Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Škody je mezi adepty na generálního ředitele koncernu VW

  15:30aktualizováno  15:30
Sedmaosmdesátiletý předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch neusiluje o odvolání generálního ředitele Martina Winterkorna, který byl donedávna jeho chráněncem. Pravnuk Ferdinanda Porsche to řekl v rozhovoru s listem Bild. Ale věří tomu jen málokdo.

Vpravo Martin Winterkorn, vlevo Ferdinand Piëch | foto: Profimedia.cz

Piëch tak reagoval na předchozí zprávy médií, podle kterých chce dosáhnout Winterkornova sesazení ještě před výroční valnou hromadou akcionářů, plánovanou na 5. května.

Za vhodnou náhradu za Winterkorna Piëch podle těchto zpráv považuje šéfa divize Porsche Matthiase Müllera či šéfa divize Škoda Auto Winfrieda Vahlanda. Šéf české značky má za sebou úspěšnou kariéru v Jižní Americe a Asii, kde pracoval na vysokých manažerských postech pro Volkswagen, šéfem představenstva Škody je od roku 2010.

Konflikt ve vedení koncernu Volkswagen se dostal do centra pozornosti poté, co Piëch v nedávném rozhovoru pro časopis Der Spiegel signalizoval ztrátu důvěry ve Winterkorna. Řídící výbor dozorčí rady ovšem minulý pátek Winterkornovi vyjádřil podporu a slíbil, že mu navrhne prodloužit kontrakt.

Rozhlasová a televizní stanice NDR nicméně uvedla, že Piëch se necítí pátečním prohlášením řídícího výboru dozorčí rady vázán a snaží se ve svém rodinném klanu ovládajícím většinový podíl ve Volkswagenu získat dostatečnou podporu pro Winterkornovo odvolání.

„Vyjádřili jsme se minulý týden. A dohodli na spolupráci. Nesnažím se o odvolání Martina Winterkorna,“ řekl Piëch tento týden podle listu Bild. Winterkorn je šéfem Volkswagenu od ledna 2007, současný kontrakt mu vyprší na konci příštího roku.

Podporu současnému řediteli podle Bildu opět vyjádřil vlivný šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. „Pro nás zůstává platné rozhodnutí z minulého týdne,“ řekl. Také spolková země Dolní Sasko, která ve Volkswagenu vlastní pětinový podíl, uvedla, že bude nadále postupovat na základě pátečního prohlášení řídícího výboru dozorčí rady.

Ale Piëch už v minulosti dokázal v dozorčí radě prosadit svou, když se chtěl zbavit nějakého manažera, a to i přes odpor zbytku vedení firmy (více čtěte zde). I přes neutrální prohlášení si Winterkorn stoprocentně jistý svou pozicí být nemůže.

Osmasedmdesátiletý Piëch je vnukem zakladatele značek Porsche a Volkswagen Ferdinanda Porscheho a v současnosti je patriarchou rodinného klanu ovládajícího 50,7 procenta hlasovacích práv ve Volkswagenu. Ve vedení podniku strávil téměř 22 let, z toho osm let jako generální ředitel.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu aut, a poprvé tak překonala desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu však zůstal japonský konkurent Toyota Motor, jemuž odbyt loni vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.