Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Picasso: velký prostor se slabším dieselem

  13:38aktualizováno  13:38
Zájem oprostorné vozy na podvozku běžného osobního auta roste a Citroën Xsara Picasso je v tomhle ohledu příkladem vyslyšených přání trhu. Týdenním testem MF DNES prošel model Exclusive s motorem 2.0HDi. Dojem? Velmi praktický a příjemný, hodně prostoru, skvělý výhled. Jen motor byl poněkud, jak se lidově říká, zavadlý.

Z osmi stovek testových kilometrů se stalo příjemné pohodlné cestování. Zvenku poutá picasso líbivě jednolitým splývavým designem, uvnitř mírou prosvětlení. Posez řidiče je oproti běžnému osobnímu vozu o poznání vyšší a vzpřímenější. Přesto zůstává volant před řidičem, nikoliv jako u některých dodávkových vozů, kdy má šofér volant prakticky na klíně. Přístrojovou desku ve formě jednolitého elektronického zobrazení umístil konstruktér do středu přímo pod čelní sklo. Pro české oko bude citroën vždy trochu zvláštností s rychloměrem, který zobrazuje údaj v číslicích. Otáčkoměr úplně chybí. Zato dost výrazná je signalizace stavu paliva a teploty.

Za zmínku stojí řadicí páka integrovaná do středové konzole. Při prvním nasednutí budí dojem, že to není ergonomicky právě šťastné, ale okamžitě po sklopení loketní opěrky u řidičova sedadla tento dojem mizí. Žena-řidič, pro kterou byla opěrka trochu výš, než bylo příjemné, se k páce podvědomě mírně natahovala. Vše je odpuštěno při pohledu do zavazadlového prostoru. Velký a v testovaném autě dokonce se skládacím boxem na nákup nebo hračky. Jízdní vlastnosti má Xsara Picasso více než uspokojivé.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Citroën Xsara Picasso     můžete koupit na www.automodul.cz

Starost o stabilitu v zatáčkách kvůli vyšší- mu těžišti a subjektivnímu dojmu z vyšších sedadel rychle mizí. Bez problému sledoval vůz v zatáčkách určenou stopu. Odpružení se v továrně podařilo nastavit výborně do mírného kolébání pro posádku i pocit kontaktu s vozovkou pro řidiče. Menší rozpaky vznikly nad motorem testovaného vozu. Dvoulitrový diesel s přímým vstřikováním by měl projevit větší emoci. Zátah při akceleraci byl pořád tentýž. Bylo zbytečné šlapat plný plyn.

Pravda však je, že redakce obdržela vůz při nulovém stavu najetých kilometrů a zkušební řidiči prostě neměli to srdce dávat zcela novému motoru příliš zabrat. S najetím prvních deseti tisíc agregát "dozraje" stejně tak jako spotřeba. Ta se po osmi stech kilometrech ustálila na 6,7 litru. Testované picasso mělo slušnou výbavu. Třeba jen působivé panoramatické okno s odsunovatelnou polovinou skla je položka 33 tisíc. Už i v tom nejzákladnějším provedení jde o vůz prostorný, nadmíru praktický i bezpečný.

Hodnocení MF DNES

MOTOR A PŘEVODOVKA

Pružnost motoru 7
Převodovka 8
Spotřeba v testu 8


KAROSERIE A INTERIER
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 10
Využití kufru 9
Výhled z vozu 10

PODVOZEK
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.