Pininfarina Sintesi

Pininfarina Sintesi | foto: Pininfarina

Pininfarina Sintesi - městský supersport

  • 4
Co vznikne spářením supersportu a městské nákupní tašky, vyzkoušeli u Pininfariny. Vyšla jim syntéza, vlastně po italsku "sintesi". Pohled do budoucnosti je v podání italských karosářů spojením krásy, sportovního ducha a funkčnosti.

Sintesi se představí za pár týdnů na autosalonu v Ženevě. Nejčerstvější koncept studia Pininfarina je spojením toho nejlepšího ze dvou výrazných prototypů turínské karosárny předchozích let: supersportu Birdcage 75th a kapesního Nida.

Pininfarina Birdcage 75thPininfarina Birdcage 75thPininfarina Birdcage 75th




První z nich (z roku 2005) přispěl sportovním duchem, funkčnost dodala inovativní a bezpečná městská kabelka. Krása se u italského auta předpokládá jaksi automaticky.

Pininfarina NidoPininfarina Nido





Oba rodiče se chlubí tituly krásy - nido bylo v roce 2004 vyhlášeno nejkrásnějším autem světa mezi koncepty, birdcage rok nato.

U Pinifariny se tentokrát kromě vytříbeného okulahodícího tvarování věnovali také koncepci uspořádání. Protože jejich syntéza využívá pohon kombinující palivové články a baterie namísto klasického spalovacího motoru, bylo možné techniku rozdělit do menších dílů, které rozmístili po autě tak, aby co nejlépe využili prostor. Použitý princip připodobňují k chování vody, která umí vyplnit prostory běžně nevyužité.

Pininfarina Sintesi
Sintesi: minulost, přítomnost a budoucnost rozložení komponentů v automobilu
podle Pininfariny

Revoluční konstrukce se samozřejmě projevila ve tvarování karoserie, při kterém nebyli designéři nijak omezováni. Palivové články a další komponenty jsou uloženy všude kolem posádky a nepřekážejí. Nádrže na vodík jsou tak tvarovány přímo v nosných dílech auta.

Pininfarina Sintesi

Koncept Sintesi bude vybavený systémem Clancast, díky kterému auto komunikuje s ostatními účastníky provozu. Semafory a značky už není třeba budovat podél silnic, ale zobrazují se přímo na pracovišti řidiče.

Auto se automaticky spojí s ostatními a vytvoří síť, ve které si vyměňují všechny potřebné informace. Podobně fungující systém pod jménem car2car se snaží vyvinout několik světových automobilek. VÍCE ZDE...

Další informace o projektu SINTESI budou až do 4. března, kdy se odhalí na ženevském autosalonu, přibývat ZDE


Sintesi by mohlo být předzvěstí nového sériového elektromobilu, který Pininfarina plánuje vyrábět s francouzskou společností Bolloré (společně mají investovat do projektu 150 milionů eur). Nasvědčuje tomu i to, že podle dosavadních informacích má být chystané auto netradičním čtyřmístným futuristickým sporťákem.

Dojezd 250 kilometrů v městském provozu a maximální 130kilometrová rychlost budou možná na první pohled zklamáním, elektropohon se ale spíše než k pokořování rychlostních rekordů na dálnici hodí pro jiné disciplíny.

Elektromotor ze své podstaty nabízí maximum točivého momentu od téměř "nulových" otáček, ve sprintu vás tedy hned tak každý nedojede. Na padesátku mu bude stačit necelých pět sekund.

Francouzský partner dodá speciální lithium metal polymerové baterie s životností víc než 200 tisíc kilometrů, které vyvíjel 15 let. Auto půjde dobíjet z klasické zásuvky. Pro úplné nabití bude třeba pětihodinové nabíjení, pouhých pět minut u zásuvky bude stačit na 25 kilometrů jízdy.

Produkce by měla začít v roce 2010, ročně jich má vyjet 15 tisíc, nabídnout ho chce Pininfarina a Bolloré v Evropě, Japonsku i USA. Ponese značku věhlasného italského karosáře a vyrábět ho budou v Itálii.

Italský deník la Repubblica spekuluje o ceně kolem 20 tisíc eur.


Elektromobil