Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Škody je mezi adepty na generálního ředitele koncernu VW

  15:30aktualizováno  15:30
Sedmaosmdesátiletý předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch neusiluje o odvolání generálního ředitele Martina Winterkorna, který byl donedávna jeho chráněncem. Pravnuk Ferdinanda Porsche to řekl v rozhovoru s listem Bild. Ale věří tomu jen málokdo.

Vpravo Martin Winterkorn, vlevo Ferdinand Piëch | foto: Profimedia.cz

Piëch tak reagoval na předchozí zprávy médií, podle kterých chce dosáhnout Winterkornova sesazení ještě před výroční valnou hromadou akcionářů, plánovanou na 5. května.

Za vhodnou náhradu za Winterkorna Piëch podle těchto zpráv považuje šéfa divize Porsche Matthiase Müllera či šéfa divize Škoda Auto Winfrieda Vahlanda. Šéf české značky má za sebou úspěšnou kariéru v Jižní Americe a Asii, kde pracoval na vysokých manažerských postech pro Volkswagen, šéfem představenstva Škody je od roku 2010.

Konflikt ve vedení koncernu Volkswagen se dostal do centra pozornosti poté, co Piëch v nedávném rozhovoru pro časopis Der Spiegel signalizoval ztrátu důvěry ve Winterkorna. Řídící výbor dozorčí rady ovšem minulý pátek Winterkornovi vyjádřil podporu a slíbil, že mu navrhne prodloužit kontrakt.

Rozhlasová a televizní stanice NDR nicméně uvedla, že Piëch se necítí pátečním prohlášením řídícího výboru dozorčí rady vázán a snaží se ve svém rodinném klanu ovládajícím většinový podíl ve Volkswagenu získat dostatečnou podporu pro Winterkornovo odvolání.

„Vyjádřili jsme se minulý týden. A dohodli na spolupráci. Nesnažím se o odvolání Martina Winterkorna,“ řekl Piëch tento týden podle listu Bild. Winterkorn je šéfem Volkswagenu od ledna 2007, současný kontrakt mu vyprší na konci příštího roku.

Podporu současnému řediteli podle Bildu opět vyjádřil vlivný šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. „Pro nás zůstává platné rozhodnutí z minulého týdne,“ řekl. Také spolková země Dolní Sasko, která ve Volkswagenu vlastní pětinový podíl, uvedla, že bude nadále postupovat na základě pátečního prohlášení řídícího výboru dozorčí rady.

Ale Piëch už v minulosti dokázal v dozorčí radě prosadit svou, když se chtěl zbavit nějakého manažera, a to i přes odpor zbytku vedení firmy (více čtěte zde). I přes neutrální prohlášení si Winterkorn stoprocentně jistý svou pozicí být nemůže.

Osmasedmdesátiletý Piëch je vnukem zakladatele značek Porsche a Volkswagen Ferdinanda Porscheho a v současnosti je patriarchou rodinného klanu ovládajícího 50,7 procenta hlasovacích práv ve Volkswagenu. Ve vedení podniku strávil téměř 22 let, z toho osm let jako generální ředitel.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu aut, a poprvé tak překonala desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu však zůstal japonský konkurent Toyota Motor, jemuž odbyt loni vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.

Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Autonomní koncept Volkswagen Sedric
Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že...  celý článek

ArcFox 7
Téměř polovina modelů elektrických aut by se mohla vyrábět v Číně

Čínské automobilky by do roku 2020 mohly vyrábět 49 z celkem 103 nových modelů elektrických aut, která budou do té doby na trhu. Vyplývá to z odhadu americké...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.