Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slavná karosárna Pininfarina je na prodej, zájem mají Indové

  6:54aktualizováno  6:54
Indická automobilka Mahindra & Mahindra jedná o koupi italské designérské firmy Pininfarina, designéra vozů Ferrari a dalších značek. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na informované zdroje.

Podle zdroje jednání trvají již několik týdnů a Mahindra je již blízko dohody o převzetí italské firmy. Tržní hodnota Pininfariny je nyní 121 milionů eur (3,3 miliardy Kč).

Firma Pininfarina spolupracuje s Mahindrou na vývoji sportovně-užitkového vozu a pracovala také na konceptu elektrického sportovního auta Halo, které představila Mahindra na loňském autosalonu v Dillí.

Nejlepší byla devadesátá léta

Rozhovor s designérem Pininfariny, který maloval nejslavnější ferrari

Maurizio Corbi exkluzivně pro iDNES.cz - rozhovor čtěte zde

Mluvčí italské firmy na dotaz uvedl, že Mahindra je jejich klientem a obě společnosti mají velmi dobré vztahy. Odmítl komentovat jednání o převzetí. Zástupce firmy Mahindra, která mimo jiné vlastní většinový podíl v korejské automobilce SsangYong, uvedl, že firma spekulace nekomentuje.

Fotogalerie

Společnost Pinifarina byla založena v roce 1930. Firmu nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac.

Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let minulého století. Firma se však věnuje designu i v jiných oblastech, než automobilovém průmyslu. Navrhla třeba bytové domy, prodejní automaty nebo zubní kartáčky. V Česku je známá také tím, že navrhla design třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila. Rozhovor s šéfdesignérem studia Pininfarina čtěte zde

Pininfarina loni na podzim z neznámých důvodů prodala ze svého muzea nejznámější koncept Pininfarina Modulo. Podle informací iDNES.cz za tím ekonomické problémy nebyly. Náhlý prodej americkému sběrateli dodnes nikdo oficiálně nekomentoval - více čtěte zde

Pininfarina Modulo

Pininfarina Modulo

Pininfarina v posledních 11 letech vykázala zisk pouze jednou. Firma musela restrukturalizovat svůj dluh a v roce 2011 ukončila sériovou výrobu karoserií a aut pro jiné automobilky.

Nejnovějším dílem studia je Ferrari Sergio, které vzniklo v omezené sérii šesti kusů - více čtěte tady

Sochař aut

Jedním z designérů ferrari byl u Pininfariny Slovák Branislav Maukš, který loni ze studia odešel do české firmy Aufeer Design. Rozhovor s designérem čtěte v magazínu City Life, který vychází v pátek 27. 3. jako příloha MF DNES v Praze. Nové číslo potěší mimo jiné milovníky aut.

Autoři: ,




Nejčtenější

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Další z rubriky

Motor 1,0 TSI
Základem pro škody je definitivně tříválec, 1,2 TSI zůstává jen v Yetim

Nejžádanější motory pro fabie a rapidy už zákazníci neobjednají. Od pondělí tohoto týdne (13. března) vypadly z objednávkového systému Škody motory 1,2 TSI....  celý článek

1965: Opel vyjíždí s novou generací modelu Kadett, která se stane...
OBRAZEM: Opel začal u šicích strojů, skončil v náruči Francouzů

Historie automobilky Opel je od svého vzniku spojena s městem Rüsselsheim u Frankfurtu nad Mohanem. I když se může zdát pohlcení francouzskou PSA překvapivé,...  celý článek

Lexus LS500h
Lexus LS přišel o dva válce, místo turba má elektromotor

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Lexus LS byl až dosud vždy osmiválcovou limuzínou. Nová generace se drží tradičního formátu až na jednu podstatnou věc, pod kapotou jsou výhradně motory V6 o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.