Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Phaeton: limuzína D1 od Volkswagenu už má jméno

  16:04aktualizováno  16:04
BERLÍN - Nová luxusní limuzína nejvyšší třídy z dílny Volkswagenu, pracovně označovaná jako D1, se bude jmenovat Phaeton. Oznámil to šéf koncernu Ferdinand Piëch při slavnostním otevírání montážního podniku v Drážďanech, kde se vůz bude vyrábět. Ojedinělý prosklený závod umožní zákazníkovi sledovat sestavení svého luxusního vozidla na vlastní oči.

Doslova průhledné továrně, kde se už montuje zkušební série vozu, se říká "skleněná manufaktura", ale zvědavcům dosud průhled zakrývaly žaluzie. Veřejnosti se vůz představí až v únoru příštího roku na autosalónu v Ženevě se zahájením prodeje. Závod obepíná 4300 skleněných tabulí a kromě montážní budovy zahrnuje také podzemní zkušební trať, restauraci, simulátor a multimediální expozici.

D1: Volkswagen míří mezi luxusní vozy

Malou továrnu na luxusní vozy, s nimiž by VW vstoupil i do nejvyšší třídy, si Piëch vzal do hlavy před třemi roky. Nechal ji přitom postavit v centru na osmihektarovém pozemku v části největšího městského parku a prosadil se tak i přes protesty ekologů a památkářů. Prosklenou montážní manufakturou za 400 miliónů marek dospívá VW k novým měřítkům. Někomu závod připomíná kliniku a jinému výzkumnou laboratoř. Za 100.000 až 200.000 marek, kolik má Phaeton stát, se už dají koupit obdobné vozy u BMW nebo Mercedesu, ale VW v Drážďanech nabídne něco, co konkurence nemá: Kupec bude přihlížet, jak jeho luxusní "plechový sen" vzniká.

Nákup se stane zážitkem a až bude auto hotové, zákazník si přímo v závodě převezme klíčky. S montéry probere třeba i poslední přání týkající se vybavení, jako je barva nebo vzorek potahů. VW prý už eviduje několik set vážných zájemců.    

Co znamená Phaeton?

Název vychází ze starořecké mytologie - Phaeton byl synem boha slunce Helia a řídil jeho zářící nebeský vůz. Začátkem minulého století se termínem "phaeton" označoval populární typ automobilové karoserie.

Konečná montáž se děje za pomoci značně předpřipravených dílů, které budou do závodu přes město dovážet od března dvě speciální nákladní tramvaje. Také karoserie se už dodávají nalakované. V montáži bude pracovat 800 lidí a před očima zákazníků může denně vznikat až 150 vozů.

Volba mocných mužů z VW padla na Drážďany, protože chtěli nabídnout zákazníkům i exkluzivní turistickou atrakci spojenou s obrazem "labské Florencie", jak se saské metropoli přezdívá. VW také slibuje, že nový závod přiláká do města ročně kolem 200.000 turistů. I když německý automobilový průmysl nemá zvlášť po teroristických útocích v USA na růžích ustláno, přesto se snaží na východě Německa investovat. Poté, co Opel vybudoval výrobní závod v Eisenachu a VW v Moselu u Zwickau, chystá se Porsche a BMW stavět novou továrnu v Lipsku.

"Je to nový den pro Drážďany a signál pro východní Německo a tradiční automobilovou zemi Sasko," prohlásil na dnešní slavnosti kancléř Gerhard Schröder, jehož vláda čelí kritice, že stále dělá málo pro pozvednutí nových spolkových zemí.  Na východě Německa automobilky investovaly od zániku NDR přes deset miliard marek. V regionu s průměrnou 17procentní mírou nezaměstnanosti, kde se před 12 lety prakticky přes noc zhroutil starý průmysl, vytvořily kolem 10.000 pracovních míst. 

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.