Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot v Ženevě představuje sportovní dvojčata

  8:44aktualizováno  8:44
Automobilka se lvíčkem ve znaku v Ženevě předstauje dvojici sportovních konceptů RC Spades a RC Diamonds. Obě verze koncipované jako kupé 2+2 jsou téměř shodné, liší se jen motory a barevným provedením. Zda se zájemci o vzhledově neotřelý vůz dočkají i sériových exemplářů není ale vůbec jisté. Za aktivitou Francouzů lze totiž spíše vysledovat pokusy o zatraktivnění značky.

Přesto jde o snahu více než povedenou. Obě varianty se designem přibližují spíše supersportům ze závodních okruhů, než například civilnějšímu kupé 406. Mělo by tomu tak být i jízdními výkony, slibuje tiskové oddělení francouzské automobilky. Jak benzínový agregát, tak i vyladěný turbodiesel umožňují zrychlení z nuly na 100 km/h za šest sekund a maximální rychlost okolo 230 kilometrů v hodině.

Výkonné motory by měly být i úsporné. Benzínový dvoulitr se 180-ti koňskými silami pod kapotou černého RC Spades si neřekne o více než 7,7 litru benzínu na 100 kilometrů. K ujetí stejné vzdálenosti potřebuje RC Diamonds s dieselem 2,2 HDi (175 k) jen 4,9 litru nafty. Konstruktéři použili v obou studiích šestistupňovou sekvenční převodovku, která prý umožňuje dokonalé sportovní vyžití. Rychlostní stupně lze měnit jak řadicí pákou na středovém panelu, tak i páčkami pod volantem.

Při vývoji konceptů RC využili inženýři Peugeotu i zkušeností ze závodů formule 1. Jde například o díly z uhlíkových vláken či konstrukční prvky na podvozku. Oba vozy jsou také vybaveny brzdami z keramických materiálů a osmnáctipalcovými ráfky, v nichž hlavní složku tvoří magnésium. Automobily jsou obuty do pneumatik Michelin 245/45 R18.

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.