Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slavná karosárna Pininfarina je na prodej, zájem mají Indové

  6:54aktualizováno  6:54
Indická automobilka Mahindra & Mahindra jedná o koupi italské designérské firmy Pininfarina, designéra vozů Ferrari a dalších značek. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na informované zdroje.

Podle zdroje jednání trvají již několik týdnů a Mahindra je již blízko dohody o převzetí italské firmy. Tržní hodnota Pininfariny je nyní 121 milionů eur (3,3 miliardy Kč).

Firma Pininfarina spolupracuje s Mahindrou na vývoji sportovně-užitkového vozu a pracovala také na konceptu elektrického sportovního auta Halo, které představila Mahindra na loňském autosalonu v Dillí.

Nejlepší byla devadesátá léta

Rozhovor s designérem Pininfariny, který maloval nejslavnější ferrari

Maurizio Corbi exkluzivně pro iDNES.cz - rozhovor čtěte zde

Mluvčí italské firmy na dotaz uvedl, že Mahindra je jejich klientem a obě společnosti mají velmi dobré vztahy. Odmítl komentovat jednání o převzetí. Zástupce firmy Mahindra, která mimo jiné vlastní většinový podíl v korejské automobilce SsangYong, uvedl, že firma spekulace nekomentuje.

Fotogalerie

Společnost Pinifarina byla založena v roce 1930. Firmu nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac.

Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let minulého století. Firma se však věnuje designu i v jiných oblastech, než automobilovém průmyslu. Navrhla třeba bytové domy, prodejní automaty nebo zubní kartáčky. V Česku je známá také tím, že navrhla design třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila. Rozhovor s šéfdesignérem studia Pininfarina čtěte zde

Pininfarina loni na podzim z neznámých důvodů prodala ze svého muzea nejznámější koncept Pininfarina Modulo. Podle informací iDNES.cz za tím ekonomické problémy nebyly. Náhlý prodej americkému sběrateli dodnes nikdo oficiálně nekomentoval - více čtěte zde

Pininfarina Modulo

Pininfarina Modulo

Pininfarina v posledních 11 letech vykázala zisk pouze jednou. Firma musela restrukturalizovat svůj dluh a v roce 2011 ukončila sériovou výrobu karoserií a aut pro jiné automobilky.

Nejnovějším dílem studia je Ferrari Sergio, které vzniklo v omezené sérii šesti kusů - více čtěte tady

Sochař aut

Jedním z designérů ferrari byl u Pininfariny Slovák Branislav Maukš, který loni ze studia odešel do české firmy Aufeer Design. Rozhovor s designérem čtěte v magazínu City Life, který vychází v pátek 27. 3. jako příloha MF DNES v Praze. Nové číslo potěší mimo jiné milovníky aut.

Autoři: ,






Nejčtenější

Alfa Romeo Giulia Veloce
Chlapská záležitost: Alfa Giulia Veloce se za diesel vůbec nemusí stydět

Jsou auta, jejichž osud dokáže předznamenat samotné jméno. Chlap řídící zjevení jménem Opel Karl musí být buď flegmatik, nebo ho dostal se slevou. Ženská z...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Namrzlé auto se sněhovou čepicí nesmí na silnici, policie bude přísná

Dopravní nehody způsobené padajícím ledem z návěsů kamionů evidují policisté v kraji každý rok. Letošní novela zákona přitom zakazuje řídit vozidlo, na kterém...  celý článek

Opel Insignia Grand Sport
Nový Opel Insignia přijíždí v plné parádě. Je to grandiózní krasavec

Celým jménem je to Opel Insignia Grand Sport a je to fešák. Minimálně vzhledem má šanci být jedním z nejparádnějších aut své kategorie. Oproti předchůdci zhubl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.