Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slavná karosárna Pininfarina je na prodej, zájem mají Indové

  6:54aktualizováno  6:54
Indická automobilka Mahindra & Mahindra jedná o koupi italské designérské firmy Pininfarina, designéra vozů Ferrari a dalších značek. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na informované zdroje.

Podle zdroje jednání trvají již několik týdnů a Mahindra je již blízko dohody o převzetí italské firmy. Tržní hodnota Pininfariny je nyní 121 milionů eur (3,3 miliardy Kč).

Firma Pininfarina spolupracuje s Mahindrou na vývoji sportovně-užitkového vozu a pracovala také na konceptu elektrického sportovního auta Halo, které představila Mahindra na loňském autosalonu v Dillí.

Nejlepší byla devadesátá léta

Rozhovor s designérem Pininfariny, který maloval nejslavnější ferrari

Maurizio Corbi exkluzivně pro iDNES.cz - rozhovor čtěte zde

Mluvčí italské firmy na dotaz uvedl, že Mahindra je jejich klientem a obě společnosti mají velmi dobré vztahy. Odmítl komentovat jednání o převzetí. Zástupce firmy Mahindra, která mimo jiné vlastní většinový podíl v korejské automobilce SsangYong, uvedl, že firma spekulace nekomentuje.

Fotogalerie

Společnost Pinifarina byla založena v roce 1930. Firmu nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac.

Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let minulého století. Firma se však věnuje designu i v jiných oblastech, než automobilovém průmyslu. Navrhla třeba bytové domy, prodejní automaty nebo zubní kartáčky. V Česku je známá také tím, že navrhla design třetinkových skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila. Rozhovor s šéfdesignérem studia Pininfarina čtěte zde

Pininfarina loni na podzim z neznámých důvodů prodala ze svého muzea nejznámější koncept Pininfarina Modulo. Podle informací iDNES.cz za tím ekonomické problémy nebyly. Náhlý prodej americkému sběrateli dodnes nikdo oficiálně nekomentoval - více čtěte zde

Pininfarina Modulo

Pininfarina Modulo

Pininfarina v posledních 11 letech vykázala zisk pouze jednou. Firma musela restrukturalizovat svůj dluh a v roce 2011 ukončila sériovou výrobu karoserií a aut pro jiné automobilky.

Nejnovějším dílem studia je Ferrari Sergio, které vzniklo v omezené sérii šesti kusů - více čtěte tady

Sochař aut

Jedním z designérů ferrari byl u Pininfariny Slovák Branislav Maukš, který loni ze studia odešel do české firmy Aufeer Design. Rozhovor s designérem čtěte v magazínu City Life, který vychází v pátek 27. 3. jako příloha MF DNES v Praze. Nové číslo potěší mimo jiné milovníky aut.

Autoři: ,




Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Další z rubriky

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.