nimi neztratí. Mohutné SUV, nebo spíš crossover, má velmi výrazný dynamický a svalnatý vzhled s futuristickým nádechem. Vypadá mnohem větší, než ve skutečnosti je. Na délku totiž měří „jen“ 4,5 metru, ale ostře řezané rysy, minimální převisy, obří 23palcová kola a šířka 2 060 mm z něj dělají opticky mnohem mohutnější auto.

Peugeot Quartz

Quartz je sice jen dost extrémní koncept, nicméně předznamenává příchod nových SUV a crossoverů od Peugeotu. Jeho šéf Maxim Picat se v Paříži nechal slyšet, že firma chystá minimálně dva nové modely. Jeden nahradí stávající typ 3008, druhý by pak měl být ještě větším SUV, které by mohlo být větší než někdejší typ 4008, vyráběný ve spolupráci s Mitsubishi. Tento větší model bude dozajista sedmimístný.

Sériová auta budou od konceptu quartz hodně vzdálená. Jako inspirace poslouží některé designové prvky a dočkáme se možná i nějakých technických novinek. Nic z toho ovšem nebude v tak extrémní formě jako u konceptu. Tak třeba netradiční proti sobě otevírané dveře, které se vyklápějí částečně vzhůru, jsou opravdu řešením jen pro koncept.

Fotogalerie

Stejně tak extrémní sedadla nebo ostře řezaný kokpit s volantem jak z počítačových her. V interiéru najdeme části vyrobené metodou takzvaného digitálního předení. Jde o textilie, které stroje tkají rovnou přesně na míru. Nic není potřeba střihat či sešívat, vzniká rovnou hotový produkt, který jde rovnou použít. Takto vyrobené textilní části mohou mít i větší tloušťku, takže jsou měkčí a není potřeba používat pěnovou výplň. Tipujeme, že tato technologie bude cestu do sériové výroby hledat ještě řadu let. Naopak přístrojový štít iCocpit, který je výše než tradiční (a mají ho už modely 208 a 308), je pro nové modely takřka jistotou.

Úspory hmotnosti v podobě kompozitních materiálů a laminátu se taktéž v sérii nedočkáme v takové míře, nicméně tlak na nižší hmotnost vozů je v současnosti velký, a tak některá řešení, která quartz používá, mohou naznačovat směr, kterým se Peugeot v budoucnu vydá.

Peugeot Quartz

Podobně extrémní jako design konceptu je i jeho pohonné  ústrojí. To se totiž skládá z přeplňovaného motoru 1.6 THP vyladěného na 270 koní a dvou elektromotorů. Každý z elektromotorů má na starosti pohon jedné nápravy a dává výkon 116 koní, celkem umí Quartz zapřáhnout všech 500 koní najednou. Zvládne ovšem také jízdu v čistě elektrickém režimu, dojezd v něm je až 50 kilometrů a baterie lze dobíjet doma ze zásuvky.

Podvozek konceptu má pneumatické odpružení a umí nastavovat světlou výšku v rozmezí 300 – 350 milimetrů. O automatickou regulaci se stará optický systém, který za pomoci kamer čte vozovku před autem a podle toho přizpůsobuje chování vozu.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.