Přesto jde o snahu více než povedenou. Obě varianty se designem přibližují spíše supersportům ze závodních okruhů, než například civilnějšímu kupé 406. Mělo by tomu tak být i jízdními výkony, slibuje tiskové oddělení francouzské automobilky. Jak benzínový agregát, tak i vyladěný turbodiesel umožňují zrychlení z nuly na 100 km/h za šest sekund a maximální rychlost okolo 230 kilometrů v hodině.
Výkonné motory by měly být i úsporné. Benzínový dvoulitr se 180-ti koňskými silami pod kapotou černého RC Spades si neřekne o více než 7,7 litru benzínu na 100 kilometrů. K ujetí stejné vzdálenosti potřebuje RC Diamonds s dieselem 2,2 HDi (175 k) jen 4,9 litru nafty. Konstruktéři použili v obou studiích šestistupňovou sekvenční převodovku, která prý umožňuje dokonalé sportovní vyžití. Rychlostní stupně lze měnit jak řadicí pákou na středovém panelu, tak i páčkami pod volantem.
Při vývoji konceptů RC využili inženýři Peugeotu i zkušeností ze závodů formule 1. Jde například o díly z uhlíkových vláken či konstrukční prvky na podvozku. Oba vozy jsou také vybaveny brzdami z keramických materiálů a osmnáctipalcovými ráfky, v nichž hlavní složku tvoří magnésium. Automobily jsou obuty do pneumatik Michelin 245/45 R18.