Hned po koupi byl automobil prakticky nepojízdný. Mimo jiné bylo zadřené ložisko klikového hřídele a oprava v plzeňském neznačkovém autoservisu specializovaném na opravy francouzských vozů přišla na 28 tisíc korun a teprve na počátku jara bylo možné s peugeotem jezdit na delších trasách. Dnes je to auto vcelku příjemné a spolehlivé. Nejdříve však bylo ještě nutno opravit převodovku, protože se porouchal synchron třetího a čtvrtého rychlostního stupně. Převodovku opravili opět ve stejném servisu jako motor, zároveň vůz absolvoval výměnu oleje a prohlídku po předepsaných sedmi a půl tisíci kilometrech.
Může se hoditNové i ojeté automobily Peugeot můžete koupit na www.automodul.cz |
Tato záležitost nakonec namísto deseti až dvanácti tisíc, což byla cena odhadovaná šéfem servisu Karlem Hartlem, přišla redakci téměř na patnáct tisíc, zato však auto bylo při odjezdu z brány servisu takřka bezvadné. Kromě převodovky zde totiž vyměnili i oba "slepé" přední reflektory, spravili žhavicí relé, centrální zamykání ve dveřích spolujezdce a další drobnosti. Z větších závad se nepodařilo odstranit pouze nefunkční otáčkoměr. Po zásahu techniků se sice ručička začala hýbat, ale i při stabilizované jízdě na pátý rychlostí stupeň po dálnici sebou ručička škube jako pominutá a poletuje v rozmezí hodnot nula až tři tisíce otáček.
Malými problémy, které znepříjemňují život řidiče, zůstávají drnčící plasty, při jednom deštivém dni při jízdě po dálnici se uvolnilo uchycení levého ramene stěrače, a to se pak vyklonilo až k bočnímu okénku na řidičově straně. Stačilo však stěrač vrátit zpět na přední sklo, šroub příslušným klíčem dotáhnout a mohlo se pokračovat v jízdě. Po krátké době, kdy fungovalo centrální zamykání po zasunutí klíče jak do zámku na řidičově straně, tak i na spolujezdcově, přestalo fungovat to na straně řidiče. Před návštěvou servisu v 7500 kilometrech byla přitom situace přesně opačná.
Těsně před dosažením hranice deseti tisíc kilometrů se peugeot projel po německých dálnicích při cestě do Mnichova. Ukázalo se, že i stovky kilometrů lze jet s touto ojetinou stabilní rychlostí mezi 140 až 150 kilometry za hodinu, při pokusu o další akceleraci někam k hodnotě maximálně 170 kilometrů za hodinu se však ručička ukazatele teploty chladicí kapaliny začala šplhat k hodnotám signalizujícím přehřívání motoru. Již tradičním kladem testovaného peugeotu je od počátku testu spotřeba. Ta ani nyní při mnichovské cestě příliš nepřevýšila hranici šesti litrů na sto kilometrů.