Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot v dlouhodobém testu ujel čtvrtinu

  15:59aktualizováno  15:59
Deset z požadovaných čtyřiceti tisíc kilometrů dokončila před několika dny posádka třináct let starého Peugeotu 405 SRD. Tuto ojetinu na sklonku loňského roku koupila redakce v pražském autobazaru AAA s cílem zjistit, zda i takto starý vůz s turbodieselovým motorem může být alternativou pro šetrnou skupinu motoristů.
Peugeot 405 v dlouhodobém testu MF DNES

Peugeot 405 v dlouhodobém testu MF DNES | foto: AAA Auto Praha

Hned po koupi byl automobil prakticky nepojízdný. Mimo jiné bylo zadřené ložisko klikového hřídele a oprava v plzeňském neznačkovém autoservisu specializovaném na opravy francouzských vozů přišla na 28 tisíc korun a teprve na počátku jara bylo možné s peugeotem jezdit na delších trasách. Dnes je to auto vcelku příjemné a spolehlivé. Nejdříve však bylo ještě nutno opravit převodovku, protože se porouchal synchron třetího a čtvrtého rychlostního stupně. Převodovku opravili opět ve stejném servisu jako motor, zároveň vůz absolvoval výměnu oleje a prohlídku po předepsaných sedmi a půl tisíci kilometrech.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot  můžete koupit na www.automodul.cz

Tato záležitost nakonec namísto deseti až dvanácti tisíc, což byla cena odhadovaná šéfem servisu Karlem Hartlem, přišla redakci téměř na patnáct tisíc, zato však auto bylo při odjezdu z brány servisu takřka bezvadné. Kromě převodovky zde totiž vyměnili i oba "slepé" přední reflektory, spravili žhavicí relé, centrální zamykání ve dveřích spolujezdce a další drobnosti. Z větších závad se nepodařilo odstranit pouze nefunkční otáčkoměr. Po zásahu techniků se sice ručička začala hýbat, ale i při stabilizované jízdě na pátý rychlostí stupeň po dálnici sebou ručička škube jako pominutá a poletuje v rozmezí hodnot nula až tři tisíce otáček.

Malými problémy, které znepříjemňují život řidiče, zůstávají drnčící plasty, při jednom deštivém dni při jízdě po dálnici se uvolnilo uchycení levého ramene stěrače, a to se pak vyklonilo až k bočnímu okénku na řidičově straně. Stačilo však stěrač vrátit zpět na přední sklo, šroub příslušným klíčem dotáhnout a mohlo se pokračovat v jízdě. Po krátké době, kdy fungovalo centrální zamykání po zasunutí klíče jak do zámku na řidičově straně, tak i na spolujezdcově, přestalo fungovat to na straně řidiče. Před návštěvou servisu v 7500 kilometrech byla přitom situace přesně opačná.

Těsně před dosažením hranice deseti tisíc kilometrů se peugeot projel po německých dálnicích při cestě do Mnichova. Ukázalo se, že i stovky kilometrů lze jet s touto ojetinou stabilní rychlostí mezi 140 až 150 kilometry za hodinu, při pokusu o další akceleraci někam k hodnotě maximálně 170 kilometrů za hodinu se však ručička ukazatele teploty chladicí kapaliny začala šplhat k hodnotám signalizujícím přehřívání motoru. Již tradičním kladem testovaného peugeotu je od počátku testu spotřeba. Ta ani nyní při mnichovské cestě příliš nepřevýšila hranici šesti litrů na sto kilometrů.


Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.