Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Luxus na osmou. Pininfarina navrhl pro BMW kupé snů

  11:00aktualizováno  11:00
BMW řady 8 je jedním z nejvýraznějších aut devadesátých let. Nádherné velké kupé mnichovské automobilce od té doby v nabídce chybí. Světoznámá turínská karosárna Pininfarina má nápad, jak to napravit.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé | foto: BMW

Concorso d’Eleganza di Villa d’Este je tradiční přehlídka automobilové krásy u jezera Como na severu Itálie kousek od Milána. Na prestižní přehlídku se sjíždějí parádní veteráni, hvězdami defilé bývají jedinečné koncepty.

Fotogalerie

Akce už několik let probíhá pod patronátem BMW. To se letos vytasilo s nádherným mohutným kupé, které vytvořilo světoznámé italské designstudio Pininfarina.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé vzniklo v jediném exempláři. Nahlas se spekuluje o tom, že by Gran Lusso (italsky velký luxus) mělo být náznakem toho, že v Mnichově uvažují o návratu velkého kupé typu gran turismo, což by znamenalo návrat řady 8.

Pod dlouhatánskou kapotu si stavitelé vysnili dvanáctiválec. Blíže jej nespecifikují, ale bude to podle všeho přeplňovaný 544koňový šestilitr známý z BMW 760i. Designéři Pininfariny obrovité kupé hlásící se právě k nejvyšší řadě 7 mnichovské automobilky postavili na jednadvacetipalcová kola.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé

Čistý design s typickými prvky BMW, jako jsou ledvinky masky chladiče nebo zalomení spodní hrany bočního okna, ozvláštnili designéři z Cambiana, kde Pininfarina sídlí, v interiéru netradičními materiály.

Exkluzivní kožené čalounění oživuje vlna, chrom a hlavně velmi vzácné dřevo mohutného dlouhověkého novozélandského stromu kauri (Agathis australis neboli damaroň jižní).





Nejčtenější

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.