Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slavná karosárna Pininfarina je na prodej, zájem mají Indové

  6:54aktualizováno  6:54
Indická automobilka Mahindra & Mahindra jedná o koupi italské designérské firmy Pininfarina, designéra vozů Ferrari a dalších značek. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na informované zdroje.

Podle zdroje jednání trvají již několik týdnů a Mahindra je již blízko dohody o převzetí italské firmy. Tržní hodnota Pininfariny je nyní 121 milionů eur (3,3 miliardy Kč).

Firma Pininfarina spolupracuje s Mahindrou na vývoji sportovně-užitkového vozu a pracovala také na konceptu elektrického sportovního auta Halo, které představila Mahindra na loňském autosalonu v Dillí.

Nejlepší byla devadesátá léta

Rozhovor s designérem Pininfariny, který maloval nejslavnější ferrari

Maurizio Corbi exkluzivně pro iDNES.cz - rozhovor čtěte zde

Mluvčí italské firmy na dotaz uvedl, že Mahindra je jejich klientem a obě společnosti mají velmi dobré vztahy. Odmítl komentovat jednání o převzetí. Zástupce firmy Mahindra, která mimo jiné vlastní většinový podíl v korejské automobilce SsangYong, uvedl, že firma spekulace nekomentuje.

Fotogalerie

Společnost Pinifarina byla založena v roce 1930. Firmu nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac.

Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let minulého století. Firma se však věnuje designu i v jiných oblastech, než automobilovém průmyslu. Navrhla třeba bytové domy, prodejní automaty nebo zubní kartáčky. V Česku je známá také tím, že navrhla design třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila. Rozhovor s šéfdesignérem studia Pininfarina čtěte zde

Pininfarina loni na podzim z neznámých důvodů prodala ze svého muzea nejznámější koncept Pininfarina Modulo. Podle informací iDNES.cz za tím ekonomické problémy nebyly. Náhlý prodej americkému sběrateli dodnes nikdo oficiálně nekomentoval - více čtěte zde

Pininfarina Modulo

Pininfarina Modulo

Pininfarina v posledních 11 letech vykázala zisk pouze jednou. Firma musela restrukturalizovat svůj dluh a v roce 2011 ukončila sériovou výrobu karoserií a aut pro jiné automobilky.

Nejnovějším dílem studia je Ferrari Sergio, které vzniklo v omezené sérii šesti kusů - více čtěte tady

Sochař aut

Jedním z designérů ferrari byl u Pininfariny Slovák Branislav Maukš, který loni ze studia odešel do české firmy Aufeer Design. Rozhovor s designérem čtěte v magazínu City Life, který vychází v pátek 27. 3. jako příloha MF DNES v Praze. Nové číslo potěší mimo jiné milovníky aut.

Autoři: ,




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.