Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Škody je mezi adepty na generálního ředitele koncernu VW

  15:30aktualizováno  15:30
Sedmaosmdesátiletý předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch neusiluje o odvolání generálního ředitele Martina Winterkorna, který byl donedávna jeho chráněncem. Pravnuk Ferdinanda Porsche to řekl v rozhovoru s listem Bild. Ale věří tomu jen málokdo.

Vpravo Martin Winterkorn, vlevo Ferdinand Piëch | foto: Profimedia.cz

Piëch tak reagoval na předchozí zprávy médií, podle kterých chce dosáhnout Winterkornova sesazení ještě před výroční valnou hromadou akcionářů, plánovanou na 5. května.

Za vhodnou náhradu za Winterkorna Piëch podle těchto zpráv považuje šéfa divize Porsche Matthiase Müllera či šéfa divize Škoda Auto Winfrieda Vahlanda. Šéf české značky má za sebou úspěšnou kariéru v Jižní Americe a Asii, kde pracoval na vysokých manažerských postech pro Volkswagen, šéfem představenstva Škody je od roku 2010.

Konflikt ve vedení koncernu Volkswagen se dostal do centra pozornosti poté, co Piëch v nedávném rozhovoru pro časopis Der Spiegel signalizoval ztrátu důvěry ve Winterkorna. Řídící výbor dozorčí rady ovšem minulý pátek Winterkornovi vyjádřil podporu a slíbil, že mu navrhne prodloužit kontrakt.

Rozhlasová a televizní stanice NDR nicméně uvedla, že Piëch se necítí pátečním prohlášením řídícího výboru dozorčí rady vázán a snaží se ve svém rodinném klanu ovládajícím většinový podíl ve Volkswagenu získat dostatečnou podporu pro Winterkornovo odvolání.

„Vyjádřili jsme se minulý týden. A dohodli na spolupráci. Nesnažím se o odvolání Martina Winterkorna,“ řekl Piëch tento týden podle listu Bild. Winterkorn je šéfem Volkswagenu od ledna 2007, současný kontrakt mu vyprší na konci příštího roku.

Podporu současnému řediteli podle Bildu opět vyjádřil vlivný šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. „Pro nás zůstává platné rozhodnutí z minulého týdne,“ řekl. Také spolková země Dolní Sasko, která ve Volkswagenu vlastní pětinový podíl, uvedla, že bude nadále postupovat na základě pátečního prohlášení řídícího výboru dozorčí rady.

Ale Piëch už v minulosti dokázal v dozorčí radě prosadit svou, když se chtěl zbavit nějakého manažera, a to i přes odpor zbytku vedení firmy (více čtěte zde). I přes neutrální prohlášení si Winterkorn stoprocentně jistý svou pozicí být nemůže.

Osmasedmdesátiletý Piëch je vnukem zakladatele značek Porsche a Volkswagen Ferdinanda Porscheho a v současnosti je patriarchou rodinného klanu ovládajícího 50,7 procenta hlasovacích práv ve Volkswagenu. Ve vedení podniku strávil téměř 22 let, z toho osm let jako generální ředitel.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu aut, a poprvé tak překonala desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu však zůstal japonský konkurent Toyota Motor, jemuž odbyt loni vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.