Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Picanto - kabelka do města

  16:16aktualizováno  16:16
hodnocení iDNES 3,5/5 Je to malé, je to kulaté, je to ještě menší než "nákupní taška"... je to spíše dámská kabelka a u korejské automobilky Kia jí říkají Picanto. Kabelka, která snese trochu roztomilého nepořádku uvnitř i při ovládání. Moc v picantu neodvezete, ale ve čtyřech v něm najdete nečekané pohodlí. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA

Kia Picanto je ukázkovým městským vozidlem, které sdílí garáž s dalším autem.

Není ale smutné, že ve vozovém parku svého majitele hraje druhé, třetí... housle.

Po městě se pohybuje s hbitostí lasičky a vysmívá se obrům, protože nemohou zaparkovat.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Kia můžete koupit na www.automodul.cz

Nabízí hodně místa pro všechny čtyři cestující. Ti vzadu ocení, že se na sedadla díky druhému páru dveří nemusí soukat přes přední sedačky.

Řízení městské kabelky je jednoduché, přívětivé a nenáročné. Přesně takové, jaké má u auta do města být.

 hodnocení 

PLUSY
- prostor pro cestující

- množství odkládacích prostor
- nízká spotřeba
- snadné ovládání

MINUSY
-absence otáčkoměru
-centrální zamykání
-objem kufru

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Ve městě z vás picanto nevyklepe duši, na dálnici není záludné. Nechá si od řidiče ledacos líbit a díky posilovači (pro dámské auto do města nezbytnost) se ovládá doslova jedním prstem.

Do autosalonů korejské automobilky zabloudili především nenáročnější řidiči, když hledali levné auto pro přesunování z bodu A do bodu B. Poslední modely Kie však lákají nečekaně pohlednými tvary a zvyšující se kvalitou.

"Asijský" design kii už také nikdo vyčítat nemůže, vždyť také korejci šijí u Italů.

Jednoduché a výrazné tvary, kterými vyčnívá nad ostatní, na to jsme u produkce z Asie nebyli zvyklí. Picanto je autem, které uhrane především řidičky.

Kabelka od Kie dostala výraznou a jednoznačnou tvář, díky které je jasně identifikovatelná. Nesází na neutrální líbivost, spíše hraje na emoce. A hraje veselými barvami, jak městská móda velí.

Městský mrňous ale není tak malý, jak by se na první pohled mohlo zdát. Lednici sice neodveze, čtyři cestující v něm ale najdou místa habaděj. Picanto s litrovým motorem je homologováno pouze pro čtyři, kdo chce cestovat v pěti, musí sáhnout po verzi s motorem o "decku" objemnějším.

Prostor pro cestující je nejparádnější disciplínou picanta. Pohodlí cestujících vpředu se rozumí jaksi samosebou. Na dostatek místa pro nohy, hlavy, ramena... cestujících vzadu ale tak zvyklí nebýváme. Za vše může úctyhodných 2370 milimetrů rozvoru. Porovnáme-li jej s délkou auta 3495 mm, je jasné, co za "královskou" nabídkou prostoru stojí: koncepce lidově nazývaná "v každém rohu kolo".

INTERIER A KUFR

U moderních aut jsme zvyklí, že jen těžko odhadujeme rychlost, kterou právě jedeme. Nehraný údiv před policistou, významně hledícím na displej radaru, pak je na denním pořádku. V Picantu nic podobného nehrozí. Zaprvé: než se na nezákonnou dálniční rychlost rozjede, chvíli to trvá a všimneme si toho. A za druhé: rychlosti v něm opravdu "cítíte".

V kabelce pro každodenní nošení se válí kdeco a je lepší když je "omyvatelnější", nadvláda plastů v interiéru je tak pochopitelná. S nastavováním volantu a sedadla moc času neztratíte, moc toho totiž seřídit nejde. Normálně vzrostlý řidič s "lidskou" stavbou těla si ale rychle zvykne a trpět v sedačkách nebude. Do 150 kilometrů vzdáleného zaměstnání pak stejně pojede raději dospělejším autem.
 
Do kabelky se toho musí vejít co nejvíc, doslova přetékají samými "potřebnými a veledůležitými" věcmi. Pro větší přehlednost bývají rozděleny do kapes, přihrádek a kapsiček. Stejně je na tom picanto, hlavně řidič a spolujezdec si jich užijí dosytosti. Interiér jich nabízí opravdu hodně a dost se do nich vejde. Sice povětšinou nejsou zavírací, při rychlostech a zrychleních, o kterých se u autíčka bavíme, jsou v nich věci přesto v bezpečí - nevylétávají, nevypadávají.

Bohužel pro picanto, je i prostor pro zavazadla formátu o něco většího odkládacího prostoru. Rodina v něm víkendový nákup neodveze, pro každodenní používání ale více prostoru většinou nepotřebujete.

Do 157 litrového kufříčku toho opravdu moc nenaskládáte. Se sklopenými zadními sedadly a vzniklým prostorem pro 882 litrů zavazadel se toho ale už dá podniknout ve dvou o poznání více... třeba výlet. Ještě dodejme, že zadní sedadla jsou dělená v poměru 2:3 a jejich opěradla je možné polohovat v rozsahu deseti centimetrů.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Jízdní vlastnosti mile překvapily, terénní etapu po pražských komunikacích zvládla kabelka z Koreje na výbornou. Díry, koleje a výmoly taktně přechází (vlastně přejíždí), do zatáček si i přes mini-rozměry moc "neukračuje" a otočí se "na pětníku", přesněji na 9,2 metrech.

Za normálních rychlostí se vypořádá se všemi jízdními disciplínami výborně. Je ovšem nutné počítat s charakterem vozu: krátké auto = horší držení stopy za vyšších rychlostí a vyšší stavba = větší náklony v zatáčkách.

Jediné, co picanto ze srdce nerado, jsou zvlněné dlažební kostky. Na nich se, díky měkčímu nastavení podvozku, autíčko rozhoupe kolem příčné osy (rovnoběžná s nápravami).

Ovládání je příjemné, lehké a snese i ráznější zacházení. Na první usazení sice zarazí čtvrt dráhy "mrtvého chodu" spojky (jediný minusový bod za zpracování), její příjemné nastavení ale napoví, že snese i méně citlivé ovládání nožkou obutou třeba do lodičky (v praxi netestováno a nemá se to).

Po nastartování si řidič zpočátku vůbec není jistý, že se pod kapotou něco událo. Litrové srdíčko je až neuvěřitelně klidné a tiché. Motor se ale rád vytáčí. Ani ve vysokých otáčkách, které ovšem díky absenci otáčkoměru (v nabídce až s nejvyšším motorem v nejvyšší výbavě) můžeme jen odhadovat, ale není výrazně neukázněnější.

Motor umí 852 kilogramů lehké autíčko rozdovádět s lehkostí. Ze křižovatky vystřelí a hbitě peláší vstříc další červené. Veškerá hbitost a čipernost se však odehrává do padesátikilometrové rychlosti, poté už jsou zrychlení a dynamika víceméně symbolické.

Každé "větší akce" na dálnicích a okreskách si proto předem dvakrát rozmyslíme. Když se ale kabelka splaší, umí uhánět i stopětašedesátkou (tachometrovou), tabulková "maximálka" je 152 kilometrů v hodině.

Z litrového motoru u Kie vydolovali 45 kW (61 koní) výkonu, maximální kroutící moment je 87 Newtonmetrů (při 4 500 otáčkách). Pětistupňová převodovka je nečekaně přesná. Převody jsou poskládany tak, že si s pružným motorem pěkně rozumí. Auto snese i řazení matematicky méně zdatných řidičů: 1-2-4.

Do nádrže se vejde 35 litrů benzinu, při umírněném zacházení motor odčerpá každých 100 kilometrů něco kolem pěti litrů paliva. Motor je ale hodně citlivý na zacházení, když ho budete "točit", řekne si klidně o devět litrů.

CENA

Proč se při rozhodování o koupi nové kabelky do města podívat i ke Kii? Protože picanto má pět dveří. Protože nabízí nekonfekční vzhled. A třeba i proto, že o Kie lapkové téměř nezavadí.

Ve dvousettisícovém regálu je ale kabelek na výběr více, některé jsou i o hodně větší. Se základní cenou 214 980 korun a stejně "bohatou" výbavou jako konkurence, už malá Kia ale nepatří k těm nejlevnějším. Zato se s 999 "kubíky" objemu se vejdete do nejnižší sazby povinného ručení a dostanete navrch tříletou záruku.

Výbava LX+ stojí  oproti základní LX  o 13 tisíc více. Nejdůležitější položkou, díky které lze "plusko" doporučit, je posilovač řízení. ABS díky ostrým brzdám (velmi příjemné překvapení) netřeba. Oproti nejchudší výbavě najdeme na autě navíc čtrnáctipalcová kola, opěrky hlavy na zadních sedadlech a kůži na volantu a řadicí páce (otáčkoměr by byl ale milejší). Centrální zamykání ovládané pouze od zámku řidiče je milé, pro zlost je ale jeho ovládání zevnitř auta. Zamykáte se zamáčknutím kolíčku na dveřích, ven se nedostane jinak, než že jej zase vytáhnete. Jinde obvyklé zatažení za kliku na "centrál" picanta neplatí. Z bezpečnostní výzbroje najdeme v autě jen airbag řidiče.

O elektricky ovládaných oknech nebo klimatizaci si necháme jen zdát. Nebo v ceníku zabloudíme o sloupec dál k výbave EX.

Kia Picanto LX+

Fiat Panda Active
Hyundai Atos Prime 1,1i Active
objem motoru (cm3) 999 1108 1086
výkon (kW/k) 45/61 40/54 43/59
max.toč.
moment (Nm)
87 88 89
počet válců/ventilů 4/12 4/8 4/12
typ motoru zážehový zážehový zážehový
max. rychlost (km/h) 152 150 146
zrychlení 0-100 km/h (s) 16,3 15 15,8
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 5,9/
4,4/
4,8
7,2/
4,8/
5,7

7,4/
5,0/
5,9

objem kufru neskl./skl. sedačky(l) 157/882 206/860 220/889
rozměry d/š/v (mm) 3495/
1595/
1480
3538/
1589/
1540
3565/
1525/
1570
rozvor (mm) 2370 2299 2380
pneumatiky 165/60 R14 155/80 R13 155/70 R13
objem palivové nádrže (l) 35 35 35
airbag řidiče/spolujezdce ano/ne ano/8 000 ano/ano
posilovač řízení ano 11 000 ano
ABS ne 8 000

17 900

záruka (roky) 3 2 3
cena v Kč 227 980 199 900 224 900

MOTOR A SPOTŘEBA

VNĚJŠÍ VZHLED

Kia Picanto je ukázkovým městským vozidlem, které sdílí garáž s dalším autem. Není ale smutné, že ve vozovém parku svého majitele hraje druhé, třetí... housle.

Po městě se pohybuje s hbytostí lasičky a vysmívá se obrům, protože nemohou zaparkovat.

Nabízí hodně místa pro všechny čtyři cestující, ti vzadu ocení, že se na sedadla díky druhému páru dveří nemusí soukat přes přední sedačky.

S nastavováním volantu a sedadla moc času neztratíte, moc toho totiž seřídit nejde. Normálně vzrostlý řidič s "lidskou" stavbou těla si ale rychle zvykne a trpět v sedačkách nebude.

Prostor pro cestující je nejparádnější disciplínou picanta. Pohodlí cestujících vpředu se rozumí jaksi samosebou, na dostatek místa pro nohy, hlavy, ramena... cestujících vzadu ale tak zvyklí nebýváme.

Interiér je plný nejrůznějších kapes a přihrádek.

Picanto si nechá od řidiče ledacos líbit a díky posilovači (pro dámské auto do města nezbytnost) se ovládá doslova jedním prstem.

Řízení městské kabelky je jednoduché, přívetivé a nenáročné... přesně takové, jaké má u auta do města být.

Po nastartování si řidič zpočátku vůbec není jistý, že se pod kapotou něco událo. Litrové srdíčko je až neuvěřitelně klidné a tiché. Motor se ale rád vytáčí.

Do 157 litrového kufříčku toho opravdu moc nenaskládáte, alespoň je dobře přístupný.

Jízdní vlastnosti mile překvapily, terénní etapu po pražských komunikacích zvládla kabelka z Koreje na výbornou.

Se sklopenými zadními sedadly a vzniklým prostorem pro 882 litrů zavazadel se toho ale už dá odvézt docela dost.

Plato za hlavami cestujících vzadu sice vybízí k odložení věcí. V zájmu bezpečnosti tam ale raději nic objemného a těžkého dávat nebudeme.

Kolem volantu je pro všechny zbytečnosti místa dostatek.

Z litrového motoru u Kie vydolovali 45 kW (61 koní) výkonu, maximální kroutící moment je 87 Newtonmetrů (při 4 500 otáčkách).

S 999 "kubíky" objemu se vejdete do nejnižší sazby povinného ručení a dostanete navrch tříletou záruku.

Do nádrže se vejde 35 litrů benzinu, při umírněném zacházení motor odčerpá každých 100 kilometrů něco kolem pěti litrů paliva. Motor je ale hodně citlivý na zacházení, když ho budete "točit", řekne si klidně o devět litrů.





Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.